Η τεχνητή νοημοσύνη αποδεικνύεται ολοένα και πιο χρήσιμη για μια σειρά επιχειρήσεων που βασίζονται στην διεπαφή με πελάτες οι οποίοι χρειάζονται να εξατομικεύσουν τις καταναλωτικές επιλογές τους. Αυτό έχει αποδειχτεί ιδιαίτερα χρήσιμο στις ταξιδιωτικές εταιρείες, μπορεί να βοηθήσει τους ενδιαφερόμενους να προγραμματίσουν οι ίδιοι τις διακοπές τους χωρίς να χρειάζεται να περιηγηθούν σε εκατοντάδες άρθρα και να επιμεληθούν οι ίδιοι το περιεχόμενο, όπως καταδεικνύει το Fortune.
Η AtlasGuru είναι μόνο μία από τις πολλές ταξιδιωτικές εταιρείες που αναζητούν γενετική τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσει στον προγραμματισμό και τη διαδικασία κρατήσεων. Οι υπηρεσίες ταξιδιωτικών κρατήσεων όπως η Expedia και το Tripadvisor έχουν κυκλοφορήσει τα δικά τους προϊόντα προγραμματισμού δρομολογίων με βάση κριτικές και σελίδες ξενοδοχείων και το Virtuoso, ένα δίκτυο ταξιδιωτικών συμβούλων πολυτελείας, βασίζεται επίσης στην τεχνητή νοημοσύνη για να τους βοηθήσει να εξατομικεύσουν τις πολυτελείς εμπειρίες των διακοπών.
Έτσι η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται όλο και πιο χρήσιμο εργαλείο. Ένας χρήστης θα εισαγάγει τις επιθυμίες του για ένα ταξίδι και το εργαλείο θα παράγει ένα προσαρμοσμένο δρομολόγιο, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών για ξενοδοχεία από την αποκλειστική βάση δεδομένων μιας ταξιδιωτικής εταιρείας.
Για το Tripadvisor, αντλεί δεδομένα από περισσότερες από 8 εκατομμύρια επιχειρήσεις και περισσότερες από 1 δισεκατομμύριο κριτικές και απόψεις. Η Expedia διαθέτει δεδομένα άνω των δύο δεκαετιών σχετικά με τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις στα ταξίδια, τα οποία ανέρχονται σε ασύλληπτα πολλούς συνδυασμούς.
Πώς η ΑΙ συνδέει όλες τις πτυχές ενός ταξιδιού
Ο επικεφαλής προϊόντων του Tripadvisor, Σαντζάι Ραμάν, εξήγησε στο Fortune ότι ο τεράστιος αριθμός κριτικών της εταιρείας είναι εξαιρετικός για το μάρκετινγκ, αλλά κατανοεί πώς είναι να παρουσιάζουν αυτό σε κάποιον ταξιδιώτη. «Μπορεί να είναι αγχωτικό να βρεις τι είναι σχετικό για να βοηθήσει στη λήψη αποφάσεων», είπε.
Το Tripadvisor κυκλοφόρησε ένα πρόγραμμα δημιουργίας δρομολογίων στα μέσα του 2023 χρησιμοποιώντας το μοντέλο του ChatGPT, το οποίο προσφέρει στους ταξιδιώτες μια εύκολα κατανοητή διαδρομή με συνδέσμους προς εστιατόρια, ξενοδοχεία και δραστηριότητες από την πλατφόρμα του Tripadvisor.
Ο διαρκής στόχος του προϊόντος είναι να μπει βαθύτερα, να ανακαλύψει κρυφές πτυχές και να ενσωματώσει περισσότερες πτυχές διαδραστικότητας, αλλά μεγάλο μέρος αυτής της εξέλιξης θα έρθει με τον καιρό. Ο Ραμάν λέει ότι τα μέλη που καταρτίζουν μόνοι τα δρομολόγια παράγουν τριπλάσια έσοδα από το μέσο μέλος του Tripadvisor.
