Ο Ακης Σκέρτσος είναι αυτό που λέμε άνθρωπος ιδεολόγος. Ανθρωπος, δηλαδή, που δίνει στις ιδέες μεγαλύτερη αξία από όση τους αποδίδουν πραγματικά στην αγορά της πολιτικής εκείνοι που τις εμπορεύονται και οι άλλοι που τις ψωνίζουν. Γι’ αυτό θυμώνει ο κ. Σκέρτσος με την υποκρισία του ΚΚΕ στο ζήτημα του πολιτικού γάμου των ομοφύλων και λογομαχεί με τον Δημήτρη Κουτσούμπα στη Βουλή. Ερμηνεύει το ΚΚΕ λογικά και κατά γράμμα, με αποτέλεσμα να χάνει το ουσιώδες για το ιστορικό κόμμα της Αριστεράς: ότι είναι οργανωμένη θρησκεία ή θρησκευτική σέκτα. Οπως θέλει ας το πει ο καθένας, πάντως αυτό είναι. Δεν αξίζει τον κόπο λοιπόν να θυμώνει ο κ. Σκέρτσος με το ΚΚΕ. Δεν υπόκειται στον έλεγχο της λογικής η σχέση λόγων και έργων στο ΚΚΕ, διότι υπεισέρχεται ο παράγων της πίστης και ο λογαριασμός χάνεται. Βλέπεις και προσπερνάς, όπως σε συμβουλεύει να κάνεις ο Βιργίλιος.

Πάντως, είναι απορίας άξιο γιατί το ΚΚΕ ήταν όχι μόνο αρνητικό έναντι του νομοσχεδίου, αλλά και εχθρικό χωρίς να εκτίθεται πολύ. Μελέτησα τη μακροσκελέστατη απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος για το θέμα, η οποία ανακοινώθηκε στα τέλη του περασμένου μηνός και, από τις 3.500 λέξεις της απόφασης, σας μεταφέρω τις πενήντα, πάνω-κάτω, στις οποίες εντοπίζεται ο βαθύτερος λόγος για την άρνηση του ΚΚΕ: «Ουσιαστικά, επιδιώκεται (σ.σ.: με το νομοσχέδιο) ο αποπροσανατολισμός σε σχέση με τα ταξικά δικαιώματα, τη διεκδίκησή τους από το οργανωμένο κίνημα, η αποδόμηση των κοινωνικών χαρακτηριστικών της προσωπικότητας, επιδρώντας αρνητικά στην κοινωνική συγκρότηση των νέων, των αυριανών εργαζομένων. Μ’ αυτόν τον τρόπο μπορούν να χειραγωγηθούν πιο εύκολα άνδρες και γυναίκες από το καπιταλιστικό σύστημα».

Δηλαδή, για να το συμπυκνώσουμε ακόμη περισσότερο, το πρόβλημα του ΚΚΕ με τα δικαιώματα που αναγνωρίζονται στα ομόφυλα ζευγάρια είναι ότι δεν θέλει τον ανταγωνισμό! Ο ανταγωνισμός αποπροσανατολίζει, σου λέει, από την ταξική διάσταση των πραγμάτων (ορολογία της θρησκείας τους αυτά). Κάθε διαφορετικός τρόπος διεκδίκησης είναι για το ΚΚΕ ανταγωνιστικός και επομένως εχθρικός. Τόσο απλό και τόσο κουτό. Για λύπηση μάλλον, παρά για να θυμώνεις.

ΨΕΥΤΑΡΑΚΟΣ

Είτε διαφωνεί κανείς είτε συμφωνεί με τον Αντώνη Σαμαρά, οφείλει πάντως να αναγνωρίσει την εντιμότητα της στάσης του στο ζήτημα του πολιτικού γάμου των ομοφύλων. Ο πρώην πρωθυπουργός διατύπωσε τη διαφωνία του καθαρά και την εξήγησε καταλεπτώς με όλες τις παραφυάδες της. Προσωπικά, διαφωνώ εντελώς με τη θέση του, ωστόσο εκτιμώ την εντιμότητα της στάσης του. Το ανάλογο θα περίμενα όμως και από το περισσότερο αυτοδιαφημιζόμενο παλικάρι της Βουλής, τον Παύλο Πολάκη, ο οποίος έστριψε διά του χειρουργείου, επικαλούμενος το ανώτερο καθήκον του ιατρού! Με πλαστά πιστοποιητικά, όπως αποδείχθηκε. Η φωτογραφία που είχε συνάψει στο δικαιολογητικό για να δίνει αληθοφάνεια ήταν προηγούμενης ημερομηνίας, όπως αποκάλυψε ο Αδωνις Γεωργιάδης, που έχει αναλάβει τον ρόλο των Ερινυών στην τραγωδία του Πολάκη. Και δειλός και ψεύτης δηλαδή. Οχι ότι ξαφνιάζει κανέναν η συνύπαρξη των δύο ιδιοτήτων. Για τον πρόεδρο Κασσελάκη, πάντως, τώρα είναι η ευκαιρία να γλιτώσει διά παντός από το πρόβλημα. Αν έχει τα κότσια να πάει αυτοπροσώπως σε εκδήλωση που γίνεται εις βάρος του για να την καπελώσει, θα μπορεί να διαγράψει τον απείθαρχο, που αποδεικνύεται και ψευταράκος.

ΕΝΑ ΑΣΤΕΡΙ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ

Ως καθηγητής του Πολυτεχνείου, ο δήμαρχος Αθηναίων δεν φοβάται να συναντά τους ειδικούς – τους καλύτερούς του τολμώ να πω – και να μαθαίνει από τη σοφία τους. Ετσι, δέχθηκε στο γραφείο του τον επικεφαλής του πολιτικού φορέα «Κόσμος», ευρωβουλευτή Πέτρο Κόκκαλη, ειδήμονα σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως υποδηλώνει ο τίτλος του κόμματός του. Συζήτησαν, μας πληροφορούν, για την κλιματική αλλαγή και τη βιώσιμη ανάπτυξη. Μάλιστα στο επίκεντρο της συζήτησης, κατά την ωραία διατύπωση της ανακοίνωσης, βρέθηκε και το θέμα της «αστικής ανθεκτικότητας». Είναι γνωστό ότι χρειάζονται τρεις καθηγητές, κατά τον Μπίσμπαρκ, για να χαθεί η πατρίδα. Για μια πρωτεύουσα όπως η Αθήνα, αρκεί μόνο ένας, εφόσον πρόκειται για τον κ. Χάρη Δούκα, που αναδεικνύεται σε μεγαλύτερο ταλέντο από όσο έδειχνε…