Την πρώτη φορά που θα ανοίξετε την εφαρμογή «Temu», το viral κινεζικό site αγορών, πιθανόν να σας καλωσορίσει ένα pop-up: Μπορείτε γρήγορα και εύκολα να γυρίσετε έναν τροχό και να κερδίσετε 200 δολάρια.
Ο τροχός ίσως καταλήξει στο « άλλη μια ευκαιρία». Μπορείτε να αδράξετε την ευκαιρία και αυτή τη φορά να κερδίσετε 200 δολάρια. Υπάρχει όμως κάτι ακόμα καλύτερο. Αν κάνετε check out μέσα στα επόμενα δέκα λεπτά, μπορείτε να κερδίσετε άλλα 100 δολάρια. Σύνολο 300.
«Ζεστά» μετρητά στο πορτοφόλι μου;» Πιθανόν να αναρωτίεστε. Βασικά, όχι: κουπόνια αξίας 300 δολαρίων, τα οποία, στο Temu, σας προσφέρουν τη δυνατότητα να αγοράσετε επιλεγμένα είδη σπιτιού, χαριτωμένα ηλεκτρονικά είδη, είδη ρουχισμού – πραγματικά, ό,τι μπορείτε να φανταστείτε.
Πόσο κοστίζει στο Temu ένα ζευγάρι γυαλιά;
Αυτος o «τροχός της τύχης» αποτελεί το εναρκτήριο κόλπο της Temu- είναι ο τρόπος με τον οποίο η εταιρεία ελπίζει να σας τραβήξει προς το μέρος της και να σας κάνει να επιστρέφετε συνέχεια. Τέτοιου είδους προσφορές και παιχνίδια προώθησης είναι αρκετά δελεαστικά ώστε να προσελκύσουν τα βλέμματα – ή να απομακρύνουν εντελώς έναν σκεπτικιστή αγοραστή.
Η «ηχηρή» και παραπλανητική εισαγωγή είναι επίσης η πρώτη σας εικόνα για το τι προσφέρει το Temu: ένα κονσέρτο εκατομμυρίων προϊόντων σε υπερβολικά χαμηλές τιμές. Για παράδειγμα ένα ζευγάρι ασύρματων ακουστικών με 6,80 δολάρια.
Ένα σετ καθαρισμού ακουστικών (για να φτάσετε στις μικροσκοπικές ρωγμές) με μόλις 98 σεντς. Ένα ψαλίδι τροφίμων 14 τεμαχίων με 15,49 δολάρια. Ένα σετ από κλιπς για τα μαλλιά σε σχήμα μπισκότων Δανίας για 2,49 δολάρια. Είναι ένας ψηφιακός εμπορικός διάδρομος με διασκεδαστικά, παράξενα, αινιγματικά αντικείμενα και δώρα για φάρσες, που θυμίζει Etsy, με μια δόση Spencer’s.
«Κάθε μέρα είναι Black Friday στην πλατφόρμα μας»
Όπως και η Amazon, ο ιστότοπος πωλεί μια φαινομενικά απέραντη γκάμα προϊόντων, αλλά εκεί που η Amazon έκανε επανάσταση στις εύκολες αγορές, ιδιαίτερα για εκείνους τους πελάτες που έχουν μια πλήρη ιδέα για το τι θέλουν να αγοράσουν (συνήθως κάποιο βασικό αντικείμενο που είναι φθηνότερο στον ιστότοπο ή που είναι δύσκολο να προμηθευτούν από αλλού), το Temu έχει τελειοποιήσει την τέχνη του να παρακινεί τους ανθρώπους να κάνουν παρορμητικές αγορές.
Στις αρχές του τρέχοντος έτους, ο John Herrman του New York Magazine διερωτήθηκε αν το Temu ήταν το μέλλον της αγοράς προϊόντων- αν και φαίνεται να είναι περισσότερο η αναπόφευκτη κατακλείδα μιας λιανεμπορικής μάχης, για την οποία η Amazon εκπόνησε το προσχέδιο.
Δεδομένου ότι υπάρχει μια τεράστια ποικιλία από συχνά εντελώς αλλόκοτα πράγματα στον ιστότοπο, είναι δύσκολο να γνωρίζουμε με ακρίβεια ποιος είναι ο πελάτης του Temu. Σε μια πρόχειρη αναζήτηση, θα δούμε ένα πακέτο με αξιολάτρευτες μινιατούρες καρτών πόκερ με μόλις 39 σεντς και θέσεις για ξυραφάκια με 97 σεντς.
Ένας εκπρόσωπος του Temu δήλωσε στο Vox με email ότι «κάθε μέρα είναι Black Friday στην πλατφόρμα μας».
«Ψωνίζετε σαν να είστε δισεκατομμυριούχος»
«Το θέμα με τα φτηνά προϊόντα είναι ότι το εμπόδιο για την είσοδο είναι πολύ χαμηλό», λέει η Wendy Woloson, ιστορικός της καταναλωτικής κουλτούρας στο Πανεπιστήμιο Rutgers και συγγραφέας του βιβλίου Crap: A History of Cheap Stuff in America. Το Temu προσφέρει φθηνά αγαθά, ενώ τροφοδοτεί την «επιθυμία μας για καινοτομία», λέει η Woloson. Αν ένα προϊόν δεν είναι τόσο καλό όσο περιμένατε, δεν τρέχει και τίποτα, γιατί πιθανόν να σας κόστισε κάτω από 3 δολάρια.
Αυτό εξηγεί το σλόγκαν της εταιρείας, να «ψωνίζετε σαν να είστε δισεκατομμυριούχος» – μια προτροπή προς τους πελάτες να αγοράζουν ό,τι θέλουν χωρίς να ανησυχούν για το κόστος, όπως ακριβώς και οι πλούσιοι. Δεν πειράζει που τα παιχνίδια με τη ρουλέτα και η καταιγίδα από προσιτά, μαζικά παραχθέντα είδη είναι το αντίθετο από τον τρόπο που ψωνίζουν οι πλούσιοι.
Οι υπερπλούσιοι αναζητούν ό,τι είναι κατά παραγγελία και σπάνιο, είδη που συχνά επιλέγονται από έναν προσωπικό αγοραστή. Αυτό που μας δίνει το Temu είναι «κάτι που μοιάζει με ένα υπερ-εξατομικευμένο πολυκατάστημα», λέει η Woloson.
Είναι η ψευδαίσθηση ότι κάτι έχει επιλεγεί μόνο για εσάς, ενώ στην πραγματικότητα τα προϊόντα έχουν παραχθεί φτηνά και μαζικά σε δεκάδες χιλιάδες τεμάχια.
Και παρόλο που το σλόγκαν της μιλάει για δισεκατομμυριούχους, ο βασικός πελάτης της Temu έχει χαμηλό budget. Το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεών του στις ΗΠΑ από τον Σεπτέμβριο του 2022 έως τον Αύγουστο του 2023 – περί το 40% – προήλθε από νοικοκυριά που έβγαζαν λιγότερα από 40.000 δολάρια ετησίως, σύμφωνα με μια ανάλυση της εταιρείας ερευνών αγοράς YipitData.
Τα δεδομένα της Google Trends δείχνουν ότι οι αναζητήσεις για την Temu είναι υψηλότερες στο Μισισιπή, τη Δυτική Βιρτζίνια, το Αρκάνσας, το Κεντάκι και την Αλαμπάμα, πολιτείες με μερικά από τα υψηλότερα ποσοστά φτώχειας στη χώρα.
*Με πληροφορίες από VOX | GIF: Tenor | apsbtc