Σε ένα μοναδικό επενδυτικό πόλο έλξης εξελίσσεται ο κλάδος του γρήγορου φαγητού, δίνοντας μια πρωτοφανή ώθηση στην αμερικανική αγορά εστίασης που παλεύει με τον πληθωρισμό.
Εδραιωμένα brands όπως η McDonald’s και η KFC, έχουν απέναντί τους μια σταθερή καταναλωτική βάση. Ενδεικτικό είναι ότι το 37% των ενηλίκων των ΗΠΑ καταναλώνουν καθημερινά fast food, σύμφωνα με την Toasttab, ενώ όπως τονίζει και το CNN το ποσοστό αυτό μεταφράζεται ακόμη και 84,8 εκατομμύρια Αμερικανούς καταναλωτές.
Το 2022 το μέγεθος της αγοράς αυξήθηκε σε πάνω από 362 δισεκατομμύρια σύμφωνα με την IBIS world. Τα QSRs, όπως η Chipotle, είδαν τις ψηφιακές πωλήσεις τους να αυξάνονται πάνω από 216% τροφοδοτούμενες εν μέρει από την πανδημία.
Όπως αναφέρει και το Forbes, από το 2017 – 2022 το μερίδιο αγοράς των QSRs έχει αυξηθεί κατά 3%, την ίδια στιγμή που τα εστιατόρια γρήγορης εξυπηρέτησης αντιπροσωπεύουν το 50% των πωλήσεων στον τομέα των εστιατορίων.
Καθώς ο κλάδος βρίσκεται σε μια μεταβατική φάση με προθέσεις για ανάπτυξη και αυξήσεις πρώτων υλών και τιμών, το επιχειρηματικό μοντέλο μεγάλων και μικρότερων παικτών αποτελεί την ευκαιρία για διεύρυνση των δικτύων και των ποσοστών κερδοφορίας.
Εν μέσω πληθωριστικών αυξήσεων σε τρόφιμα και ποτά, εξάλλου, τα γεύματα και τα προϊόντα που προσφέρουν, αποτελούν μια πιο προσιτή επιλογή, γεγονός που ενισχύει τα επιθετικά σχέδια ανάπτυξης των brands, ελπίζοντας ότι θα φέρουν μεγαλύτερη πίτα από την τεράστια αγορά.
Τεράστιες επενδύσεις από Burger King
Σε αυτό το πλαίσιο η Restaurants Brands, η ιδιοκτήτρια του Burger King, ανακοίνωσε ότι θα αγοράσει τον μεγαλύτερο κάτοχο δικών της franchise στις ΗΠΑ, την Carrols Restaurant Group, σε μια προσπάθεια να αναβαθμίσει γρήγορα τα καταστήματά της ως μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου ανάκαμψης για την ενίσχυση της αύξησης των πωλήσεων και της κερδοφορίας του brand.
Ήδη το 2022 ο εστιατορικός όμιλος είχε προχωρήσει σε επενδύσεις 400 εκατομμυρίων δολαρίων για διαφήμιση, αναδιαμόρφωση υπηρεσιών και τεχνολογία. Τώρα θα δώσει το ιλιγγιώδες ποσό του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων για την Carrols, η οποία διαχειρίζεται περισσότερες από 1.000 καταστήματα Burger King, όπως και ακόμη 500 εκατομμύρια που θα διοχετεύσει στο εξωτερικό λίφτινγκ των καταστημάτων.
«Θα ανακαινίσουμε γρήγορα αυτά τα εστιατόρια τα επόμενα πέντε περίπου χρόνια και θα τα ξαναδώσουμε στα χέρια τοπικών δικαιοδόχων με κίνητρα για να δημιουργήσουμε εκπληκτικές εμπειρίες για τους φιλοξενούμενους μας», ανέφερε ο Τομ Κέρτις, πρόεδρος της Burger King για ΗΠΑ και Καναδά.
Συνολικά 10.000 νέα εστιατόρια σχεδιάζει η McDonald’s
Ήδη τον περασμένο μήνα, η McDonald’s είχε ανακοινώσει ότι σχεδιάζει να ανοίξει 10.000 εστιατόρια παγκοσμίως έως το 2027, επεκτείνοντας το σημερινό της αποτύπωμα κατά 25%. Σχεδιάζει επίσης να αυξήσει τη συμμετοχή στο πρόγραμμα επιβράβευσης κατά δύο τρίτα στα 250 εκατομμύρια και να υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις του προγράμματος στα 45 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.
