Μια από τις μεγαλύτερες και πλέον συντονισμένες πολυκλαδικές απεργιακές κινητοποιήσεις καλείται να αντιμετωπίσει ο νέος πρωθυπουργός της Γαλλίας Γκαμπριέλ Ατάλ, που είναι και ο νεότερος σε ηλικία πολιτικός που έχει αναλάβει ποτέ τη διακυβέρνηση της χώρας – μόλις 35 ετών. Καθώς παραλύει σταδιακά η χώρα, πολλοί σχολιαστές στον τύπο προειδοποιούν για τις οικονομικές επιπτώσεις των κινητοποιήσεων σε μια συγκυρία κατά την οποία (και) η Γαλλία φλερτάρει με την ύφεση.
Στους αγρότες και τους αλιείς, που δεν φαίνεται ότι ικανοποιήθηκαν από τα μέτρα στήριξης που εξήγγειλε την περασμένη Παρασκευή ο Ατάλ, τη Δευτέρα κατέβηκαν σε κινητοποιήσεις και οι οδηγοί ταξί που διαμαρτύρονται για τις τιμές των καυσίμων. Σημειωτέον ότι η μέση τιμή της αμόλυβδης τη Δευτέρα, 29 Ιανουαρίου ήταν στο Παρίσι 1,8403 ευρώ, ενώ η «σημαία» στα ταξί της γαλλικής πρωτεύουσας είναι 7,30 ευρώ.
Η απεργία των ταξιτζήδων προκαλεί κυκλοφοριακή ασφυξία και στο κέντρο της πρωτεύουσας, έπειτα από τα μπλόκα που στην ευρύτερη περιφέρεια του Παρισιού (Île-de-France). Όπως αναφέρεται, οι αγρότες έχουν αποκλείσει με τα τρακτέρ τους σε οκτώ σημεία τους αυτοκινητοδρόμους που οδηγούν στο Παρίσι.
Ταξί-σαλίγκαροι
Αποκλεισμένο όμως δεν είναι μόνο το Παρίσι από τους διαμαρτυρόμενους αγρότες. Πολλές μεγάλες πόλεις απ’ άκρου εις άκρον της χώρας είναι αποκλεισμένες από τα μπλόκα των αγροτών: από τη Βρετάνη μέχρι τη Μασαλία και από το Μπορντό μέχρι την Αλσατία.
Στο Παρίσι, τη Μασαλία και το Μπορντό αναφέρθηκαν επίσης πολλές κινητοποιήσεις απεργών ταξιτζήδων που οργάνωσαν «πορείες σαλιγκαριού», οδηγώντας τα αυτοκίνητά τους με πολύ χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη κατά τρόπο που να προκαλούν ασφυξία στην κυκλοφορία. Μιλάμε για ταχύτητες πολύ μικρότερες των 30 χλμ/ώρα, που είναι πλέον το ανώτατο όριο ταχύτητας σε πολλές πόλεις της Γαλλίας συμπεριλαμβανομένου του Παρισιού.
Πηγή: ΟΤ