Την πλάτη φαίνεται να γυρνούν τα McDonald’s στο προϊόν που τα ανέδειξε και τα καθιέρωσε στον χώρο των fast food εστιατορίων. Η πασίγνωστη και αγαπημένη αμερικάνικη αλυσίδα εστιατορίων λέει «αρκετά πιά!» στο cheeseburger και συγκεκριμένα στο… στεγνό του μπιφτέκι και το υπερβολικά μαλακό του ψωμάκι.
Οι αλλαγές στο σήμα κατατεθέν της εταιρείας έχουν ξεκινήσει ήδη στις ΗΠΑ.
Όπως περιγράφει το άρθρο της Wall Street Journal, τα μπιφτέκια από μοσχάρι ψήνονται σε μικρότερες παρτίδες για πιο ομοιόμορφο ψήσιμο, προστίθεται περισσότερη σάλτσα και το ψωμί παραπέμπει περισσότερο σε μπριός.
Οι παραπάνω βελτιώσεις αποτελούν τη μεγαλύτερη αλλαγή που έχει γίνει τις τελευταίες δεκαετίες στο μενού των McDonald’s. Ο λόγος φυσικά είναι ο ολοένα αυξανόμενος ανταγωνισμός. Η εταιρεία για την ακρίβεια αναβιώνει σήμερα πρακτικές που είχε απορρίψει παλαιότερα.
«Μπορούμε να το κάνουμε γρήγορα και με ασφάλεια, αλλά δεν έχει απαραίτητα καλή γεύση. Έτσι, θέλουμε να ενσωματώσουμε την ποιότητα στο σημείο που βρισκόμαστε» δήλωσε ο Chris Young, ανώτερος διευθυντής των McDonald’s.
Η εταιρεία έχει καταφέρει να διατηρήσει τον αριθμό των πωλήσεών της που έφερε η περίοδος της πανδημίας και συνεχίζει να αναπτύσσεται ταχύτερα από τους ανταγωνιστές της. Προσπαθεί να διατηρήσει τη δυναμική της, καθώς η οικονομία απειλείται και ο ανταγωνισμός αυξάνεται. Η αμερικανική αγορά μπιφτεκιών αποφέρει περίπου 136 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσιες πωλήσεις υπηρεσιών εστίασης, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Euromonitor.
Νωρίτερα τα McDonald’s, μετά από έρευνα σε περίπου 49.000 καταναλωτές, κατέλαβε την 13η θέση μεταξύ των αμερικανικών αλυσίδων fast food που ο κόσμος θεωρεί τα μπιφτέκια τους νόστιμα.
Μπιφτέκια μόνο!
Τα μπιφτέκια αντιπροσώπευαν πέρυσι περίπου το 40% των πωλήσεων των αμερικανικών ταχυφαγίων και οι περισσότερες αλυσίδες δεν μπορούν να τα καταφέρουν χωρίς έναν ισχυρό ανταγωνιστή. Υπολογίζεται ότι το 68% των Αμερικανών τρώνε μπιφτέκια σε εστιατόρια fast food τουλάχιστον μία φορά το μήνα, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς Datassential.
Σε μια πιλοτική κουζίνα των McDonald’s μέσα στα κεντρικά τους γραφεία στο Σικάγο, ο σεφ Chad Schafer έφτιαξε ένα διπλό cheeseburger με τον τυπικό τρόπο της αλυσίδας – με άψητα κρεμμύδια και μια φέτα τυρί που είχε μόλις βγει από το ψυγείο, με ένα τυπικό ψωμάκι.
Στη συνέχεια, ο Schafer έφτιαξε ένα ακόμη με τον νέο τρόπο. Μαγείρεψε το μοσχάρι με τα κρεμμύδια πάνω από το μπιφτέκι, πρόσθεσε το τυρί σε θερμοκρασία δωματίου που έλιωνε πιο γρήγορα και τα έβαλε όλα πάνω στο γυαλιστερό ψωμάκι τύπου μπριός, που κρατάει καλύτερα τη θερμότητα.
«Το ένα είναι πιο ζεστό», είπε ο Schafer. «Φαίνεται πιο λιωμένο. Κοιτάξτε πώς βυθίζονται τα δάχτυλά μου στο ψωμάκι. Μυρίστε το και θα μυρίσετε μια μεγάλη διαφορά».
Έπειτα σήκωσε το συνηθισμένο διπλό cheeseburger. «Αυτό εδώ, είναι κάπως στεγνό. Ραγίζει», είπε.
Αφού το νέο προϊόν ή καλύτερα ο νέος τρόπος ψησίματος δοκιμάστηκε και στην Αυστραλία, η εταιρεία φέρνει τα αποτελέσματα στα 13.460 σημεία της στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά της αλυσίδας.
Οι προσδοκίες για την ανανέωση είναι μεγάλες, και ισχύει για τα περισσότερα από τα μπιφτέκια του βασικού μενού των εστιατορίων. Ο διευθύνων σύμβουλος των McDonald’s, Chris Kempczinski, δήλωσε σε τηλεφωνική επικοινωνία με επενδυτές τον Οκτώβριο ότι οι δραστηριότητές της στην Αυστραλία έφτασαν σε ιστορικό υψηλό στο μερίδιο αγοράς μπιφτεκιών μετά την εφαρμογή της νέας στρατηγικής.
Η εταιρεία δήλωσε ότι δεν αναμένει ότι οι αλλαγές θα οδηγήσουν σε αύξηση του κόστους σε όλα τα μενού, αλλά ότι αυτό θα καθοριστεί από το εκάστοτε εστιατόριό της.