Καταργείται από τον ερχόμενο Μάρτιο η προσκόμιση από τους πολίτες βασικών πιστοποιητικών – όπως είναι τα πιστοποιητικά γέννησης, οικογενειακής κατάστασης, εγγύτερων συγγενών – στις υπηρεσίες του Δημοσίου, οι οποίες πλέον θα τα «αντλούν» ψηφιακά από μόνες τους, με την απλή έγκριση των ενδιαφερομένων.
Η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του Δημοσίου βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη με τη βοήθεια και της τεχνητής νοημοσύνης, απλοποιώντας σταδιακά όλες τις συναλλαγές των πολιτών με τις διάφορες υπηρεσίες. Ηδη, από σήμερα όλοι οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται για πρώτη φορά άμεσα και ηλεκτρονικά για τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και τους πόντους που έχουν συγκεντρώσει στο Σύστημα Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ – Point System), καθώς και για το ιστορικό των τεχνικών ελέγχων των οχημάτων τους από τα ΚΤΕΟ.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα διάφορα πιστοποιητικά, όπως ανέφερε χθες στο Σκάι ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, από τον Μάρτιο θα καταργηθεί η προσκόμισή τους στις υπηρεσίες του Δημοσίου. «Το πιστοποιητικό γέννησης είναι το πρώτο πιστοποιητικό που θα “καταργηθεί”, διότι όλα τα στοιχεία ενός πιστοποιητικού γέννησης που θέλει ένας φορέας του Δημοσίου υπάρχουν ήδη στο Δημόσιο, το οποίο μπορεί να τα αντλεί απλά με την έγκριση του πολίτη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαστεργίου.
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης προανήγγειλε και την ψηφιοποίηση της διαδικασίας των εξετάσεων οδήγησης, επισημαίνοντας ότι σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών «σε έναν με δύο μήνες θα έχουμε πολύ σημαντικά εργαλεία για τις εξετάσεις, ψηφιοποιώντας τη σημερινή παρωχημένη διαδικασία των εξετάσεων για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης».
Δύο νέες υπηρεσίες
Πάντως, στον τομέα των Μεταφορών παρέχονται ψηφιακά από σήμερα δύο νέες υπηρεσίες με τις οποίες απλουστεύεται η αλληλεπίδραση των πολιτών με τις υπηρεσίες Μεταφορών και μειώνεται αμφίδρομα η γραφειοκρατία.
Συγκεκριμένα, οι οδηγοί θα μπορούν πλέον να ενημερώνονται ψηφιακά σε πραγματικό χρόνο για τους βαθμούς των ποινών τους στο Point System, ενώ θα αποκτούν και τη δυνατότητα συγκεντρωτικής ενημέρωσης για τους ελέγχους των ΚΤΕΟ, συμπεριλαμβανομένων και των πραγματικών χιλιομέτρων που έχει διανύσει το όχημά τους. Στις δύο νέες υπηρεσίες οι πολίτες θα εισέρχονται ηλεκτρονικά, με τρόπο απλό και φιλικό, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς Taxisnet.
Στην πλατφόρμα του Point System θα βρίσκουν αναλυτικά τους πόντους των ποινών που τους έχουν επιβληθεί για διάφορες τροχαίες παραβάσεις και τις τυχόν ειδοποιήσεις για αφαίρεση της άδειας οδήγησής τους. Η πρόσβαση θα γίνεται είτε απευθείας μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης https://seso.services.gov.gr, είτε μέσω του gov.gr στην ενότητα «Πολίτης και Καθημερινότητα» και την υποενότητα «Μετακινήσεις».
Συγκεκριμένα, οι οδηγοί θα λαμβάνουν στη θυρίδα τους στο gov.gr βεβαίωση για τους πόντους και τις κλήσεις που έχουν λάβει από την Τροχαία. Η βεβαίωση θα έχει μορφή εγγράφου, το οποίο θα φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr (έναν μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR, καθώς και την προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης).
Επίσης, οι πολίτες θα αποκτούν ηλεκτρονικά το πλήρες ιστορικό των τεχνικών ελέγχων του οχήματός τους από τα ΚΤΕΟ. Αυτό θα γίνεται είτε απευθείας μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης https://kteo.services.gov.gr/, είτε μέσω του gov.gr στην ενότητα «Πολίτης και Καθημερινότητα» και στην υποενότητα «Μετακινήσεις». Οι παραπάνω δύο υπηρεσίες θα είναι προσβάσιμες και από το auto.gov.gr.
Σε ό,τι αφορά τον προσωπικό αριθμό που ήδη έχει καθυστερήσει (αναμενόταν στις αρχές Ιανουαρίου), ο κ. Παπαστεργίου δήλωσε χθες ότι η καθυστέρηση οφείλεται στην αναμονή για έγκρισή του από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Επανέλαβε δε πως «ο προσωπικός αριθμός θα ομογενοποιήσει και θα διορθώσει διάφορα κακώς κείμενα», προσθέτοντας ότι «θα είναι το διαβατήριό μας για οποιαδήποτε διαδικασία του ελληνικού Δημοσίου».