Προσερχόμενος ο Νίκος Δένδιας στην άτυπη Σύνοδο των Υπουργών Άμυνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δήλωσε πως θα προτείνει το Στρατηγείο της Λάρισας ως Στρατηγείο για την Ευρωπαϊκή Επιχείρηση για την Ερυθρά Θάλασσα.
Μάλιστα, ο υπουργός Άμυνας ανέφερε ότι «Θα μιλήσουμε σήμερα, εκτός από την Ουκρανία, για την Ευρωπαϊκή Αμυντική Βιομηχανία, κάτι που ενδιαφέρει ιδιαίτερα την Ελλάδα. Αφενός μεν για να δούμε τι ευκαιρίες υπάρχουν για την ενίσχυση της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας, αλλά και για να δούμε τι συμβατότητες μπορεί να δημιουργηθούν για το Ελληνικό Σύστημα Αμυντικής Καινοτομίας το οποίο προσπαθούμε να δημιουργήσουμε.
Επίσης, θα συζητήσουμε για την Ευρωπαϊκή Επιχείρηση στην Ερυθρά Θάλασσα και θα προτείνω, θα προσφέρω, να αναλάβει η Ελλάδα τη Διοίκηση της Επιχείρησης, όπως επίσης θα προσφέρω το Στρατηγείο της Λάρισας ως Στρατηγείο για την Επιχείρηση».
Πώς θα ονομάζεται η ευρωπαϊκή επιχείρηση στην Ερυθρά Θάλασσα
Ο Ζοζέπ Μπορέλ ανακοίνωσε ότι η ευρωπαϊκή επιχείρηση κατά των Χούθι, θα ονομάζεται «Ασπίδες» και θα μπορούσε να ξεκινήσει στις 17 Φεβρουαρίου. Ανέφερε δε ότι «Είμαι σίγουρος ότι θα παρθεί μια απόφαση. Δεν θα είναι όλα τα κράτη μέλη πρόθυμα να συμμετάσχουν, αλλά κανείς δεν θα σταθεί εμπόδιο, ελπίζω. Όσοι δεν θέλουν να συμμετάσχουν, πρέπει απλώς να κάνουν στην άκρη», για να μην παρεμποδιστεί η υλοποίηση της αποστολής, είπε.
«Θέλουμε να είμαστε πολύ γρήγοροι. Ελπίζω ότι στις 17 αυτού του μήνα η αποστολή μπορεί να ξεκινήσει. Πρέπει να αποφασίσουμε ποια χώρα θα αναλάβει τη διοίκηση, πού θα είναι το αρχηγείο και ποια ναυτικά μέσα θα διαθέσουν τα κράτη μέλη», πρόσθεσε.
«Έχουμε ένα όνομα, Άσπιδες, που σημαίνει προστάτης»
«Και αυτός είναι ο σκοπός, να προστατεύσουμε τα πλοία, να αναχαιτίσουμε επιθέσεις και εχθρικά πλοία, όχι να εμπλακούμε σε κάποιου είδους δράση κατά των Χούθι, αλλά μόνο να εμποδίσουμε τις επιθέσεις στα πλοία», εξήγησε.
«Είναι σίγουρα μια σημαντική αποστολή. Ανησυχούμε όλοι για την κυκλοφορία στη Διώρυγα του Σουέζ και “πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες μας ζητούν να προχωρήσουμε επειδή το επιχειρηματικό τους μοντέλο υποφέρει πολύ λόγω της υψηλής αύξησης του κόστους που συνεπάγεται η ανάγκη να περάσουν από τη Νότια Αφρική για να φτάσουν στην Ευρώπη. Αυτό επηρεάζει κόστος και συνεπώς τις τιμές. Επηρεάζει τον πληθωρισμό. Για αυτό είναι φυσικό να προσπαθήσουμε να αποφύγουμε αυτόν τον κίνδυνο», κατέληξε ο Μπορέλ.