Μετά από αρκετούς μήνες αναμονής κατέφθασε στην ελληνική αγορά το νέο, μικρό και ενδιαφέρον ηλεκτρικό μοντέλο της Dacia το Spring, που ευελπιστεί να φέρει την άνοιξη στην κατηγορία των προσιτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Το νέο μοντέλο ξεκινά με ένα μεγάλο ατού: Ότι είναι το πιο προσιτό στην ελληνική αγορά χάρη στην τιμή του. Με τιμή εκκίνησης 25.000 ευρώ, που γίνονται 18.950 ευρώ με την κρατική επιδότηση, το Spring είναι όντως το πιο προσιτό EV στη χώρα μας. Εχει εμφάνιση που παραπέμπει σε μικρό crossover, με μπόλικη SUV εμφάνιση και ένα υπερυψωμένο αμάξωμα, που θα κάνει τις αστικές μετακινήσεις πιο άνετες.
Στα θετικά του στοιχεία, το μικρό του μήκος των 3.73 μέτρων, που το κάνει ιδιαίτερα ευέλικτο μέσα στην πόλη, το παρκάρισμα ενώ ο κύκλος στροφής των μόλις 9,5 μέτρων το κάνει ευέλικτο παντού. Η «ζούγκλα» της πόλης είναι παιχνίδι για το Spring, αρκεί να είσαι φουλ εφοδιασμένος με την μπαταρία που το δίνει μεγάλη αυτονομία υπερκαλύπτοντας της αστικές διαδρομές (δουλειά – σπίτι κ.α.) .
Στο εσωτερικό του η νεανική εικόνα, οι άνετοι χώροι και η οθόνη αφής των 7 ιντσών αποτελεί το highlight του που συνοδεύεται από το ψηφιακό καντράν 3 ιντσών. Με ατού το καλό μεταξόνιο που φτάνει τα 2.42 μέτρα, έχει δημιουργηθεί ένας πρακτικός χώρος για τέσσερις ενήλικες ενώ το πορτμπαγκάζ των 290 λίτρων, με εκλογικευμένο σχήμα αρκεί για τις καθημερινές μεταφορικές ανάγκες.
H έκδοση της δοκιμής μας περιελάμβανε σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε οδόστρωμα με κλίση, Σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, Αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορίας, mirroring Android Auto και Apple CarPlay, Σύστημα πολυμέσων Media nav με οθόνη αφής 7″ και σύστημα πλοήγησης.
Με το βάρος του αμαξώματος να αγγίζει τα 975 κιλά το ηλεκτρικό μοτέρ των 65 ίππων χαρίζει καλές επιδόσεις στο μικρό Dacia. Kαταφέρνει να πιάνει τα 125 χλμ./ώρα τελικής (100 με το πρόγραμμα Eco). Σε αυτονομία πετύχαμε σε αστική χρήση τα 280 -300 χλμ, με το Mode Εco ενεργοποιημένο, κοινώς μπορείς να ζήσεις χωρίς το άγχος της αυτονομίας, έχοντας κάθε βράδυ το μικρό μοντελάκι σε σημείο φόρτισης, ώστε να είσαι πάντα φουλαρισμένος. Το Spring φορτίζει από οικιακή πρίζα (2,3 kW) σε περίπου 15 ώρες και από wallbox 22 kW σε 5 ώρες.
Χάρη στο νέο κινητήρα ELECTRIC 65, το Spring Extreme εξασφαλίζει αυτονομία της τάξεως των 220χλμ. (WLTP) σε μικτό κύκλο και 310χλμ. σε αστικό κύκλο (WLTP). Η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνάει τις 14,5 kWh/100χλμ., νούμερο το οποίο πέφτει στο ασυναγώνιστο 10,4 kWh/100χλμ. όταν το Spring κινείται στην πόλη.
Στο δια ταύτα η μικρή ηλεκτρική πρόταση συμφέρει αρκεί να γνωρίζεις το προφίλ χρήσης του ( σαφώς για αστική και υπεραστική!) από την αρχή.