Η Ισπανία από το 2026 θα φιλοξενεί και δεύτερο γκραν πρι, εκτός από αυτό στη Βαρκελώνη. Αυτή τη φορά η πρωτεύουσα της Ισπανίας, η Μαδρίτη θα φιλοξενήσει την αφρόκρεμα των ομάδων της Formula1, όπως ανακοινώθηκε χθες, από τον κορυφαίο θεσμό στο μηχανοκίνητο σπορ.
Το συγκεκριμένο γκραν πρι θα μπει στο καλεντάρι από το 2026 ( όταν θα ισχύσουν και οι νέοι κανονισμοί στα μονοθέσια) με το συμβόλαιο να προβλέπει διάρκεια για 10 έτη, έως και το 2035. «Η Μαδρίτη είναι μία απίστευτη πόλη, με φοβερή αθλητική και πολιτιστική κληρονομιά. Η σημερινή ανακοίνωση ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για το παγκόσμιο πρωτάθλημα στο μηχανοκίνητο σπορ στην Ισπανία», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Φόρμουλα, Στέφανο Ντομενικάλι.
O ίδιος συμπλήρωσε ότι « το γεγονός ότι θα έχουμε γκραν πρι στη Μαδρίτη δεν αποκλείει την παράλληλη διεξαγωγή του παραδοσιακού αγώνα στη Βαρκελώνη στο μέλλον»
Nα σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια, η Formula 1 έχει γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη στη Μέση Ανατολή – με τη Σαουδική Αραβία και το Κατάρ να εντάσσονται στο ημερολόγιο – κάτι που συνέβη και στις Ηνωμένες Πολιτείες – όπου η F1 έχει πλέον τρεις αγώνες σε μια σεζόν.
Όμως, οι καθιερωμένες χώρες της Ευρώπης, που συνεχίζουν να φιλοξενούν αγώνες, αποτελούν πόλο έλξης για το φανατικό κοινό τους, με γνώμονα ότι χώρες όπως η Ισπανία έχει «βγάλει» μεγάλους πιλότους.
Ειδικότερα, η τεράστια δημοτικότητα του δύο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Φερνάντο Αλόνσο, που συνεχίζει να τρέχει στη Formula1 σε ηλικία 42 ετών, βοήθησε στη εγκαθίδρυση του ισπανικού γκραν πρι στο παρελθόν. Τοσο ο Αλόνσο όσο και ο Κάρλος Σάινθ της Ferrari, γεννημένοι και μεγαλωμένοι στη Μαδρίτη, είναι δύο από τους πιο δημοφιλείς οδηγούς του αθλήματος.
Ο Αλόνσο κέρδισε παγκόσμιο πρωτάθλημα το 2005 και το 2006 και πιστώνεται τη μεγάλη έκρηξη στη δημοτικότητα της F1 στην Ισπανία, που ως συνήθως ευνοούσε τους αγώνες μοτοσικλέτας!
Σύμφωνα με τη Formula1, ένα άλλο σημαντικό κίνητρο στηνδημιουργία ενός γκραν πρι στη Μαδρίτη αποτέλεσε η μεγάλη απήχηση που είχε η επιστροφή του γκραν πρι στην Ίμολα, αλλά και στην Ολλανδία. Οι επιστροφές αυτών των δύο γκραν πρι έδειξαν ότι η Ευρώπη εξακολουθεί να διεκδικεί επάξια αγώνες της Formula1 με τη νέα επένδυση στη Μαδρίτη να είναι προγραμματισμένη να γίνει σε μια νέα εγκατάσταση.
Η νέα συμφωνία της Μαδρίτης ισχύει από το 2026 με τη διοργανώτρια εταιρεία να δεσμεύεται ότι θα μπορεί να φιλοξενήσει έως και 110 χιλιάδες θεατές ανά ημέρα! Στόχος όπως ανέφερε ο Ντομενικάλι, είναι πλέον οι συμφωνίες με τις χώρες που φιλοξενούν γκραν πρι να έχουν μακροπρόθεση ισχύ, και όχι για 2-3 χρόνια, όπως συνέβαινε μέχρι πρότινος. Η απήχηση της Formula1 στην Ισπανία είναι ιδιαίτερα μεγάλη. Πάνω από 10 εκατομμύρια θεατές παρακολούθησαν το περσινό Γκραν Πρι της Ισπανίας, και αφορά και θεατές από τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης που αυξήθηκαν κατά 23% σε σύγκριση με το 2022.
Το σιρκουί θα κατασκευαστεί γύρω από το συνεδριακό κέντρο IFEMA MADRID, το οποίο απέχει μόλις πέντε λεπτά από το διεθνές αεροδρόμιο της Μαδρίτης.
Η συγκεκριμένη τοποθεσία βρίσκεται μόλις 16 χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης και στόχος του διοργανωτή είναι να φέρει τη συντριπτική πλειοψηφία των θεατών της Formula1, από την πόλη στην πίστα μέσω της δημόσιας συγκοινωνίας! Όσον αφορά τη γειτονική πίστα, το γκραν πρι Βαρκελώνης, έχει φιλοξενήσει 33 γκραν πρι από το 1991 όπου εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο ημερολόγιο της Formula1.