Το «κύμα αποχωρήσεων» δεν υπάρχει. Υπάρχει «μια μαζική προπαγάνδα από τα ΜΜΕ» γι΄ αυτό. Κι επειδή είναι τόση η ποσότητα των δημοσιευμάτων τα οποία ασχολούνται με τα κείμενα εκείνων που εγκαταλείπουν τον ΣΥΡΙΖΑ, ο πρόεδρός του δεν άντεξε.

Αποφάσισε να ξεκαθαρίσει τα πράγματα «χωρίς κανένα σχόλιο» περί pummaro και λοιπών πελτέδων, μόνο με «ακριβή στοιχεία». Ετσι, πόσταρε: «το τελευταίο 10ήμερο αποχώρησε από τις ΟΜ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ το 1,03% των μελών του κόμματος» ενώ «στον isyriza, είχαμε 152 email αποχώρησης και 758 νέες εγγραφές».

Πριν απ’ την αδιαμεσολάβητη ενημέρωση του λαού, έγιναν κι οι σχετικές διαρροές για τις 3.000 αιτήσεις συμμετοχής στα 27 υπό κατασκευή συριζαϊκά think tanks. Γιατί αυτές δεν πιστοποιούν απλά τη δίψα των πολιτών να διαμορφώσουν το κασσελακικό κόμμα, δείχνουν ότι φτιάχνεται πάγκος στελεχών.

Στο νεοπροεδρικό αφήγημα, δηλαδή, η ηλεκτρονική πλατφόρμα δεν θα καλύψει μόνο το κενό που αφήνουν οι αποχωρήσαντες. Λειτουργεί ήδη σαν απόδειξη της λαοφιλίας της νέας ηγεσίας – τι κι αν οι επάρατοι δημοσκόποι βρίσκουν ιστορικά χαμηλά νούμερα για αρχηγό αξιωματικής αντιπολίτευσης στον δείκτη δημοτικότητας;

Μομέντουμ

Με όρους πολιτικού μάρκετινγκ, η απόπειρα να λανσαριστεί ως ελκυστικό προϊόν το κόμμα που βγάζει ειδήσεις μόνο απ’ τα εσωκομματικά του δράματα είναι θεμιτή. Αλλά τα όρια της διαφήμισης είναι πεπερασμένα. Σπάνια αλλάζει την κοινή πεποίθηση για ένα brand όταν αυτό έχει δοκιμαστεί ξανά και ξανά από τους καταναλωτές και δεν έχει ανταποκριθεί στις προσδοκίες τους.

Και πλέον, το τελευταίο δίμηνο, δεν είναι μόνο του ΣΥΡΙΖΑ τεσταρισμένο, είναι κι εκείνο του ανθρώπου ο οποίος υποσχέθηκε ότι θα τον ξανακάνει κόμμα εξουσίας. Ο Στέφανος Κασσελάκης δεν πείθει το ευρύ ακροατήριο.

Οι έξι δημοσκοπήσεις που δημοσιεύθηκαν μετά την εκλογή του καταγράφουν μια διαρκώς πτωτική τάση τόσο στα ποσοστά του ίδιου όσο και στου ΣΥΡΙΖΑ. Οταν εξελέγη το 2008 ο Τσίπρας, όμως, ο ΣΥΝ πήγε από το 4% στο 18% στις δημοσκοπήσεις.

Από τις αρχές του 2016, που ο Μητσοτάκης κέρδισε τις γαλάζιες εσωκομματικές, η ΝΔ πέρασε μπροστά στα γκάλοπ κι έκτοτε διατήρησε το προβάδισμα. Μετά την ανάδειξη του Ανδρουλάκη για κάποιους μήνες το ΠΑΣΟΚ ζούσε μια δημοσκοπική άνοιξη. Για να το πούμε με λιγότερα λόγια: αυτό που σίγουρα δεν υπάρχει είναι το μομέντουμ που διαλαλεί ο συριζαίος αρχηγός.