Πριν από μερικά χρόνια εάν ρωτούσες κάποιον στην Ελλάδα αν θα αγόραζε ρούχα, κινητά ή άλλα είδη από δεύτερο χέρι η απάντηση που θα έπαιρνες θα ήταν χωρίς καμία αμφιβολία αρνητική.
Σήμερα η εικόνα αυτή είναι διαφορετική καθώς η ανάγκη για πιο βιώσιμο περιβάλλον, που βρίσκει σημαντική απήχηση στις νεότερες ηλικίες, έχει οδηγήσει τους νέους στο λεγόμενο «thrifting» το οποίο κερδίζει συνεχώς νέους οπαδούς και ταυτόχρονα έχει δημιουργήσει μια αγορά παγκοσμίως, η οποία υπολογίζεται σε δισεκατομμύρια ευρώ αφού κάτι που είναι άχρηστο για κάποιον μπορεί να είναι χρήσιμο για κάποιον άλλο.
Ενα ρούχο περασμένης σεζόν που για τον ιδιοκτήτη του παραμένει στην ντουλάπα μπορεί πλέον να βρει τη θέση του στην ντουλάπα κάποιου άλλου, μεγαλώνοντας τον κύκλο ζωής του και πετυχαίνοντας παράλληλα εξοικονόμηση φυσικών πόρων και συμβάλλοντας στην κυκλική οικονομία.
«Δεύτερο χέρι»
Ηδη ένας στους δύο Ελληνες έχει αγοράσει τουλάχιστον ένα είδος από πηγή μεταχειρισμένων ειδών ή αλλιώς από δεύτερο χέρι, σύμφωνα στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησε πέρσι η Focus Bari/ YouGov. Ωστόσο εκτός των ρούχων κοινό έχει αποκτήσει στην Ελλάδα και η αγορά μεταχειρισμένων συσκευών, κυρίως των smartphones. Ηδη μέσα στο 2023 το 1/3 των Ελλήνων αγόρασε μια μεταχειρισμένη συσκευή, κατά κύριο λόγο κινητό τηλέφωνο, ενώ το 49% των καταναλωτών, εξετάζει θετικά το ενδεχόμενο κάποιας αγοράς.
Η ανάπτυξη της αγοράς προϊόντων από δεύτερο χέρι στην Ελλάδα φαίνεται και από τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, σύμφωνα με τα οποία το δεύτερο τρίμηνο του 2023 το λιανικό εμπόριο μεταχειρισμένων ειδών σε καταστήματα καταγράφει αύξηση 49,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα με τον τζίρο να διαμορφώνεται στα 8,92 εκατ. ευρώ.
Την πώληση μεταχειρισμένων προωθούν πάντως και οι ίδιες οι αλυσίδες με τελευταίο παράδειγμα την ανακοίνωση της αλυσίδας Zara, η οποία έθεσε σε λειτουργία την πλατφόρμα Pre-Owned από τις 12 Δεκεμβρίου και στην Ελλάδα μέσω της οποίας οι πελάτες της μπορούν να πωλούν ή να αγοράζουν ρούχα και αξεσουάρ από δεύτερο χέρι.