Ψηφιακό ξεναγό στην ενιαία ηλεκτρονική πύλη του Δημοσίου Gov.gr αναμένεται να «διορίσει» μέσα στις επόμενες ημέρες το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης!
Ο Ψηφιακός Βοηθός του Gov.gr, όπως θα είναι το όνομά του, θα απαντά σε γραπτά μηνύματα, αλλά και σε προφορικές ερωτήσεις πολιτών, καθοδηγώντας και τους πλέον αδαείς σε σχέση με την τεχνολογία, για το πού (και πώς) θα πρέπει να απευθυνθούν προκειμένου να διεκπεραιώσουν μια εργασία τους ή να λάβουν κάποια υπηρεσία – έγγραφο από το Δημόσιο.
Ο πανέξυπνος Ψηφιακός Βοηθός του Gov.gr, που θα λειτουργεί έχοντας ενσωματώσει στοιχεία της τεχνητής νοημοσύνης, αναμένεται να ενεργοποιηθεί – εκτός σοβαρού απροόπτου – την ερχόμενη Πέμπτη. Στόχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι η εύκολη και γρήγορη απάντηση σε αιτήματα (και απορίες) των πολιτών, που θα αφορούν κυρίως όλες τις ψηφιοποιημένες διαδικασίες του Δημοσίου.
Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα έχουν ψηφιοποιηθεί πάνω από 1.650 υπηρεσίες – διαδικασίες του Δημοσίου. Ωστόσο, το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν πλέον αρκετοί πολίτες είναι ότι δεν μπορούν να βρουν αυτό που θέλουν στο Gov.gr, επειδή στην ενιαία ηλεκτρονική πύλη του Δημοσίου υπάρχει πολλή πληροφορία ή δεν γνωρίζουν ακριβώς με ποιο τρόπο – διαδικασία θα αναζητήσουν την υπηρεσία που επιθυμούν.
Στο εξής, με την είσοδό του στη σελίδα του Gov.gr, ο πολίτης θα μπορεί να συνομιλήσει με γραπτά ή φωνητικά μηνύματα με τον Ψηφιακό Βοηθό, ο οποίος θα τον καθοδηγεί σε κάθε βήμα, ώστε να εντοπίσει εύκολα και γρήγορα αυτό ακριβώς που ψάχνει.
Ειδικότερα, ο Ψηφιακός Βοηθός θα είναι ένα «παράθυρο» στο οποίο θα γράφουμε αυτό ακριβώς που θέλουμε να κάνουμε και ποια υπηρεσία επιθυμούμε να διεκπεραιώσουμε. Για παράδειγμα, θα γράφουμε ή θα υπαγορεύουμε φωνητικά «θέλω να πουλήσω το αυτοκίνητό μου», «θέλω να μεταβιβάσω ένα ακίνητο», «θέλω να γράψω τον γιο μου ή την κόρη μου σε μια σχολή» κ.λπ.
Ο Ψηφιακός Βοηθός θα ψάχνει όλες τις διαθέσιμες διαδικασίες του Δημοσίου και θα υποδεικνύει πολύ γρήγορα στον πολίτη τον «δρόμο» που θα πρέπει να ακολουθήσει, δίνοντάς του και τα αντίστοιχα links ή παραπομπές.
Για παράδειγμα, ο Ψηφιακός Βοηθός θα απαντά σε άπταιστα ελληνικά για το πώς βγάζω πιστοποιητικό γέννησης, μέχρι και σε δύσκολες συνδυαστικές ερωτήσεις του στυλ «πώς θα ανοίξω στην Ελλάδα ένα κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος».
1.650 ψηφιακές υπηρεσίες
Αυτήν τη στιγμή το Gov.gr παρέχει πάνω από 1.650 ψηφιακές υπηρεσίες. Περίπου 8.400.000 πολίτες έχουν εκδώσει ήδη τουλάχιστον ένα έγγραφο ή έχουν υποβάλει μία ηλεκτρονική δήλωση μέσω του Gov.gr από την έναρξή του μέχρι και τον περασμένο Οκτώβριο.
Συνολικά καταγράφηκαν 259.145.465 επισκέψεις πολιτών στο Gov.gr, οι οποίες οδήγησαν στην έκδοση τουλάχιστον ενός εγγράφου ή την υποβολή μιας ηλεκτρονικής δήλωσης.
Επίσης, μέσα στον Δεκέμβριο (περίπου στις 15 του μηνός) έρχεται και η ψηφιακή πλατφόρμα για τα ζώα συντροφιάς. Πρόκειται για μια έξυπνη πλατφόρμα που δημιουργείται σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών, σε υλοποίηση σχετικής πρόβλεψης του νόμου που ψηφίστηκε το 2021 για την ευζωία των ζώων συντροφιάς και το πρόγραμμα «ΑΡΓΟΣ».
Η συγκεκριμένη πλατφόρμα, μεταξύ άλλων, θα παρέχει τη δυνατότητα στους πολίτες μέσω μιας εφαρμογής στο κινητό τους τηλέφωνο (ενός application) να δηλώνουν εάν έχουν χάσει ή εάν έχουν βρει κάποιο ζώο. Στην περίπτωση που κάποιο ζώο χάνεται, εφόσον θα φέρει τσιπάκι γεωεντοπισμού, ο ιδιοκτήτης του θα μπορεί – μέσω της ίδιας εφαρμογής – να βλέπει την περιοχή στην οποία βρίσκεται!