Το μέλλον των ηλεκτρικών microcars δείχνει να αποτελεί πόλο έλξης για αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, που ποντάρουν στα μικρά ηλεκτρικά οχήματα, με στόχο να δημιουργήσουν ευέλικτους τετράτροχους «συντρόφους» που θα κάνουν την μετακίνηση εύκολη και οικονομική. Και τα microcars είναι ταμένα στην αστική μετακίνηση, που μπορεί να θυσιάζουν ένα μέρος της άνεσης, λόγω των περιορισμένων διαστάσεων, αλλά λειτουργούν ως σφήνες που δεν φοβούνται το μποτιλιάρισμα.
Το Microlino είναι η νέα πρόταση στην χώρα μας, με αρκετά πλεονεκτήματα. Ένα σημαντικό είναι ότι έχει ιδιαίτερα μεγάλη αυτονομία – κατά μέσο όρο και με το ρυθμό κίνησης είναι στα 170 χλμ! – ενώ οι ταχύτητες του του δίνουν τη δυνατότητα να κινείται και σε υπεραστικό περιβάλλον ή και περιφερειακές οδούς.
Το Microlino ( εισάγεται στη χώρα μας από την Kosmocar ) έχει υψηλό κόστος 15.900 ευρώ. Σαφώς οι πιο δυνατές σε αυτονομίες εκδόσεις, με τις μπαταρίες των 10,5 και 14 kWh έρχονται στις εκδόσεις Dolce και Competizione, με τα κόστη να διαμορφώνονται από 18.800 και 20.200 ευρώ αντίστοιχα.
Σε όψη θυμίζει το θρυλικό Isetta ( ο ελβετικός οίκος που το παράγει «έκλεψε» τη συνταγή του BMW Isetta ) με το μήκος του να αγγίζει τα 2,3 μέτρα, χαράς ευαγγέλια για όσους δυσκολεύονται να παρκάρουν. Η κίνηση του ποντάρει σε ένα σπιρτόζικο για τις αστικές μετακινήσεις ηλεκτροκινητήρα των 17 ίππων! Πριν από κάθε διαδρομή το φουλάρισμα, είτε σε οικιακή πρίζα, είτε σε δημόσιο ταχυφορτιστή δεν μας απασχολούσε από 1 έως και 3 ώρες. Κατά τη διάρκεια της φόρτισης σε ταχυφορτιστή το κόστος φόρτισης – με 0,4 ευρώ η κιλοβατώρα – μας κόστισε περίπου 4 ευρώ ( για την μπαταρία των 10,5 kWh) για μια πλήρη φόρτιση. Σαφώς, στην πρίζα του σπιτιού το κόστος είναι ακόμη πιο χαμηλό, ανάλογα με το κόστος της κιλοβατώρας του εκάστοτε παρόχου!
Στο 100%, το Microlino είχε πλέον τη δυνατότητα να διανύσει εύκολα, τους στενούς δρόμους, να ξετυλίξει το ταλέντο του, σε εμπορικά κέντρα ακόμη και να βγει στην περιφερειακή με την οριακή τελική των 100χλμ./ώρα!
Ο θόρυβος από την κύλιση είναι πιο έντονος στις υψηλές ταχύτητες – άνω των 60χλμ – ενώ στις στροφές το κράτημα είναι το αναμενόμενο για τα δεδομένα του οχήματος, χωρίς να τρομάζει τον οδηγό. Ουσιαστικά η μεσαία μπαταρία με την οποία εξοπλιζόταν το Microlino της δοκιμής χαρίζει θεωρητική αυτονομία που φτάνει τα 177 χλμ. Στην περίπτωση των άλλων δύο μπαταριών η αυτονομία αγγίζει τα 91 και 230 χλμ Στο τομέα της άνεσης, δύο επιβάτες δεν θα δυσκολευτούν απλά θα πρέπει να συμβιβαστούν ότι κάθονται πολύ κοντά στο έδαφος. Ενώ άλλο ένα πλεονέκτημα του ο χώρος αποσκευών των 230 λίτρων, Εντυπωσιακό ότι εισέρχεσαι από την εμπρός πόρτα – τη μοναδική –ενώ το τεχνολογικό του λιτό πακέτο φέρει μια μικρή οθόνη αφής για τις λειτουργίες του οχήματος, τη βάση για το smartphone και επίσης, μια οθόνη με το ψηφιακό ταμπλό. Πάντως, η απόκτηση του μπορεί να γίνει πιο εύκολη με το ευέλικτο πρόγραμμα μίσθωσης για 24 – 48 μήνες, σε συνεργασία με την VolkswagenFinancialServices
Σε κάθε περίπτωση η microcar πρόταση της Microlino, ευελπιστεί να αλλάξει στο μέλλον, αν ανθίσει και ένας πιο προσιτός ανταγωνισμός που να φέρει χαμόγελα σε όσους ακόμη βλέπουν τα ηλεκτρικά σαν εφιάλτη για την τσέπη τους. Και αυτό σε συνδυασμό με το πακέτο βραχυχρόνιας μίσθωσης όπου οι εν δυνάμει χρήστες να μπορούν να το νοικιάζουν από μια ώρα έως και μερικές ώρες, μέσω πλατφόρμας που θα έχουν στο smartphones τους.