Ο οδηγός χρησιμοποιεί το χειρόφρενο, μπλοκάρει τους πίσω τροχούς και σπινάρει στην παραλιακή. Πηγαίνει από το ένα ρεύμα στο άλλο ενώ μπαίνει και στο αντίθετο, παραβιάζοντας τη διπλή διαχωριστική. Η μία παράβαση του ΚΟΚ μετά την άλλη. Κι όλα αυτά ανεβασμένα στο διαδίκτυο.
Σε άλλο βίντεο, παλαιότερο, οδηγός μοτοσυκλέτας μπαίνει στο αντίθετο ρεύμα με μεγάλη ταχύτητα. Ένας άλλος σηκώνει σούζα και αδιαφορεί για το φανάρι που έχει γίνει κόκκινο. «Θεωρώ πως με κάποιες δράσεις κάποιες ενέργειες τύπου συστήματα καταγραφής ορίου ταχύτητας και αστυνόμευση βρισκόμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση και θα λύσει θα βελτιώσει μάλλον το πρόβλημα κατά ένα μέρος», είπε ο εκπαιδευτικός οδικής συμπεριφοράς, Κωνσταντίνος Ιαβέρης.
Στο ίδιο βίντεο φαίνεται από μακριά ο φάρος του περιπολικού. Μέχρι να πλησιάσει, όμως, η αστυνομία οι… «κοντράκηδες» αποχωρούν. «Μπορούν να εφαρμόσουν την τεχνική της οδήγησης σε χώρους με προδιαγραφές σε πίστες και με συγκεκριμένα αυτοκίνητα», πρόσθεσε ο κ. Ιαβέρης.
Με «κωδικούς» οι επικίνδυνες κόντρες
Οι θεατές και οι οργανωτές που παίρνουν μέρος ή παρακολουθούν κόντρες μάλιστα έχουν το δικό τους λεξιλόγιο, τη δική τους αργκό για να συνεννοούνται.
«Γράφει»: Τα σημάδια στην άσφαλτο που αφήνει το λάστιχο σε burnout, απότομα φρεναρίσματα ή «σβουριλίκια»
«Κροκόδειλος»: Όχημα με πολύ μεγάλες μετατροπές
«Σκάστρα»: Η βαλβίδα ανακούφισης αερίων, κάνει χαρακτηριστικό ήχο, μπορεί να είναι ηλεκτρική ή μηχανική
«Καρφωτή»: Απότομη αλλαγή ταχύτητας λίγο πριν η προηγούμενη πιάσει κόφτες
«Nasa»: Ταμπλό αυτοκίνητου υπερφορτωμένο με όργανα μη εργοστασιακά, με πιο σύνηθες το μπαρόμετρο για την πίεση του τούρμπο
«Τσιπάρισμα»: Επέμβαση στον ηλεκτρονικό εγκέφαλο του αυτοκίνητου, συνώνυμο με το «πρόγραμμα», ένα από τα τρια βήματα (φίλτρο/πρόγραμμα/εξάτμιση) για σχετικά οικονομική άνοδο της ιπποδύναμης
Οι παράνομες και επικίνδυνες κόντρες στην παραλιακή αλλά και σε άλλα σημεία του λεκανοπεδίου, ακόμα και στις Εθνικές Οδούς, έχουν κοστίσει ζωές, βυθίζοντας στο πένθος οικογένειες. Γιατί το τίμημα του γκαζιού είναι πολύ βαρύ.
Τα μέτρα
«Πονοκέφαλο» προκαλούν στις Αρχές οι αυτοσχέδιες κόντρες που «στήνομαι» σχεδόν κάθε βράδυ. Έτσι, για να αντιμετωπιστεί αυτό το φαινόμενο οι Αρχές έχουν προχωρήσει σε ένα σχέδιο.
Συγκεκριμένα, πρόκειται να κάνουν μικτά μπλόκα ενώ αυξημένη θα είναι η παρουσία της αστυνομίας τις Παρασκευές και τα Σάββατα.
Οι περιοχές που συνήθως «στήνονται» οι κόντρες είναι οι εξής:
– Σταυρός Αγίας Παρασκευής
– Ολυμπιακό Χωριό
– Λεωφόρος Ποσειδώνος
– Λιμανάκια
– Ribas Bάρκιζα
– ΣΕΦ περισσότερο για «σβουριλίκια» (επίδειξη ικανοτήτων) και ηχοσυστήματα
– Κερατέα
Πρόβλημα οι κόντρες αλλά περισσότερο η κουλτούρα της κόντρας
Το προβληματικό της υπόθεσης είναι πως δεν έχει να κάνει κανείς απλά με την τρέλα των αυτοσχέδιων αγώνων, αλλά με την γενικότερη κουλτούρα που πάει μαζί. Καθώς οι κόντρες είναι ένας τρόπος κοινωνικοποίησης, ειδικά για αγόρια 18-24 ετών που το αίμα τους «βράζει». Τα συνηθέστερα θύματα τροχαίων δηλαδή. Αυτό που έχει σώσει εκατοντάδες ζωές, είναι το ίδιο που πληγώνει την τσέπη του πολίτη: η τιμή της βενζίνης.
Σε μια νύχτα με κόντρες, κάθε ένας από όσους λαμβάνουν μέρος θα κληθεί να πληρώσει μίνιμουμ 20 ευρώ σε βενζίνη για ένα αυτοκίνητο 1.400-1600 κυβικών και με μικρή ιπποδύναμη για μια διαδρομή χονδρικά από το Παλαιό Φάληρο μέχρι τα Λιμανάκια και γυρισμό. Απλά για να τρέξει. Τώρα αν πρόκειται για κόντρες ή αν πρόκειται για καταδίωξη με περιπολικά τα ποσά είναι πολλαπλάσια. Το άλλο που έχει σώσει ζωές είναι πως οι κοντράκηδες δεν πίνουν αλκοόλ όταν είναι να τρέξουν. Στις κόντρες χρειάζεται καθαρό μυαλό και στις δύσκολες στιγμές ούτε το αλκοόλ, ούτε η αδρεναλίνη είναι καλός σύμμαχος.
Καθώς απαγορεύεται τόσο η παρακολούθηση αυτοσχέδιων αγώνων όσο και η τέλεση, είναι πολύ συχνό το φαινόμενο, μόλις έρχονται τα περιπολικά να φεύγουν 80-100 αυτοκίνητα μαζικά σε μια πολύ επικίνδυνη συνθήκη. Καθώς στις 3 κλήσεις για αυτό το αδίκημα εντός 5 ετών, ο οδηγός χάνει την άδεια οδήγησης για 5 χρόνια. Οπότε προτιμά να διαφύγει με το γκάζι πατημένο.