Μια θλιβερή 5η θέση από 60 χώρες ήταν το αποτέλεσμα της Ελλάδας, σε έρευνα της ιστοσελίδας Global Positioning Specialists, ιστοσελίδα που καλύπτει ζητήματα αυτοκίνησης, αντικλεπτικών tracker και πλοήγησης. Παρά την μείωση των θανάτων από τροχαία, η θέση της Ελλάδας παραμένει κακή.
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι οδηγοί, ιδίως στις υποανάπτυκτες περιοχές, έρχονται αντιμέτωποι με το επικίνδυνο έργο της πλοήγησης σε επικίνδυνους δρόμους». Έτσι ξεκινά το αφιέρωμα της ιστοσελίδας από την Αυστραλία, όπου η Ελλάδα κατέλαβε την πέμπτη συνολικά θέση.
Τα κριτήρια ήταν οι θάνατοι ανά 100.000 άτομα, τα εγκλήματα που σχετίζονται με το αυτοκίνητο (ολική, μερική κλοπή, απόπειρα κλοπής) και η ποιότητα του οδοστρώματος. Ευτυχώς που δεν προσμετρήθηκαν τα συνολικά τροχαία με τραυματισμούς ή χωρίς και οι βλάβες στον δρόμο, διότι τότε η θέση της Ελλάδας θα ήταν χειρότερη.
Τα κριτήρια και οι χώρες που κατέκτησαν τις θλιβερές πρωτιές
Η GPS διερεύνησε την ποιότητα των δρόμων, τον αριθμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα και τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν κλοπές οχημάτων σε 60 από τις χώρες που εξαρτώνται περισσότερο από τα αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο. Σκοπός να βρεθούν οι χειρότερες χώρες για να είσαι οδηγός ή συνεπιβάτης.
Σε κάθε χώρα αποδόθηκε μια βαθμολογία για κάθε παράγοντα με βάση τα εθνικά στατιστικά τους στοιχεία- οι χώρες που είχαν υψηλά ποσοστά θανάτων και εγκληματικότητας στους δρόμους και χαμηλή βαθμολογία για την ποιότητα των δρόμων τους βρέθηκαν στην κορυφή του καταλόγου. Η Ελλάδα «κατέκτησε» την πέμπτη θέση στην εγκληματικότητα που σχετίζεται με τα οχήματα (227 κλοπές ανά 100.000 οδηγούς), την 27η σε θανάτους (9,1 ανά 100.000 άτομα) και την 26η σε ποιότητα του οδοστρώματος (4,3/7).
Η χειρότερη επίδοση της χώρας ήταν η 5η θέση στις κλοπές, μερικές και ολικές, ακολούθησε η 26η σε ποιότητα οδοστρώματος και ύστερα η 27η σε θανάτους ανά 100.000 άτομα. Tις πρωτιές στην κακή ποιότητα οδοστρώματος κατέκτησαν η Μολδαβία με 2,1/7 (7 το καλύτερο ποσοστό), στις κλοπές μηχανοκίνητον οχημάτων η Ουρουγουάη με 503 κλοπές ανά 100.000 κατοίκους, ενώ η Ταΐλάνδη πήρε την «μαύρη» πρωτιά της λίστας, με 36,1 θανάτους ανά 100.000 άτομα. Κατά σειρά την χειρότερη θέση κατέλαβε ο Λίβανος, ύστερα η Ουρουγουάη, μετά η Κολομβία, ακολούθησε η Κόστα Ρίκα και την πέμπτη θέση κατέλαβε η «γαλανόλευκη».
Η πιο θανατηφόρα χώρα της λίστας
Παρά τη 19η θέση στη συνολική κατάταξη, η Ταϊλάνδη είχε το υψηλότερο ποσοστό θανάτων από τροχαία ατυχήματα, που αντιστοιχούσε σε 36,2 θανάτους ανά 100.000 κατοίκους, γεγονός που την καθιστά την πιο επικίνδυνη χώρα για θανάτους από τροχαία ατυχήματα. Χάρη στα πολύ καλύτερα αποτελέσματα για την εγκληματικότητα των οχημάτων και την κατάσταση των δρόμων, η Ταϊλάνδη βρέθηκε μόλις και μετά βίας στην πρώτη 20άδα, αν και εξακολουθεί να μην φαίνεται σπουδαίο μέρος για να πάτε για βόλτα.
Η Κολομβία κατέλαβε την 3η θέση ως η πιο επικίνδυνη χώρα για οδηγό, αφού εξασφάλισε δύο πρώτες θέσεις στην πρώτη δεκάδα: τα ποσοστά θανάτων, όπου κατέλαβε τη 10η θέση και την ποιότητα των δρόμων, όπου κατέλαβε την 3η θέση. Η Μολδαβία τοποθετήθηκε στην 1η θέση για τη χειρότερη ποιότητα των δρόμων.
Η πρωτιά της Ελλάδας στην Ευρώπη και η πέμπτη θέση στον κόσμο, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις υπερβολικά πολλές κλοπές οχημάτων. Οι Ηνωμένες Πολιτείες, που κατατάσσονται ως η 12η πιο επικίνδυνη χώρα για να είσαι οδηγός, αναδείχθηκαν με ποσοστό θανάτων από τροχαία ατυχήματα 10,6 θανάτων ανά 100.000 κατοίκους. Οι ΗΠΑ έχουν επίσης το 6ο υψηλότερο ποσοστό κλοπών μηχανοκίνητων οχημάτων που ισοδυναμεί με 216 κλοπές ανά 100.000 κατοίκους.