Το μέγεθος και η κλίμακα της McDonald’s συνέβαλαν στη διατήρηση των γευμάτων της σχετικά προσιτά ακόμη και μετά την αύξηση των τιμών – και σε ολόκληρη τη βιομηχανία πέρυσι-, συμβάλλοντας στην αντιμετώπιση της τάσης των καταναλωτών που πλήττονται από τον πληθωρισμό να τρώνε περισσότερο στο σπίτι και σε μια ευρύτερη μείωση του αριθμού των επισκεπτών.
Και οι άλλοι παίκτες
Τον Δεκέμβριο, η Domino’s Pizza ανακοίνωσε ένα σχέδιο ανάπτυξης που στοχεύει σε 1.100 νέα καταστήματα έως το 2028 και αύξηση λιανικών πωλήσεων κατά 7% ετησίως. Η αλυσίδα πίτσας άρχισε να συνεργάζεται με την Uber Eats πέρυσι σε μια προσπάθεια να προσεγγίσει πλουσιότερα νοικοκυριά. Έχει πάρει μερίδιο αγοράς από ανεξάρτητους, περιφερειακούς και εθνικούς ανταγωνιστές.
Το Papa John’s επίσης αυξάνει τις επενδύσεις μέσω ενός συμμετοχικού σχεδίου ανάπτυξης που ανακοινώθηκε επίσης πρόσφατα. Οι δικαιοδόχοι ψήφισαν υπέρ της αύξησης της συνεισφοράς τους στο εθνικό πρόγραμμα μάρκετινγκ για τη μείωση του κόστους τοπικής διαφήμισης και την ενίσχυση της κερδοφορίας. Οι νέοι δικαιοδόχοι μπορούν να απαλλαγούν από τις εισφορές μάρκετινγκ, ενώ διατίθενται εκπτώσεις για καταστήματα με υψηλή αύξηση του όγκου πωλήσεων.
Η σειρά ανακοινώσεων επέκτασης έρχεται καθώς ο πληθωρισμός έχει μειώσει την ισχύ των καταναλωτών, καθιστώντας τις αλυσίδες fast-food πιο ελκυστικές από ποτέ. Αν και ο κλάδος εστίασης παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό ανθεκτικός παρά τις αυξανόμενες τιμές στα μενού, περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν το γρήγορο φαγητό ως λιγότερο ακριβή επιλογή.
Κατά το τελευταίο τρίμηνο που αναφέρθηκε, οι πωλήσεις στα ίδια καταστήματα αυξήθηκαν κατά 8,8% σε σχέση με ένα χρόνο πριν στα McDonald’s, 7,2% στο Burger King και 2,2% στο Papa John’s. Η Domino’s σημείωσε πτώση 0,6% στα καταστήματά της στις ΗΠΑ, αλλά αύξηση 3,3% στο εξωτερικό.
Σύμφωνα με στοιχεία της Black Box Intelligence, οι πωλήσεις στα ίδια καταστήματα αυξήθηκαν κατά 3,8% σε σχέση με πέρυσι τον Νοέμβριο, ενώ η κίνηση μειώθηκε οριακά. Το casual dining, από την άλλη πλευρά, σημείωσε αύξηση 0,4% στις πωλήσεις, ενώ ο αριθμός των επισκέψεων σε εστιατόρια μειώθηκε κατά 3% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Ο ρόλος των αυξήσεων
Τους τελευταίους 12 μήνες, ωστόσο, οι τιμές των φαστ φουντ συνολικά αυξήθηκαν κατά 5,9%, σύμφωνα με το Γραφείο Στατιστικής Εργασίας. Ενδεικτική της αύξησης είναι η ανακοίνωση της McDonald’s που μιλούσε για αυξήσεις ακόμη και 10% το 2023.
Η επισκεψιμότητα στα εστιατόρια της αλυσίδας στις ΗΠΑ μειώθηκε για πρώτη φορά το 2023, καθώς οι καταναλωτές με χαμηλότερο εισόδημα πραγματοποίησαν λιγότερες επισκέψεις, αν και αυτό αντισταθμίστηκε εν μέρει από πελάτες μεσαίου και υψηλότερου εισοδήματος που πραγματοποιούν συναλλαγές από πιο ακριβές επιλογές, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Κρις Κεμπζίνσκι.
Καθώς το κόστος της επιχειρηματικής δραστηριότητας παραμένει υψηλό, οι εταιρείες εστιατορίων θα επικεντρωθούν περισσότερο στην παραγωγικότητα και το περιθώριο κέρδους φέτος, ειδικά μέσω της υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, δήλωσε σε σημείωμα της Τρίτης ο αναλυτής της Morgan Stanley, Μπράιαν Χάρμπορ.
Πηγή: ot.gr