Τόσο το Tripadvisor όσο και η Expedia χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για προτάσεις ξενοδοχείων, καθώς και για να μοιράζονται λεπτομέρειες ανέσεων και συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ενός καταλύματος.
Η Expedia αξιοποιεί επίσης την επεξεργασία φυσικής γλώσσας για να επιτρέψει στον εικονικό πράκτορα αυτοεξυπηρέτησης να επιλύει γρήγορα τα ερωτήματα των ταξιδιωτών. Μέχρι σήμερα, η Expedia έχει ενεργοποιήσει περισσότερες από 30 εκατομμύρια εικονικές συνομιλίες με το εργαλείο.
Από την πλευρά του B2B, οι εταιρείες φιλοξενίας χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώσουν τις υπηρεσίες υψηλής αφής αναλύοντας τεράστιες ποσότητες δεδομένων διαχείρισης πελατειακών σχέσεων και παρέχοντας λεπτομερείς πληροφορίες για συμπεριφορές και προτιμήσεις.
Η επεξεργασία φυσικής γλώσσας εξετάζει τα σχόλια των πελατών και εξατομικεύει τις προσφορές. Ο ρομποτικός αυτοματισμός διεργασιών εξορθολογεί τις καθημερινές εργασίες, όπως τις κρατήσεις, την παροχή πληροφοριών και την εισαγωγή δεδομένων, για να απελευθερώσει τους φυσικούς υπαλλήλους για εστίαση στην εξυπηρέτηση πελατών.
Τα προγνωστικά αναλυτικά στοιχεία προβλέπουν μελλοντικά μοτίβα κρατήσεων και βοηθούν στη διαχείριση αποθέματος και την προσαρμογή των προσπαθειών μάρκετινγκ.
Αυτό επιτρέπει μια πιο λεπτή κατανόηση των επιθυμιών κατά τον προγραμματισμό και την κράτηση. Επιτρέπει τη μετάδοση σχετικών πληροφοριών σε όλους όσους επηρεάζουν την ταξιδιωτική εμπειρία ενός ατόμου.
Βοηθά τους ταξιδιωτες, αλλά και τους παρόχους των υπηρεσιών
Ο Ραμάν έχει δει επίσης τον αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης στις λειτουργίες των ξενοδοχείων παρέχοντας ενημερωτική διαφάνεια στο μυαλό των επισκεπτών. Λέει ότι οι ξενοδόχοι χρησιμοποιούν το προϊόν του Tripadvisor για να βλέπουν πραγματικές κριτικές των καταλυμάτωνν τους σε ιστότοπο τρίτων και εκτιμούν τα αποτελέσματα επειδή γνωρίζουν ότι το Tripadvisor, είναι αξιόπιστη πηγή.
Σήμερα, οι καλύτερες εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης για ταξίδια εξακολουθούν να ενσωματώνουν την ανθρώπινη επαφή, καθώς οι άνθρωποι είναι ήδη δύσπιστοι για πολύπλοκους αλγόριθμους που λειτουργούν αδιαφανώς, όπως τα αυτοοδηγούμενα αυτοκίνητα. Και ως ιδιοκτήτρια επιχείρησης, αναγνωρίζει τα σφάλματα της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης.
Ενώ η γενετική τεχνητή νοημοσύνη λύνει τις ατέλειες της, το περιεχόμενο που δημιουργείται από τον άνθρωπο επιτρέπει την επικύρωση. Οι σκεπτικιστές στον ταξιδιωτικό κλάδο κερδίζονται γρήγορα από την αξία που προσθέτει η τεχνητή νοημοσύνη όταν συνδυάζεται με την ανθρώπινη τεχνογνωσία για να βελτιωθούν οι διαδικασίες.
Όπως επαναλαμβάνει ο Ραμάν, «οι λύσεις που βασίζονται σε ανθρώπους χτίζουν εμπιστοσύνη».