Η εξάρτηση των οδηγών από τους σταθμούς φόρτισης ίσως στο μέλλον να αποτελεί παρελθόν χάρη στην ύπαρξη των ασύρματων συστημάτων φόρτισης. Κοινώς, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα μπορεί να φορτίζεται εν κινήσει και χωρίς να απαιτείται η ακινητοποίηση σε σταθμό φόρτισης για μία ώρα! Ήδη οι πρώτες δοκιμές της ασύρματης φόρτισης έχουν ξεκινήσει από την Γερμανία, όπου έγινε η χρήση τεχνολογίας μέσω δύο νέων εταιρειών.
Η ασύρματη φόρτιση αναμένεται τα επόμενα χρόνια να βρει πρόσφορο έδαφος στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αφού θα μπορούσε δυνητικά να επιτρέψει στους οδηγούς να φορτίζουν εύκολα το αυτοκίνητό του όπου κι αν βρίσκονται – σε εμπορικό κέντρο, σταθμευμένοι σε έναν κεντρικό δρόμο κ.α. Στον «κόσμο» της επαγωγικής φόρτισης εργάζονται δύο μεγάλοι κολοσσοί η Siemens και η Mahle, θεωρώντας ότι η φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων επαγωγικά αποτελεί μια μεγάλη αγορά για επενδύσεις στο μέλλον.
Ήδη η Siemens έχει επενδύσει το ποσό των 25 εκατομμυρίων δολαρίων στην εξειδικευμένη εταιρεία ασύρματης φόρτισης WiTricity. Σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσουν και οι startup εταιρείες με καινοτόμες ιδέες στον χώρο της ηλεκτροκίνησης.Εννια στους 10 στελέχη από τον χώρο του αυτοκινήτου αναφέρουν ότι οι startup εταιρείες θα έχουν σημαντική επίδραση στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Παράλληλα, οι μικρές ηλεκτρικές προτάσεις θα δώσουν μερική λύση στο πρόβλημα των υψηλών τιμών στα ηλεκτρικά μοντέλα. Σήμερα, ένα μικρομεσαίο ηλεκτρικό μοντέλο κοστίζει από 30 – 35 χιλιάδες ευρώ, την στιγμή που ένα αντίστοιχο μοντέλο βενζίνης έχει χαμηλότερη τιμή. Οι εταιρείες ευελπιστούν ότι το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων θα εξισωθεί με αυτό των κινητήρων εσωτερικής καύσης χωρίς κρατική βοήθεια τα επόμενα χρόνια. Σε σχετική έρευνα το 82% θεωρούν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα υιοθετηθούν ευρέως τα επόμενα 10 χρόνια, χωρίς κρατικές επιδοτήσεις. Επίσης πολλά στελέχη πιστεύουν ότι η Apple θα διεισδύσει στην αγορά αυτοκινήτων και θα βρεθεί στην κορυφή του τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030.