Η νέα παρουσία στην κατηγορία των μικρών πρακτικών μοντέλων, ακούει στο όνομα Jazz Crosstar, που πατάει στη γνώριμη συνταγή του παρελθόντος και όπως φαίνεται κρατάει από τους προγόνους μόνο το όνομα. Πλέον έχουμε ένα μοντέλο με φρεσκια σχεδίαση, λίγο περιπετειώδη με αρκετές παραβολές σε crossover, αλλά ουσιαστικά η συνταγή, δείχνει να έχει χτιστεί από μέσα προς τα έξω με γνώμονα την πρακτικότητα.
Στο κορυφαία ευρύχωρο εσωτερικό του συναντάμε νέα υλικά που δίνουν πιο premium χαρακτηριστικά ενώ το ταμπλό με τις νέες οθόνες εναρμονίζεται με τα σύγχρονες επιταγές της εποχής.
Ειδικότερα, η έκδοση Crosstar διαφοροποιείται ελαφρώς και παραπέμπει σε SUV όπως τις ράγες οροφής, τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος που αγγίζει τα 146 mm.
Στο επίκεντρο της δοκιμής μας η κατανάλωση καυσίμου, ώστε να δούμε κατά πόσο τελικώς το μικρό της που μεγάλωσε σε χώρους, τεχνολογία και εξοπλισμό είναι και οικονομικό .
Ξεχωρίζουμε τα Magic Seats που παρέχουν τη δυνατότητα των πίσω καθισμάτων να αναδιπλωθούν στην πλάτη, αποκαλύπτοντας έναν τεράστιο χώρο φόρτωσης για ψηλά ή ογκώδη αντικείμενα. Επίσης, βρίθει σε για μικροαντικείμενα, ντουλαπάκια, τσέπες για τα smartphones.
Λειτουργική και εύκολη στη χρήση η μικρή έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών που βρίσκεται στην υπηρεσία του οδηγού για να έχει τις πληροφορίες όπως για την ταχύτητα, τα στοιχεία διαδρομής (κατανάλωση, χιλιομετρητής, μέση ταχύτητα κλπ), τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος, τα πολυμέσα και οτιδήποτε άλλο επιλέξει ο οδηγός.
Αρωγός στις οικονομικές επιδόσεις του, το νέο υβριδικό σύστημα με τη συνολική ισχύς του συστήματος, που απαρτίζεται από ένα μοτέρ βενζίνης και δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, να αγγίζει τους 122 PS και τη ροπή να φτάνει στα 253 Nm. Παράλληλα ο εξηλεκτρισμός του ποντάρει και σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου, με ένα καινοτόμο ηλεκτρικό CVT κιβώτιο ταχυτήτων και τρία drive modes για οδήγηση με γνώμονα τις μετακινήσεις είτε στην πόλη είτε σε ανοιχτό δρόμο: Είναι το EV Drive για αμιγή ηλεκτροκίνηση, το Hybrid Drive, όπου ο κινητήρας παρέχει ισχύ σε ένα μοτέρ-γεννήτρια και το Engine Drive, όπου ο βενζινοκινητήρας αναλαμβάνει απευθείας την κίνηση των εμπρός τροχών.
Κι όλα αυτά υπόσχονται χαμηλές εκπομπές CO2 και αστείες καταναλώσεις.
Σε επιδόσεις, το πρακτικό μοντέλο, έχει τη δυνατότητα να κινείται σβέλτα με την κατανάλωση να κυμαίνεται από 5 έως και 6 λίτρα/100χλμ. Σε επιδόσεις, τα 0-100 km/h έρχονται σε 9,7 sec, ενώ στο δρόμο διαπιστώσαμε ότι οι αναρτήσεις παρουσίαζαν στο αμάξωμα πιο έντονες από το κανονικό κλίσεις στις στροφές.
Στο ταμείο το νέο μοντέλο δεν είναι και η πιο προσιτή λύση στην κατηγορία του, αφού η τιμή κτήσης αγγίζει τα 31.700 € που μάλλον θα βάλουν σε σκέψεις τον τελικό αγοραστή.