Ψηφιακό «μάτι» στο πελατολόγιο χιλιάδων επαγγελματιών αποκτά η ΑΑΔΕ με την καθιέρωση του ψηφιακού βιβλίου πελατών που θα τηρούν υποχρεωτικά συγκεκριμένοι επαγγελματικοί κλάδοι. Παράλληλα, ενεργοποιείται πιλοτικά σε πρώτη φάση το ψηφιακό δελτίο αποστολής με στόχο την παρακολούθηση της διακίνησης αγαθών σε πραγματικό χρόνο. Με το νέο σύστημα, όταν διακινείται ένα αγαθό θα πρέπει να συνοδεύεται από το ψηφιακό δελτίο αποστολής, ώστε να μπορεί η φορολογική διοίκηση να παρακολουθεί τι κινείται στη χώρα και αυτό να μην μπορεί να σκιστεί στη συνέχεια, καθώς θα συνδέεται με το τιμολόγιο.
Η λειτουργία του ψηφιακού πελατολογίου θα ξεκινήσει από τις εταιρείες catering και τις επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων, για να επεκταθεί στη συνέχεια σε χιλιάδες επαγγελματίες. Το ψηφιακό πελατολόγιο οι επαγγελματίες, που θα καθοριστούν με ειδική απόφαση το επόμενο χρονικό διάστημα, θα πρέπει να το τηρούν ώστε να είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και να συγκρίνεται με τα δηλωθέντα εισοδήματα.
Πρόκειται για ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με την ΑΑΔΕ προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται και θα περνάει στα MyData. Η δήλωση περιορισμένου αριθμού πελατών από τον επαγγελματία θα χτυπάει καμπανάκι στην ΑΑΔΕ και θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.
Διαφορές με την Εφορία
Στα δικαστήρια καταλήγουν χιλιάδες υποθέσεις φορολογικών διαφορών οι οποίες απορρίπτονται από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ), στην οποία προσφεύγουν οι φορολογούμενοι που αμφισβητούν αποφάσεις επιβολής φόρων και προστίμων της φορολογικής διοίκησης. Σχεδόν επτά στους δέκα φορολογουμένους οι οποίοι ζητούν από τη ΔΕΔ την ακύρωση ή τη μείωση των προστίμων που τους έχουν επιβάλει οι φοροελεγκτικές αρχές φεύγουν με άδεια χέρια, καθώς οι προσφυγές τους δεν γίνονται δεκτές. Πολλοί από αυτούς προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη για να βρουν το δίκιο τους, με τα στοιχεία να δείχνουν ότι 4 στις 10 υποθέσεις φορολογικών διαφορών καταλήγουν στα δικαστήρια.
Σύμφωνα με τη διαδικασία ο φορολογούμενος που παραλαμβάνει το «ραβασάκι» με τον φόρο (Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού του Φόρου) έχει τη δυνατότητα να προσφύγει εντός 30 ημερών για να το αμφισβητήσει και κατόπιν, εάν δεν δικαιωθεί από τη ΔΕΔ, μπορεί να προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια. Αν δεν προσφύγει στη ΔΕΔ, δεν μπορεί να προσφύγει στα φορολογικά δικαστήρια.
Διακίνηση γάλακτος
Την παρέμβαση των αρμόδιων δικαστικών αρχών και της Ελληνικής Αστυνομίας προκειμένου να διευκολύνουν το έργο των ελέγχων στη διακίνηση γάλακτος από το εξωτερικό ζήτησε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Με τη συνδρομή των αρμόδιων αρχών θα γίνουν έλεγχοι σε συγκεκριμένα σημεία της χώρας σε βυτιοφόρα μεταφοράς γάλακτος, καθώς έχουν γίνει σχετικές καταγγελίες, ιδιαίτερα σε σουπερμάρκετ, όπου θα λαμβάνουν δείγματα των ελεγχομένων προϊόντων γάλακτος με στόχο την τήρηση της νομοθεσίας σχετικά με την επισήμανση της ετικέτας, όσο και των ισοζυγίων γάλακτος που τηρεί η κάθε μεταποιητική βιομηχανία.
Ελεγχοι θα γίνουν, επίσης, και για την τήρηση των προδιαγραφών για τα προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ. Μάλιστα ζητήθηκε και η ενεργοποίηση κάθε μηχανισμού ελέγχου του υπουργείου Ανάπτυξης που θα μπορούσε να συμβάλει στην προσπάθεια για προστασία της ελληνικής παραγωγής.
Ενεργειακό κόστος
Καμπανάκι για την ανταγωνιστικότητά της κρούει η ελληνική βιομηχανία. Η αντιμετώπιση των συνεπειών της ενεργειακής κρίσης αποτελεί όρο επιβίωσης για την ελληνική βιομηχανία και αναγκαία προϋπόθεση για τη μεγαλύτερη ενίσχυση της εξωστρέφειας και της ανταγωνιστικότητάς μας. Σύμφωνα με τους επιχειρηματίες αποτελεί τη μεγάλη πρόκληση του 2024, καθώς οι τιμές της ενέργειας έχουν μειωθεί από την κορύφωσή τους, αλλά είναι πιθανό να είναι υψηλότερες από ό,τι στο πρόσφατο παρελθόν, με μακροπρόθεσμες οικονομικές συνέπειες.
Μάλιστα στοιχεία από την έρευνα επενδύσεων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων δείχνει ισχυρή αύξηση του ποσοστού των επιχειρήσεων που δηλώνουν ότι το ενεργειακό κόστος αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για το μακροπρόθεσμο επενδυτικό τους σχέδιο, καθώς αυξάνεται από το 28% στο 59% των επιχειρήσεων της ΕΕ μέσα σε ένα έτος.