Χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές στις ομάδες και τους οδηγούς θα εκκινήσει το πρωτάθλημα της Formula1 σε λιγότερο από δύο μήνες. Με τον Φερστάπεν να βάζει ως στόχο τον τέταρτο συνεχόμενο τίτλο του, τη Mercedes να περιμένει την «Ανάσταση» των μονοθεσίων της και τη Ferrari να «κουρδίζει» εκ νέου τους κινητήρες της, που πρόδωσαν και πέρσι το χαρισματικό δίδυμο της ( Σάινθ –Λεκλέρ), οι 10 ομάδες εκκινήσουν στις 2 Μαρτίου από το Μπαχρέιν. Συνολικά, το νέο πρωτάθλημα της F1 περιλαμβάνει συνολικά 24 γκραν πρι και είναι το μεγαλύτερο στην ιστορία της Formula 1. Στις σημαντικές αλλαγές, επιστρέφει το γκραν πρι της Κίνας ενώ το Μονακό παραμένει στο καλεντάρι – παρά τις ανησυχίες – έως το 2025 (γίνεται πρωτάθλημα χωρίς το πριγκηπάτο;). Συνολικά θα γίνουν εννέα αγώνες στην Ευρώπη και τρία στις ΗΠΑ και τα υπόλοιπα στην Ασία.
Η αγωνιστική χρονιά θα ανοίξει και θα κλείσει με δύο διαδοχικά γκραν πρι στον αραβικό κόσμο, όπου και τα δύο πρώτα γκραν πρι του 2024, στο Σακίρ και τη Τζέντα, θα διεξαχθούν Σάββατο αντί για Κυριακή. Η απόφαση αυτή ελήφθη διότι συμπίπτει με τις ημέρες του ραμαζανίου.
Η εξοικονόμηση ρύπων και η προστασία του περιβάλλοντος μπαίνει σε πρώτο πλάνο. Οπότε το νέο πρόγραμμα «χτίστηκε» με γνώμονα τη μείωση των μετακινήσεων των ομάδων με αεροπλάνα και …νταλίκες για χάρη της εξοικονόμησης χιλιομέτρων αμβλύνοντας με αυτόν τον τρόπο τις αποστάσεις. Για αυτό το λόγο και μερικοί αγώνες μετακινήθηκαν σκοπίμως από τις παραδοσιακές τους ημερομηνίες όπως το γκραν πρι Ιαπωνίας που από το Φθινόπωρο μεταφέρθηκε στα μέσα Απριλίου. Επίσης, το γκραν πρι του Κατάρ θα είναι ο προτελευταίος αγώνας της χρονιάς, για να συνδεθεί με το φινάλε του γκραν πρι στο Άμπου Ντάμπι, που είναι πιο κοντά.
Σε κανονισμούς, με απόφαση της FIA οι δοκιμές των ομάδων δεν θα γίνονται πλέον με μονοθέσια προηγούμενης γενιάς χρησιμοποιώντας , εξαρτήματα των νέων τους αυτοκινήτων αλλά μόνο με καινούργια. Επίσης, αυξήθηκαν οι μέρες δοκιμών των ελαστικών, όπου οι ομάδες έχουν στη διάθεση τους 40 από 35 ημέρες. Μια ακόμη αλλαγή στον τομέα των δοκιμών έχει να κάνει με τον αριθμό των χιλιομέτρων, όπου το 2024 τα επιτρεπόμενα δοκιμαστικά χιλιόμετρα θα διπλασιαστούν.
Το Κατάρ μετατίθεται για το Νοέμβριο εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών, που έφερε στα όρια της λιποθυμίας αρκετούς οδηγούς στον περσινό αγώνα. Πλέον, οι υπεύθυνοι της FIA, λαμβάνοντας και τις ενστάσεις των οδηγών, τοποθέτησαν τον αγώνα σε μια περίοδο όπου οι υψηλές θερμοκρασίες είναι μικρότερες , με στόχο την αποφυγή της έντονης εφίδρωσης των οδηγών.
Η FIA επέβαλλε, από το 2024, την απαγόρευση κάθε είδους πυροτεχνήματος στη Formula 1. Οπότε τα πανηγύρια περιορίζονται σημαντικά! Τέλος, οι ομάδες θα έχουν 96 ώρες για να ασκήσουν έφεση, συνοδευόμενες από χρηματική εγγύηση. Το όριο προστίμου για ένα παράπτωμα αυξήθηκε στο 1 εκατομμύριο ευρώ. Παρά τις αλλαγές που θα ισχύουν φέτος, οι ομάδες δείχνουν να εργάζονται από τώρα στις τεχνικές αλλαγές που θα φέρουν τα πάνω κάτω στα μονοθέσια, ελέω υβριδικής τεχνολογίας και θα ισχύουν το 2026!
Πρώτη τον χορό των δοκιμών στις νέες τεχνικές νόρμες που θα ισχύουν από το 2026 άνοιξε η ιστορική Ferrari, με τη Scuderia να έχει έτοιμη την υβριδική της μονάδας ισχύος! Ουσιαστικά, η μεγάλη αλλαγή εστιάζεται στο γεγονός ότι ο ηλεκτροκινητήρα – μέρος της υβριδικής μηχανής – θα αποδίδει μεγαλύτερη ισχύ, σχεδόν το 50% της ισχύος θα προέρχεται από τον ηλεκτροκινητήρα. Στόχος τα μονοθέσια να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου, με στόχο να ακολουθούν τις τάσεις εξηλεκτρισμού της αυτοκινητοβιομηχανίας!
Έτσι, η συνολική απόδοση της υβριδικής μηχανής θα παραμείνει στους 1.000 ίππους, αλλά θα έχει μειωμένη κατανάλωση. Σε νούμερα, η κατανάλωση καυσίμου θα πέσει από τα 100 κιλά στα 70 κιλά κατά τη διάρκεια του αγώνα. Πριν δέκα χρόνια ένα μονοθέσιο απαιτούσε κατά μέσο όρο 160 κιλά καυσίμου για κάθε αγώνα. Κοινώς σε λιγότερο από 13 χρόνια η κατανάλωση μειώνεται σχεδόν στο 70%! Οι μόνες περικοπές που δεν θα συμβούν να είναι στους μισθούς των πιλότων που συνεχίζουν να περνάνε ημέρες ευημερίας, με μπόνους και μυθικά συμβόλαια που τους δίνουν το δικαίωμα να επενδύουν σε πανάκριβα αυτοκίνητα, αυτοκρατορικές επαύλεις και ιδιωτικά αεροπλάνα!