Κανένα οδηγικό δίδυμο δεν αλλάζει για το 2024. Και οι δέκα ομάδες στη Formula1 διατηρούν τους ίδιους οδηγούς. Ειδικά μετά την ανακοίνωση της Williams ότι ο Αμερικανός Λόγκαν Σάρζτεαντ, θα παραμείνει στην ομάδα, έκλεισε και o τελευταίος κρίκος από την αλυσίδα των πιλότων που θα εκκινήσουν στη νέα σεζόν τον ερχόμενο Μάρτιο. Μάλιστα η ομάδα ανακοίνωσε ότι έμεινε ιδιαίτερα ικανοποιημένη από την απόδοση του οδηγού της: “Ο Λόγκαν εμφάνισε εξαιρετικές ικανότητες κάτω από την πίεση της παγκόσμιας σκηνής, κι αυτό τον έκανε να ταιριάζει τέλεια με την ομάδα μας” είπε ο διευθυντής της Williams F1, Τζέιμς Βάουλς. Tα κορυφαία δίδυμα παραμένουν, με τους Φερστάπεν – Πέρες ( Red Bull), Χάμιλτον – Ράσελ (Mercedes) και Λεκλέρ – Σάινθ ( Ferrari) να δίνουν τη μάχη για το επόμενο πρωτάθλημα.
Μάλιστα, όπως αναφέρουν τα ιταλικά Μέσα η Ferrari και ο Σάρλ Λεκλέρ έφτασαν σε προφορική συμφωνία για την επέκταση του συμβολαίου τους μέχρι το τέλος του 2029. Το νέο πενταετές συμβόλαιο κρύβει και ένα παχυλό συμβόλαιο με τον μονεγάσκο να αυξάνει τα έσοδα του κατά 50 εκατομμύρια ευρώ! Αντιθέτως, η ιταλική ομάδα φαίνεται να μην έχει μακροπρόθεσμα πλάνα για τον Κάρλο Σάινθ. Η Ferrari θα επεκτείνει το συμβόλαιο του για ένα ακόμη χρόνο και από το 2025 θα έχει την ευχέρεια να επιλέξει για το 2026 τον Λάντο Νόρις – που θα έχει αποδεσμευτεί από το τρέχον συμβόλαιό του με τη McLaren στο τέλος του ‘25.
Μονοθέσια για ρεκτιφιέ
Και αν οι οδηγοί μένουν οι ίδιοι, δεν θα συμβεί το ίδιο με τα μονοθέσια: Η πρωταθλήτρια Red Bull παρόλο που έχει κερδίσει με το μονοθέσιο της χωρίς ιδιαίτερο κόπο τρία συνεχόμενα πρωταθλήματα – και ενώ ανέφερε ότι δεν πρόκειται να αλλάξει ούτε βίδα – τώρα, διαπιστώνει ότι έχει αδυναμίες που θα πρέπει το 2024 να διορθωθούν! Όπως ανέφερε ο Μαξ Φερστάπεν η RB19 μειονεκτεί στις αργές στροφές σε σχέση με τα άλλα πρωταγωνιστικά μονοθέσια της Formula 1, καθώς και στις ιδιαίτερες συνθήκες των σιρκουί δρόμων. Αυτό είναι το μεγάλο μειονέκτημα και πάνω σε αυτό θα πρέπει να δουλέψει η ομάδα του, ώστε να μην βρεθεί προ εκπλήξεως με την έναρξη της νέας σεζόν.
Ο Φερστάπεν σε συνέντευξη του ανέφερε ότι τα μονοθέσια τους παρουσιάζουν αδυναμίες στα σιρκουί των πόλεων! Πάντως, ο Φρεντ Βάσερ πιστεύει ότι η οδηγική υπεροχή του Φερστάπεν δεν είναι πλέον δεδομένη, αφού με τη νέα χρονιά η ομάδα του ( Ferrari) είναι έτοιμη να πιέσει τον πρωταθλητή.
Σημαντική εξέλιξη ότι η FIA συμφώνησε ώστε οι ομάδες να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις θερμαντικές κουβέρτες για τα ελαστικά, έως και το 2025! Οι μεγάλες αλλαγές θα έρθουν το 2026 με τη νέα εποχή των υβριδικών μηχανών που θα αλλάξει και τους κανονισμούς.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η λίστα με τις πιο ζημιάρες ομάδες. Η Ferrari πλήρωσε για τους δύο πιλότους της – και τις ζημιές στα μονοθέσια – 5,5 εκατομμύρια δολάρια! Τι περισσότερες ζημιές μέσα στο 2024 σημείωσε η Williams – 7,1 εκατομμύρια δολάρια – ενώ η Alpine 4,1 εκατομμύρια δολάρια. Η πρωταθλήτρια Red Bull φαίνεται ότι έχει τους πιο προσεκτικούς οδηγούς, πληρώνοντας τα μισά από τη Williams – 3,5 εκατομμύρια δολάρια – ενώ η Mercedes ήταν η πιο τυχερή, αφού οι Χάμιλτον και Ράσελ αποδείχθηκαν «πρωταθλητές» με τις λιγότερες ζημιές ( το πόσο για τη γερμανική ομάδα δεν ξεπέρασε τα 1,5 εκατομμύρια δολάρια).
Πάντως, μπορεί να μην έκανε τόσες πολλές ζημιές στο μονοθέσιο του, ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, πέρσι, είχε τη χειρότερη χρονιά της καριέρας του, αφού ανέβηκε μόλις έξι φορές στο βάθρο σε 22 αγώνες, τα λιγότερα βάθρα από το 2010, ενώ συγκέντρωσε 234 πόντους, τους λιγότερους στα τελευταία 10 χρόνια. Ο ίδιος αποκάλυψε ότι από την αρχή της χρονιάς γνώριζε ότι δεν πρόκειται να πάρει ούτε μια νίκη, εξαιτίας του κακού μονοθεσίου του. Πάντως, ο ίδιος παραδέχθηκε ότι είχε ζητήσει να γίνουν σημαντικές αλλαγές στο αγωνιστικό του αυτοκίνητο, οι οποίες όμως έμειναν στα …χαρτιά.