Το να γίνεις ποπ σταρ παλαιότερα σήμαινε να έχεις ένα ωραίο πρόσωπο και μια καλή φωνή και να μάθεις μερικές χορευτικές κινήσεις. Αυτό δεν αρκεί πλέον για να βρεθείς στην κορυφή, όπως μας υπενθύμισε η Τέιλορ Σουίφτ την περασμένη εβδομάδα, όταν αποκάλυψε πώς προετοιμάστηκε για την περιοδεία της Eras.
«Κάθε μέρα έτρεχα στον διάδρομο, λέγοντας δυνατά όλη τη λίστα με τα τραγούδια», δήλωσε στο περιοδικό Time. «Γρήγορα για τα γρήγορα τραγούδια και με τζόγκινγκ ή γρήγορο περπάτημα για τα αργά τραγούδια. Μετά έκανα τρεις μήνες προπόνηση χορού, γιατί ήθελα να το «περάσω» στα κόκκαλα μου».
Ποπ υπερθέαμα, άθλος αντοχής
Αν έχετε δει το Eras ζωντανά, ή το έχετε παρακολουθήσει στον κινηματογράφο, θα ξέρετε γιατί αναγκάστηκε να δουλέψει τόσο πολύ. Εν μέρει ποπ υπερθέαμα, εν μέρει άθλος αντοχής, απαιτεί σχεδόν τρεις ώρες αλλαγής κοστουμιών, δυναμικό χορό και σπριντ από τη μία άκρη της σκηνής στην άλλη – όλα αυτά ενώ τραγουδάει τα κομμάτια.
Όσο κοκκινίζει το πρόσωπο της Swift και ο ιδρώτας συσσωρεύεται στη γραμμή των μαλλιών της, αρχίζεις και εσύ να νιώθεις κουρασμένος. Η Swift δεν είναι η μοναδική. Η ταινία Renaissance της Beyoncé επίσης καταγράφει τη σωματική άσκηση που απαιτείται για μια περιοδεία, ενώ η τρέχουσα περιοδεία Celebration της 65χρονης Madonna, η οποία προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον ερχόμενο Απρίλιο μετά από 78 συναυλίες, καθιστά ξεκάθαρο πόσο μπορεί να κρατήσει αυτή η αφοσίωση.
«Τους συμπεριφερόμαστε σαν να είναι αθλητές» λέει ο Dan Roberts. Είναι personal trainer με έδρα το Λονδίνο και ένας από τους ελάχιστους επαγγελματίες γυμναστές που ασχολούνται με αυτό που αποκαλεί «τον αλλόκοτο κόσμο της προπόνησης διασημοτήτων».
Τις περισσότερες φορές, αφορά το να βάζει τους ηθοποιούς σε φόρμα για ρόλους σούπερ ηρώων (ή σκηνές χωρίς μπλούζα)- ορισμένοι από τους πελάτες του βρίσκονται στο Μπρόντγουεϊ, στη σκηνή για δύο ώρες κάθε βράδυ επί έξι μήνες συνεχόμενα. Αλλά δουλεύει επίσης και με μέλη βασιλικών οικογενειών και διάσημους μουσικούς. Οι συμφωνίες περί εμπιστευτικότητας σημαίνουν ότι δεν μπορεί να αναφέρει ονόματα – αλλά μπορεί να μιλήσει γενικά.
«Τελείως μανιακοί με τον έλεγχο»
Μερικές φορές, ο Roberts ταξιδεύει αεροπορικώς για να υποστηρίξει έναν καλλιτέχνη στη μέση της περιοδείας του, αλλά πιο συχνά συνεργάζεται με άλλους κορυφαίους γυμναστές σε όλο τον κόσμο για να φροντίζει τους σταθερούς πελάτες του. Και εκπαιδεύει εκείνους που είναι περαστικοί από το Λονδίνο. Το πρώτο του βήμα είναι να αξιολογήσει τις ανάγκες του ατόμου και τους στόχους του. «Κάποιος όπως η Μπιγιονσέ, για παράδειγμα, έχει πολύ δυναμικές χορευτικές κινήσεις, ενώ ο Λίαμ Γκάλαχερ μπορεί απλώς να στέκεται εκεί».
Συνήθως, η σωματική προεργασία για μια περιοδεία ξεκινά τρεις μήνες πριν, λέει ο Roberts. Οι περισσότεροι σταρ δεν είναι άσχετοι με την γυμναστική και συχνά παρουσιάζουν παλιούς τραυματισμούς. Κανείς δεν λέει: «Το σώμα μου είναι υπέροχο», λέει ο Roberts.
«Πρέπει να δουλέψεις γύρω από αυτό». Ένας άλλος προσωπικός γυμναστής, ο Jono Castano, που εδρεύει στο Σίδνεϊ, συμφωνεί. «Οι περισσότεροι από αυτούς ξέρουν τι πρέπει να κάνουν: τι να τρώνε, πώς να προπονούνται. Το θέμα είναι να τους το υπενθυμίζεις και να τους κρατάς ενήμερους».
Η Rita Ora, μια από τις πελάτισσες του Castano, έφτανε συχνά στις συνεδρίες νιώθοντας κουρασμένη, «πράγμα το οποίο είναι κατανοητό», λέει ο ίδιος. «Αλλά αφού είδε τα οφέλη που επιφέρει μια προπόνηση, την απελευθέρωση ενδορφινών, έφυγε νιώθοντας πολύ καλύτερα και πιο αισιόδοξη».
Μερικές φορές, το πιο δύσκολο κομμάτι της δουλειάς του εκπαιδευτή είναι να πείσει τον σταρ ότι έχει κάτι να του προσφέρει. Οι σταρ του επιπέδου του Μικ Τζάγκερ και της Μαντόνα, που έχουν δώσει τη ζωή τους στην καλλιτεχνική παρουσία, μπορεί να είναι «τελείως μανιακοί με τον έλεγχο», λέει ο Roberts. «Αυτό δεν είναι προσβλητικό. Γι’ αυτό είναι τόσο εξωφρενικά επιτυχημένοι».
*Με πληροφορίες από Guardian