Oι αυτοκινητοβιομηχανίες αναθεωρούν η μια μετά την άλλη τα σχέδια για την ηλεκτροκίνηση. Πριν λίγες ημέρες το ηγετικό στέλεχος της Stellantis, ο Κάρλο Ταβάρες – που εκπροσωπεί πάνω από δέκα φίρμες, μεταξύ αυτών την Peugeot, Citroen, Fiat κα. – ανέφερε, μιλώντας στα στελέχη εργοστασίου της Fiat, ότι υπάρχει πιθανότητα, τα σχέδια της εταιρείας τους, να αλλάξουν, εξαιτίας των εκλογών στην Ευρώπη.
«Φυσικά είμαστε προετοιμασμένοι για όλα τα πιθανά σενάρια» ανέφερε ο Ταβάρες πιστεύοντας ότι δεν αποκλείεται οι εκλογές να επηρεάσουν τον Όμιλο και να αναπροσαρμόσει την στρατηγική τους για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα! Σήμερα, η Stellantis και εφόσον το πρόγραμμα εξηλεκτρισμού τρέξει χωρίς απρόοπτα, λόγω πολιτικών γεγονότων, θα δει τις πωλήσεις της να μετατοπίζονται 100% στα ηλεκτρικά στην Ευρώπη έως το 2023 και το 50% στις ΗΠΑ!
Η Stellantis δεσμεύεται να γίνει η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία στη μάχη ενάντια στη κλιματική αλλαγή, φτάνοντας να είναι «κλιματικά ουδέτερη» μέχρι το 2038.
Στο ίδιο μήκος κύματος θα κινηθεί και η πρωτοπόρος στην ευρωπαϊκή αγορά Nissan. Το αισιόδοξο πλάνο της, το Nissan Ambition 2030, έχει ως στόχο να προωθήσει περαιτέρω τη διείσδυση των αμιγώς ηλεκτρικών και των υβριδικών μοντέλων e-POWER έως το 2030. Ειδικότερα, η Nissan προχωρά σταθερά στον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της ώστε μέχρι το 2030 με στόχο να λανσάρει 23 ηλεκτροκίνητα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων 15 αμιγώς ηλεκτρικών, έως το 2030, προκειμένου να καλύψει τις αυξανόμενες ανάγκες των πελατών της.
Σήμερα, όπως έχουν δηλώσει στελέχη της ιαπωνικής φίρμας τα ηλεκτρικά μοντέλα της έχουν εμπιστευτεί σχεδόν ένα εκατομμύριο πελάτες, έχοντας βιώσει την ηλεκτρική κινητικότητα που προσφέρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο Nissan.
«Η Nissan θα κάνει τη μετάβαση σε πλήρως ηλεκτρικά έως το 2030 στην Ευρώπη – πιστεύουμε ότι αυτό είναι το σωστό για την εταιρεία μας, τους πελάτες μας και για τον πλανήτη» ανέφερε ο Makoto Uchida, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan.
Ιδιαίτερα μεγαλόπνοο είναι το ηλεκτρικό πρόγραμμα της Toyota Europe που η στρατηγική της προβλέπει επίτευξη ουδετερότητας ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2040. Επίσης έως το 2026 θα λανσάρει πέντε νέα EVs ( ηλεκτρικά) μοντέλα. Στόχος οι πωλήσεις των ηλεκτρικών της να αντιπροσωπεύουν το 50% των πωλήσεών της μέχρι το 2030, πριν μεταβεί στην αποκλειστική πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2040. Και όλα αυτά τη στιγμή που αρκετές χώρες στην Ευρώπη θέτουν τα θεμέλια για την ταχεία απαγόρευση στις πωλήσεις των αυτοκινήτων βενζίνης προωθώντας τα ηλεκτρικά.
Επίσης, η Renault Group, με το νέο επιχειρηματικό της πρότζεκτ, που το ονομάζει Ampere έχει ως στόχο να γίνει η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων (EVs).
Στόχος είναι ο εκδημοκρατισμός των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, με οχήματα που μπορούν να αντέξουν οικονομικά οι πελάτες, κοινώς τα ηλεκτρικά πρέπει να γίνουν προσιτά σε όλους!
ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ
Στην Ελλάδα η άνοδος των πωλήσεων στα ηλεκτρικά αποτελεί μια μεγάλη επιτυχία, που επικουρείται από το αβαντάζ του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά2, το οποίο παρόλο που έως τα τέλη του έτους έληγε, με πρωτοβουλία της κυβέρνησης και εξαιτίας ότι βρίσκονται σε εκκρεμότητα ένας μεγάλος αριθμός επιδοτήσεων, δόθηκε παράταση του προγράμματος.
Η νέα προθεσμία για την κατάθεση αιτήσεων στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 ορίζεται για τις 30 Απριλίου του 2024, ενώ η προθεσμία καταβολής των χρημάτων από το δημόσιο προς τους δικαιούχους ορίζεται για τις 30 Ιουνίου του 2025.