Μια σειρά τραγικών λαθών και παραλήψεων, καθώς και παράνομων ενεργειών υπογράμμισε ο πρόεδρος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων -που εξέδωσε το πόρισμα Γεραπετρίτη- Ιωάννης Χαλκιάς, καταθέτοντας στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
Όπως τόνισε ο κ. Χαλκιάς η μετάταξη του σταθμάρχη της Λάρισας ήταν «προδήλως παράνομη», καθώς είχε ξεπεράσει το ηλικιακό όριο. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, η αίτηση του σταθμάρχη «έπρεπε να πεταχτεί στα σκουπίδια», μιας και ο σταθμάρχης ήταν 58 ετών, όταν το ηλικιακό όριο ήταν τα 48 έτη.
Αντιθέτως, η αίτηση έγινε δεκτή, το αρμόδιο τριμελές συμβούλιο και η αρμόδια επιτροπή είχαν εγκρίνει τη μετάταξη, η οποία ολοκληρώθηκε με την υπουργική απόφαση του τότε υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.
Παράλληλα, ο Ιωάννης Χαλκιάς υπογράμμισε ότι η κινητικότητα στο Δημόσιο πολλές φορές δεν καλύπτει ανάγκες της υπηρεσίας, αλλά «προσωπικές ανάγκες».
Οι ευθύνες και το ETCS
Επίσης, ο κ. Χαλκιάς αναφέρθηκε στις ευθύνες που είχαν τα εμπλεκόμενα πρόσωπα, όπως ο σταθμάρχης και οι μηχανοδηγοί των δύο αμαξοστοιχιών, τονίζοντας ότι φέρουν «θανάσιμες ευθύνες» για το δυστύχημα.
Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, ο κ. Χαλκιάς συμπλήρωσε ότι ο μηχανοδηγός έπρεπε να σταματήσει την αμαξοστοιχία και ότι η συνεννόηση του, με τον σταθμάρχη ήταν «καφενειακή».
Επισήμανε επίσης ότι «και οι μηχανοδηγοί (έπρεπε) να τηρούν ευλαβικά τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας, που, παρότι έχει τα χάλια του, θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί το ατύχημα».
Παράλληλα, σε ερώτηση για το εάν είχε αποφευχθεί το τραγικό δυστύχημα αν λειτουργούσε το σύστημα αυτόματης πέδησης, ο πρόεδρος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων τόνισε ότι το ETCS «θα είχε σταματήσει το τρένο».