Η Gen-Z είναι η πρώτη γενιά που είναι online από τότε που ήρθε στον κόσμο. Ενώ οι άλλες γενιές έχουν ξεκάθαρη μνήμη του «πριν» και του «μετά» των smartphones, η τεχνολογία ενσωματωθεί άψογα σε κάθε πτυχή της ζωής της Gen Z.
Δεδομένου ότι η Gen-Z περιλαμβάνει επί του παρόντος άτομα ηλικίας 18 έως 27 ετών, θα μπορούσε κανείς να υποθέσει ότι θα ήταν κορυφαίοι υποψήφιοι για το swipe-and-match των εφαρμογών γνωριμιών. Δεν είναι όμως έτσι. Παρά την αυξανόμενη τάση των εφαρμογών γνωριμιών να είναι εκεί όπου στρέφονται οι άνθρωποι για να βρουν συντρόφους, η Gen-Z φαίνεται να τις αποφεύγει.
Σύμφωνα με έρευνα της Statista του 2023 , τα ραντεβού στις Η.Π.Α. μεταξύ 30 και 49 ετών, που είναι ως επί το πλείστον millennial, αποτελούν το 61% των χρηστών εφαρμογών γνωριμιών, ενώ το Gen-Z έρχεται με μόλις 26%, σύμφωνα με το περιοδικό Time.
Γιατί η Gen Ζ τα απορρίπτει;
Αυτό μπορεί να οφείλεται εν μέρει στις μοναδικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Gen-Z στις εφαρμογές. Στην έκθεση της Hinge για το 2024 DATE (Δεδομένα, Συμβουλές, Τάσεις και Εμπειρογνωμοσύνη), πολλοί συμμετέχοντες της Gen-Z αναφέρουν τον φόβο της απόρριψης και το άγχος μεταξύ των κορυφαίων ανησυχιών τους.
Οι παλαιότερες γενιές μπορεί να έχουν περισσότερη εμπειρία με το άγχος της απόρριψης ραντεβού. Μπορούν επίσης να ανακάμψουν πιο εύκολα μετά από μια άβολη συνάντηση, αντί να την εσωτερικεύσουν. Φυσικά, οι περισσότεροι από εμάς φοβόμαστε την απόρριψη, αλλά σε έναν κόσμο που διαμεσολαβείται από την τεχνολογία όπου οι ιδέες και οι άνθρωποι κάνουν like, ψηφίζονται, επιτίθενται ή βάζουν ταμπέλες, τα πράγματα μπορεί να φαίνονται ταυτόχρονα απρόσωπα και πολύ προσωπικά.
Τα μέλη της Gen-Z μπορεί να δυσκολεύονται περισσότερο να τεθούν σε ευάλωτη θέση στο Διαδίκτυο kai να αναζητούν σύντροφο μόνο και μόνο για να «φάνε» χυλόπιτα ή να τους κάνουν ghosting.
Αυτός ο αγώνας για τη δημιουργία συνδέσεων χρησιμοποιώντας εφαρμογές γνωριμιών θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί ορισμένοι από τα άτομα της Gen-Z διαγράφουν τις εφαρμογές γνωριμιών τους ή, αφού ακούσουν ιστορίες από συνομηλίκους σχετικά με το πόσο δύσκολες είναι οι εφαρμογές γνωριμιών, επιλέγουν να μην δοκιμάσουν καθόλου τα ραντεβού.
Χάνουν την εκλυστικότητά τους
Οι εφαρμογές γνωριμιών χάνουν την ελκυστικότητά τους για όλες τις ηλικίες. Υπάρχει μια αυξανόμενη αίσθηση ότι οι αλγόριθμοι δεν τους βοηθούν να βρουν αυτό που θέλουν—ή ότι οι εταιρείες εφαρμογών γνωριμιών είναι εκεί μόνο για να αυξήσουν τις πωλήσεις των πελατών τους κρύβοντας χρήσιμες λειτουργίες και χρήστες πίσω από τοιχώματα πληρωμής.
Η απογοήτευση μεγαλώνει ακόμη όταν ραντεβού, ειδικά γυναίκες, μειονότητες, εκείνοι που δεν συμβαδίζουν με τα πρότυπα ομορφίας και άτομα με αναπηρίες έχουν αρνητικές εμπειρίες όπως παρενόχληση στις εφαρμογές.
Είναι λογικό οι περισσότερες εφαρμογές να διαγράφονται μέσα στον πρώτο μήνα. Έχοντας μεγαλώσει βλέποντας γενιές πριν από αυτές να αγωνίζονται με την πιο πρόσφατη και κορυφαία τεχνολογία για τη συνάντηση πιθανών συνεργατών, η Gen-Z είναι πιο επικριτικό για το τι έχουν να προσφέρουν οι εφαρμογές.
Αυτή η γενιά εστιάζεται περισσότερο στη φροντίδα του εαυτού και την αυθεντικότητα στα ραντεβού από τις προηγούμενες γενιές, και οι εφαρμογές γνωριμιών υπολείπονται των γνήσιων ανθρώπων εξαιτίας των εύκολων γνωριμιών που θέλουν να κάνουν.
Πού βρίσκει συντρόφους η Gen Z;
Εάν η Gen-Z επιλέγει να αποχωρήσει από όλα αυτά περισσότερο από άλλες γενιές, πού βρίσκουν συντρόφους μέχρι σήμερα; Δεν είναι πολύ σοκαριστικό το γεγονός ότι η πλειονότητα της Gen-Z βρίσκει συντρόφους είτε στο σχολείο είτε μέσω τυχαίας συνάντησης μέσω φίλων είτε απλώς έξω στον κόσμο. Ακούγεται παλιομοδίτικο, αλλά το ραντεβού με έναν φίλο ή με κάποιον γνωστό είναι κάτι που μπορεί πραγματικά να μειώσει αυτά τα συναισθήματα άγχους που αντιμετωπίζει η Gen Z στο περιβάλλον της εφαρμογής γνωριμιών.
Η Gen Z χρησιμοποιεί επίσης τεχνολογία για να συνδεθεί με διαφορετικούς τρόπους. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει ένα μέρος συνάντησης πιθανών συντρόφων.
Οι εφαρμογές που βασίζονται στην οπτική επαφή, όπως το Instagram και το TikTok, επιτρέπουν στους χρήστες να αποκτήσουν μια αίσθηση του ποιοι είναι οι άνθρωποι (ή ποιοι θέλουν να φαίνονται) με τρόπους που μπορεί να μην είναι οι εφαρμογές γνωριμιών.
Στην πραγματικότητα, οι εφαρμογές γνωριμιών συχνά σάς επιτρέπουν να μοιράζεστε τις πληροφορίες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να βοηθήσετε τους υποψήφιους να μάθουν περισσότερα για εσάς.
Σε τελική ανάλυση, η προϋπόθεση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι ότι μπορείτε να συνδεθείτε με ομοϊδεάτες που ενδιαφέρονται για παρόμοια πράγματα.
Οι αλγόριθμοι μέσων κοινωνικής δικτύωσης σάς δείχνουν επίσης λογαριασμούς ατόμων που τους αρέσει αυτό που σας αρέσει, κάνοντας την αποστολή ενός άμεσου μηνύματος λίγο λιγότερο αποθαρρυντική διαδικασία.