Τι και αν είσαι πιλότος στη Formula1; Ακόμη και εδώ, οι λίγοι παίρνουν τα πολλά και οι πολλοί τα λίγα. Και κάθε χρόνο και χειρότερα, για όλους. Αν είσαι και …άτυχος και τρέχεις με μικρές, «φτωχές» ομάδες τότε ίσα που τα βγάζεις πέρα. Πάντως, είτε είσαι ο Φερστάπεν, είτε ο Τσουνόντα ο βασικός μισθός «πέφτει» στην ώρα του κάθε πρώτη του μηνός και όσοι είναι καλά τιμόνια και τρελαίνουν τα χρονόμετρα παίρνουν τα μπόνους. Πέρσι, οι μισθοί των πιλότων στη F1 κυμαίνονταν από ένα εκατομμύριο έως 55 εκατομμύρια δολάρια. Όλο το «χαρτί» συνεχίζει να το μαζεύει ο Μαξ Φερστάπεν που, αν και νέος, η ζωή του θυμίζει το ρίξε μια ζαριά καλή και πλέον κάθε χρόνο πλουτίζει με 55 -60 εκατομμύρια δολάρια! Γι αυτό και ο Ολλανδός είναι και ο πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός F1.
Συνολικά, πέρσι, κέρδισε 60 εκατομμύρια δολάρια από τη F1, 40 εκατομμύρια δολάρια είναι ο μισθός του και 20 εκατομμύρια δολάρια τα μπόνους. Ο επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον συνεχίζει να κερδίζει 55 εκατομμύρια δολάρια από τη Mercedes, παρόλο που η απόδοση του δεν δικαιολογεί τον πακτωλό χρημάτων.
Αξιοζήλευτος είναι και ο νέος μισθός του Σαρλ Λεκλέρ, που πριν λίγες ημέρες ανανέωσε το συμβόλαιο του με τη Ferrari για πολλά, πολλά χρόνια, χωρίς ωστόσο να έχει αποκαλυφθεί το χρονικό διάστημα που θα παραμείνει στους Ιταλούς. Από τη στιγμή που ο 26χρονος Μονεγάσκος έβαλε την υπογραφή του στο χρυσό συμβόλαιο που θα του προσθέτει αρκετά εκατομμύρια στον προσωπικό του τραπεζικό λογαριασμό.
Ο πρωτοκλασάτος πιλότος της Σκουντερία, πήρε αύξηση από το αφεντικό του: θα κερδίσει φέτος κοντά στα 30 εκατομμύρια δολάρια (περίπου 27.730.000 ευρώ), αντί για 24 εκατομμύρια δολάρια που λάμβανε πέρσι. Αυτός είναι ο βασικός μισθός του και αν ανεβαίνει πιο συχνά στο βάθρο τότε θα πάρει και δωράκια.
Χρήματα με τη σέσουλα δεν βγάζουν μόνο οι οδηγοί αλλά και οι ομάδες που από το 1981 και μετά, η FOM, η Παγκόσμια Ομοσπονδία στο Μηχανοκίνητο σπορ αποδίδει ένα μέρος από τα τηλεοπτικά δικαιώματα και τα διαφημιστικά έσοδα στις ομάδες της Formula 1. Μάλιστα, έως το 2021, υπήρχαν κατάφωρες αδικίες. Όπως αυτή με τη Ferrari, που με την …αστεία δικαιολογία ότι είναι η ιστορικότερη ομάδα λάμβανε μπόνους 50 εκατομμυρίων δολαρίων. Με μια νέα συμφωνία, η κατανομή των χρημάτων εξισορροπήθηκε και πλέον όλες οι ομάδες λαμβάνουν τα έσοδα όπως τους αναλογούν.
Πέρσι, η Liberty Media μοίρασε σε όλες τις ομάδες 2,5 δις. ευρώ, έσοδα από διαφημίσεις και τηλεοπτικά δικαιώματα.
Ο πρώτος από τον τελευταίο είχε διαφορά 80 εκατομμύρια. Η Red Bull γέμισε το …πουγκί της με 140 εκατομμύρια, ως πρωταθλήτρια και ακολούθησε η Mercedes με 131 ενώ την τριάδα συμπλήρωσε η Ferrari με 122 . Τελευταία σε έσοδα ήταν η Haas με 60 εκατομμύρια.
Από τους πιο πλούσιους μάνατζερ στη Formula1 είναι ο Τότο Βολφ, αρχηγός στη Mercedes. Mάλιστα τον τελευταίο χρόνο είναι επίσημα δισεκατομμυριούχος, σύμφωνα με το Forbes. Ο Βολφ είναι από την Αυστρία, είναι 52 ετών και ξεκίνησε να τρέχει ως οδηγός αγώνων. Σύντομα, κατάφερε να γίνει επενδυτής και τα τελευταία χρόνια είναι στον κόσμο της Formula1.
Εχει μανατζάρει δύο μεγάλες ομάδες F1, αυτές των Williams και Mercedes.Και οι δύο ομάδες του έχουν κερδίσει πάνω από 100 αγώνες ενώ η Mercedes έχει κατακτήσει στις μέρες του οκτω8συνεχόμενα Παγκόσμια Πρωταθλήματα.
Πάντως, ο ίδιος απέδειξε περίτρανα ότι τα χρήματα δεν φέρνουν την ευτυχία. Ο ταλαντούχος αγωνιστικός διευθυντής, της πάλαι ποτέ, παντοδύναμης γερμανικής ομάδας προσφάτως δήλωσε ότι: «Πρώτη μου φορά μετά από δεκατρία συνεχή χρόνια, νοιώθω τόσο απαισιόδοξος» αναφερόμενος στις ατυχίες της Mercedes την περσινή σεζόν, που στέρησαν το πρωτάθλημα από τη γερμανική ομάδα. Ποιος ξέρει, ίσως το φετινό βελτιωμένο μονοθέσιο να του επαναφέρει το χαμόγελο στα χείλη του και την …τσέπη του!