Είναι ένα από τα σημαντικότερα ερυθρόμορφα αγγεία των συλλογών του Βρετανικού Μουσείου. Αν και είναι άγνωστη – ως προϊόν λαθρανασκαφής – η ακριβής προέλευσή του, θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως αποτελούσε κτέρισμα σε κάποια από τις νεκροπόλεις που βρίσκονταν στα περίχωρα της Νάπολι. Το αρχαίο ελληνικό αγγείο, που χρονολογείται περί το 420 π.Χ., είναι γνωστό ως η Υδρία του Μειδία και φέρει πολλές παραστάσεις, με πιο δημοφιλή εκείνη της αρπαγής των Λευκιππίδων από τους Διόσκουρους, αποκτά για πρώτη φορά «διαβατήριο» στα 251 χρόνια που βρίσκεται στο Λονδίνο και πρώτος του προορισμός είναι η Αθήνα και η έκθεση «Νοήματα» του Μουσείου Ακρόπολης, η οποία παρουσιάζεται σήμερα το μεσημέρι.
Αποτελεί όμως αυτό το δάνειο στο πλαίσιο μιας περιοδικής έκθεσης μια συμβολική κίνηση σχετικά με το μείζον ζήτημα του επαναπατρισμού των Γλυπτών του Παρθενώνα; Προοιωνίζεται μια μελλοντική συνεργασία ανάμεσα στα δύο ιδρύματα σχετικά με την αποκατάσταση ως ενιαίου συνόλου του βίαια αποσπασμένου γλυπτού διακόσμου του κορυφαίου μνημείου της κλασικής αρχαιότητας από τον λόρδο Ελγιν; Είναι ένα πρώτο βήμα από την πλευρά του Λονδίνου προς την Ελλάδα; Ή μήπως η χώρα μας επέλεξε – και στο πλαίσιο των προκαταρκτικών συζητήσεων που έχουν γίνει μεταξύ του έλληνα Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του προέδρου του Βρετανικού Μουσείου Τζορτζ Οσμπορν, οι οποίες έχουν διαρρεύσει στον Τύπο – να σπάσει τον πάγο με τη βρετανική πλευρά;
Σε δημοσίευμά της προ ημερών η εφημερίδα «Guardian» προσέγγιζε το ζήτημα μάλλον υπό το πρώτο πρίσμα, ως άνοιγμα των Βρετανών προς την Ελλάδα. Και εν μέρει είναι, εφόσον αποφασίστηκε ένα μοναδικής σημασίας αγγείο να έρθει ως δάνειο για πρώτη φορά στη χώρα μας, μαζί με ορισμένα ακόμη αντικείμενα από το Βρετανικό Μουσείο.
Η παρουσίαση της έκθεσης, που περιλαμβάνει περίπου 160 έργα από 120 και πλέον μουσεία της Ελλάδας και του εξωτερικού, πραγματοποιήθηκε κατά τη συζήτηση στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο τον περασμένο Ιούνιο, όπου εκφράστηκαν και επιφυλάξεις. Τελικά το ανώτατο γνωμοδοτικό όργανο δεν τοποθετήθηκε επί του θέματος. Το ζήτημα ως διακυβερνητικού χαρακτήρα και λόγω της πολιτικής και εθνικής του διάστασης πέρασε στα χέρια της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη, η οποία υπέγραψε τη σχετική απόφαση, με την οποία το σημαντικό αγγείο παρουσιάζεται πλέον στην έκθεση «Νοήματα» του Μουσείου Ακρόπολης.