«Ορισμένοι άνδρες, ατζέντηδες και διευθυντές μου είπαν ότι αν έφτιαχνα τα στήθη μου θα έβγαζα πολύ περισσότερα χρήματα, έτσι με την αφέλειά μου, άρπαξα τον πρώτο γιατρό που βρήκα για να κάνει τη διαδικασία». Μέσα σε λίγες γραμμές, η 36χρονη πανέμορφη ελληνοαμερικανίδα πορνοστάρ Νικόλ Άνιστον αποτύπωσε τον «εθελοντικό» εφιάλτη χιλιάδων γυναικών.
Πολλά χρόνια πριν, τη δεκαετία του 1990, μια άλλη Αμερικανίδα ηθοποιός είχε ακολουθήσει τον δρόμο της Άνιστον. Η Νικόλ Έγκερτ, γνωστή για τον ρόλο της Summer Quinn στη δημοφιλή τηλεοπτική σειρά Baywatch, αποφάσισε να βάλει εμφυτεύματα στήθους ενώ βρισκόταν στην εφηβεία λόγω της… πίεσης για να φορέσει το μαγιό για τον ρόλο της.
«Όταν πρέπει να βάλεις αυτό το ολόσωμο και είναι σαν να είσαι τόσο επίπεδη που είναι σαν να έχεις πιέτες. ‘Τι είναι αυτό;’ Δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. Δεν μπορείς να το γεμίσεις με τίποτα. Δεν μπορείς να κάνεις τίποτα» θα έλεγε σε συνέντευξή της.
Έτσι το έκανε.
Το αφελές εκείνο όμως κοριτσάκι των 90s δεν αντιλαμβανόταν ότι έτσι κατάφερε να προσφέρει ένα καταπληκτικό καμουφλάζ στον καρκίνο που θα ανέπτυσσε μετά από χρόνια. Ο ιστός από τα εμφυτεύματα στήθους δυσκόλευε τη μαστογραφία να εντοπίσει τυχόν ύποπτες εξελίξεις μέσα της.
Κάντε ότι σας λέει η αγορά!
Στις δυτικές δημοκρατίες η χειραγώγηση του άκρατου οφθαλμόλουτρου στη συμβατική υποκριτική και περισσότερο στη βιομηχανία του σκληρό πορνό, συμπαρασύρει πολλές χιλιάδες γυναίκες.
Γυναίκες όμορφες που δεν γνωρίζουν όρια και θέλουν να γίνουν ακόμα πιο όμορφες από αυτό που τις προίκισε η φύση. Χαμηλή αυτοεκτίμηση και αδηφαγία για λεφτά πλαστικοποιούν δεκάδες χιλιάδες γυναίκες στη βιομηχανία.
Η 35χρονη σήμερα Αμερικανίδα πορνοστάρ Lindsey Leigh το είχε δει ξεκάθαρα σαν επένδυση, πριν αρκετά χρόνια, όταν αποφάσισε να «αγοράσει» στήθη και οπίσθια την ημέρα των γενεθλίων της τον Σεπτέμβριο του 2017.
«Σκέφτηκα ότι θα έβγαζα περισσότερα χρήματα αν ήμουν πιο καμπυλωτή, και είχα δίκιο. Τον πρώτο χρόνο αφότου έφτιαξα τα βυζιά μου, κέρδισα όσα έβγαλα στα πρώτα οκτώ μου χρόνια [στη προνογραφία]. Μόνο η επέμβαση στο στήθος, μου απέφερε κέρδη 200.000 δολ. μέσω κάμερας, ταινιών και εμφανίσεων, ενώ κόστισε 8.000 δολάρια».
