Σιγά σιγά επιλύονται όλα τα θέματα που εκκρεμούσαν για την αποστολή της φρεγάτας «Υδρα» στην επιχείρηση «Ασπίδες» στην Ερυθρά Θάλασσα. Ως πιθανή ημερομηνία έναρξης της επιχείρησης ορίστηκε η 17η Φεβρουαρίου, ωστόσο είναι πιθανό η ελληνική φρεγάτα να αναχωρήσει και αυτή την εβδομάδα ώστε να βρίσκεται νωρίτερα στην περιοχή. Αλλωστε, ήδη η επιχείρηση «Prosperity Guardian» υπό την αιγίδα ΗΠΑ και Ηνωμένου Βασιλείου, με την οποία θα συντονίζεται η επιχείρηση «Ασπίδες», ουσιαστικά έχει ξεκινήσει και απομένει μόνο το τυπικό διαδικαστικό μέρος.
Ετσι πρώτο λύθηκε το θέμα του στρατηγείου της επιχείρησης «Ασπίδες», που θα είναι το στρατηγείο της Λάρισας. Λύθηκε επίσης το θέμα του διοικητή του στρατηγείου που θα είναι έλληνας υποναύαρχος, με επιτελείο από Γαλλία και Ιταλία. Ακόμα λύθηκε το θέμα του επιχειρησιακού διοικητή, δηλαδή του διοικητή εν πλω (όπως ονομάζεται στη ναυτική γλώσσα) και που θα είναι ιταλός αντιπλοίαρχος (ή πλοίαρχος), ο οποίος και θα επιβαίνει σε ιταλική φρεγάτα. Και τέλος, λύθηκε το ζήτημα με την παράλληλη επιχείρηση «Prosperity Guardian» υπό την αιγίδα ΗΠΑ και Ηνωμένου Βασιλείου, με την οποία θα συντονίζονται οι δύο επιχειρήσεις.
Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Νίκος Δένδιας θα έχει σήμερα συνάντηση στο Λονδίνο με τον βρετανό υφυπουργό Αμυνας Τζέιμς Χέπι, αρμόδιο, μεταξύ άλλων, για την επιχειρησιακή πολιτική των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας. Στα θέματα της συνάντησης θα περιλαμβάνεται η συνεργασία σε θέματα τεχνολογίας και έρευνας, όπως και η επιχείρηση «Prosperity Guardian» στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η οικονομική διάσταση της ελληνικής παρουσίας
Με τη συμμετοχή της χώρας μας δημιουργείται, σύμφωνα με τους επιτελείς του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, ένας ισχυρός ευρωπαϊκός αμυντικός βραχίονας, λόγω της κατάστασης στη γειτονιά μας (και χωρίς να ξεχνάμε τον παράγοντα της γειτονικής μας χώρας, παρά την ύφεση…). Γιατί είναι προς το συμφέρον της Ελλάδας να υπάρχει ευρωπαϊκός αμυντικός βραχίονας από τον οποίο να μπορούμε να ζητήσουμε στήριξη, αν χρειαστεί. Υπό αυτή την έννοια έχει σημασία να έχει το στρατηγείο μιας ευρωπαϊκής επιχείρησης η χώρα μας.
Επιπλέον δεν μπορεί κάποιος να παραβλέψει την τεράστια οικονομική διάσταση του θέματος. Και τούτο γιατί η συγκεκριμένη θαλάσσια διαδρομή την οποία θα προστατεύσει η επιχείρηση, αποτελεί την κύρια και οικονομικότερη οδό μεταφοράς αγαθών και εμπορευμάτων προς τα λιμάνια και τις αγορές της Μεσογείου και της Ευρώπης.
Ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος, ο μεγαλύτερος στόλος του κόσμου, είναι από τους σημαντικότερους χρήστες της συγκεκριμένης διαδρομής. Αλλά θα έχει και επιπτώσεις στον… πληθωρισμό, αφού αντιμετωπίζεται το εν λόγω πρόβλημα των υψηλών τιμών που πλήττει και τα νοικοκυριά της χώρας μας. Γιατί οι επιθέσεις που δέχονται τα πλοία που χρησιμοποιούν την Ερυθρά Θάλασσα έχουν ως αποτέλεσμα την αναζήτηση εναλλακτικών διαδρομών που εκτοξεύουν κατακόρυφα το μεταφορικό κόστος, το οποίο μετακυλίεται στους καταναλωτές και τροφοδοτεί την αύξηση του πληθωρισμού.
Κάλυψη κενών και τελευταίες δοκιμές
Η φρεγάτα είναι ετοιμοπόλεμη. Εκεί στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας λίγο πριν αναχωρήσει για την Ερυθρά Θάλασσα, έγιναν ήδη οι τελευταίες δοκιμές ώστε να μην υπάρξει κατά τη διάρκεια της αποστολής ο παραμικρός κίνδυνος, ειδικά υβριδικός: τα κενά από τις παραιτήσεις του πληρώματος καλύφθηκαν, οι άνδρες του Τμήματος Ναυτικών Ειδικών Επιχειρήσεων (και οι ΟΥΚάδες) με τον υπερσύγχρονο οπλισμό τους πήραν θέση πάνω στο πλοίο. Αυτό που απομένει είναι όλες οι χώρες της ευρωπαϊκής της αμυντικής συνεργασίας (EUMS) να καθορίσουν το πλαίσιο της επιχείρησης «Ασπίδες», δηλαδή σε ποιες περιοχές θα δράσουν, πώς θα συνεργάζονται μεταξύ τους και πώς θα υπάρξει η συνεργασία που θα έχουν με την επιχείρηση «Prosperity Guardian».
- «Αυτό είναι 2 σε 1: Και μετρό και περπάτημα» – Το καυστικό σχόλιο του Λάκη Λαζόπουλου για το Μετρό Θεσσαλονίκης
- Το Λονδίνο καταδικάζει τις «απειλές» Μεντβέντεφ – Είπε ότι δημοσιογράφοι των Times είναι «νόμιμοι στρατιωτικοί στόχοι»
- Νέα αποκάλυψη για τη θανατηφόρα παράσυρση στην Κρήτη – Ο δράστης ήταν στη λίστα SIRENE