Η περίπτωση της Leigh ίσως να φαίνεται κοινότυπη μπροστά στον πρωτότυπο τρόπο που βρήκε η βραζιλιάνα Ελίσα Σάντσες, να ευχαριστήσει τους 1.7 εκατ. θαυμαστές της στο Instagram που της ζήτησαν να μάθουν περισσότερα για ένα πολύ ιδιαίτερο σημείο του εαυτού της…
Στα τέλη του 2023, η Σάντσες αποφάσισε να υποβληθεί σε μια αμφιλεγόμενη επέμβαση αφού οι θαυμαστές της ζήτησαν λεπτομέρειες για τον αιδοίο και τον κόλπο της. Δεδομένου ότι ο παρθενικός της υμένας έχει διαρραγεί ήδη εδώ και πολλά χρόνια, αποφάσισε να τον «ανακατασκευάσει», έχοντας ανοίξει μάλιστα μια λίστα αναμονής στο OnlyFans για όποιον ήθελε να δει τον νέο της παρθενικό υμένα μόλις θεραπευθεί!
«Η δουλειά μου αναγνωρίζεται για την προθυμία μου να καινοτομήσω στην αγορά», δήλωσε και έτσι ξόδεψε 20.000 δολάρια στην υμενοπλαστική επέμβαση για να «ξανακάνει» τον παρθενικό υμένα σαν και πρώτα. Προφανώς και εκτιμά ότι θα τα αποσβέσει και όχι μόνο, όπως και η Leigh.
Γυναίκες παραμορφωμένες, ασθενείς, αλλά καλά πληρωμένες
Για πολλές γυναίκες βέβαια, οι ενδεχόμενοι κίνδυνοι ωχριούν μπροστά στην τυφλή ματαιοδοξία για να «το τερματίσουν» στον καλλοπισμό. Σύμφωνα με την American Society of Plastic Surgeons, η ανόρθωση γλουτών (Brazilian lifting butt, BBL) έχει το υψηλότερο ποσοστό θανάτου από όλες τις αισθητικές επεμβάσεις.
Η έγχυση λίπους στους γλουτούς μπορεί εύκολα να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα εάν γίνει λανθασμένα. Αυτές περιλαμβάνουν μια λιπώδη εμβολή, δηλαδή όταν το λίπος εισέρχεται στην κυκλοφορία του αίματος και φράζει ένα αιμοφόρο αγγείο. Στους πνεύμονες, για παράδειγμα, εμποδίζει το οξυγόνο να εισέλθει στην κυκλοφορία του αίματος, ενώ στον εγκέφαλο μπορεί να προκαλέσει εγκεφαλικό. Και τα δύο μπορεί να αποβούν μοιραία.
Σε πρόσφατη έρευνά τους, επιστήμονες ανακάλυψαν ότι ο αριθμός θανάτων Αμερικανών πολιτών μετά από αισθητική επέμβαση στη Δομινικανή Δημοκρατία αυξήθηκε από 4,1% τη περίοδο 2009-2018 στο 13% το διάστημα 2019-2022.
Η Γερμανίδα Κόρα Βόσνιτσα πλήρωσε με τη ζωή της την εμμονή της να διογκώσει τα στήθη της σε μέγεθος G. Τον Ιανουάριο του 2011, υπέστη καρδιακή προσβολή πάνω στην επέμβαση μεγέθυνσης στήθους σε κλινική πλαστικής χειρουργικής στο Αμβούργο. Ήταν η έκτη τέτοια επέμβαση της. Λίγα λεπτά μετά τη διαδικασία, υπέστη καρδιακή ανακοπή, με αποτέλεσμα η αρτηριακή της πίεση να πέφτει σταθερά και τα όργανά της να σταματήσουν να λειτουργούν. Ως αποτέλεσμα, υπέστη σοβαρή εγκεφαλική βλάβη.
Το περιοδικό Stern είπε ότι ο θάνατος της Κόρα εγείρει επίσης σοβαρά ερωτήματα για τα στελέχη της τηλεόρασης που αναζητούν επίδοξους αστέρες που είναι έτοιμοι να βάλουν νυστέρι για χάρη της τέχνης τους, λέγοντας ότι η υπόθεση «ρίχνει σκληρό φως στη βιομηχανία των σκουπιδιών».
Τις περισσότερες φορές, γυναίκες καταστρέφουν την προϋπάρχουσα ομορφιά τους, πειράζοντας χείλη, στήθη γλουτούς θέτοντας τον εαυτό τους σε μεγάλο κίνδυνο. Δηλαδή, πρόκειται για επεμβάσεις όχι ζωτικής σημασίας, αλλά περισσότερο ματαιοδοξίας και αυτό η βιομηχανία το γνωρίζει και το ενθαρρύνει.
«Πόσο μακριά είναι διατεθειμένη να φτάσει η ιδιωτική τηλεόραση και τα αστέρια των ριάλιτι για να κερδίσουν την προσοχή για τον εαυτό τους και το σώμα τους; Ποιους κινδύνους αναλαμβάνουν;» σημείωνε το Stern στη περίπτωση της Κόρα.
Στην περίπτωση της Έγκερτ «αν είχε αφήσει τα μικρότερα πλην φυσικά της στήθη, είναι σίγουρη ότι θα είναι νιώσει πολύ νωρίτερα την ανάπτηξη του καρκίνου χαρακτηρίζοντας τα εμφυτεύματα «τεράστιο λάθος».
View this post on Instagram
Μεγάλα στήθη, μεγάλη δύναμη
Πολλές γυναίκες το βιώνουν και ως τρόπο χειραφέτησης. Όταν πήρε την απόφαση η Leigh να κάνει την επέμβαση, δεν αισθάνθηκε ότι ήθελε να το πει σε κανέναν. «Δεν ήθελα τη γνώμη κανενός πέρα από τη δική μου. Ένιωθα ότι έπρεπε να το πάρω για τη δουλειά και το εισόδημά μου, αλλά και για μένα».
«Μερικοί επικροτούν το θάρρος μου, ενώ άλλοι αμφισβητούν τα κίνητρά μου. Αλλά δεν χρωστάω σε κανέναν τίποτα» θα έλεγε από την πλευρά της η Σάντσες.
Κάπως, έτσι λοιπόν, η φεμινίστρια Αμερικανίδα συγγραφέας Ντέμπι Νέιθαν έρχεται να εξηγήσει ότι σωματικές “προσαρμογές” σε μια γυναίκα έχουν δύναμη πάνω στο σώμα και τονίζει ότι «το τεράστιο στήθος […] μπορεί επίσης να είναι ένας τρόπος επίδειξης κυριαρχίας στο σώμα».
Γι΄ αυτό για την ίδια οι πορνογραφικές εικόνες γυναικών της Ανατολικής Ευρώπης δεν παρουσιάζουν αυτές τις ιδιότητες και μπορεί να υποδηλώνουν ότι αυτές οι γυναίκες είναι λιγότερο ισχυρές.
«Οι εικόνες των γυναικών της Ανατολικής Ευρώπης υποδηλώνουν ότι αυτές οι γυναίκες είναι σεξουαλικά κατώτερες και υποδεέστερες, γεγονός που μπορεί να τις κάνει πιο σεξουαλικά επιθυμητές στους άνδρες καταναλωτές» καθώς τις βλέπουν ως αντικείμενο. Αντ’ αυτού οι δυτικές γυναίκες που εμπλέκονται στη πορνογραφία ενδεχομένως έχουν την εντύπωση ότι παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους φορτώνοντας το σώμα τους με παχιά χείλη, σηκωμένους γλουτούς και σιλικόνη.
Η αγοραία αντίληψη σε δυτικές κοινωνίες προσέφερε το κατάλληλο έδαφος σε εκατομμύρια γυναίκες να παρεξηγήσουν τη χειραφέτηση με την ασυδοσία μοιραίων αποφάσεων για χάρη του χρήματος.
Έτσι, αντιλαμβανόμενη τα λάθη του παρελθόντος η Έγκερτ θα εξέφραζε τις τύψεις για τη βιαστική απόφαση που πήρε στα νιάτα της. «Ήταν μια ηλίθια απόφαση στα 18 μου χρόνια. Κοιτάζω όλα αυτά τα νεότερα κορίτσια που το κάνουν και σκέφτομαι ‘Θεέ μου, αφήστε ήσυχα τα σώματά σας’».