Συνεχίζονται οι κενές θέσεις εργασίας στον τομέα οδήγησης φορτηγών στην Ευρώπη. Η τελευταία έκθεση της IRU (Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών) για το 2023, προβλέπει ότι έως το 2028 οι κενές θέσεις στην ήπειρο θα ανέρχονται σε περίπου 745.000.
Παράλληλα, το επάγγελμα του οδηγού φορτηγών πλήττεται και από γήρανση του πληθυσμού, όπως συνηγορεί το γεγονός ότι στην Ευρώπη κάτω από 25 ετών είναι μόλις το 5% των οδηγών. Σε μια προσπάθεια ανάκαμψης στις εταιρείες μεταφορών, η Ευρωπαϊκή Ένωση προωθεί μεταξύ άλλων τη θέσπιση της δυνατότητας έκδοσης διπλώματος οδήγησης για φορτηγά από την ηλικία των 17 ετών.
Εκστρατεία προσλήψεων
Αυτή η πρωτοβουλία ωστόσο έχει μια προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων. Και οι μεταφορικές εταιρείες προσπαθούν να προσελκύσουν οδηγούς από τρίτες χώρες. Για παράδειγμα, η Ισπανία, στην προσπάθειά της να καλύψει τις χιλιάδες κενές θέσεις εργασίας, ετοιμάζεται να λανσάρει μια τεράστια εκστρατεία προσλήψεων με στόχο την προσέλκυση Μαροκινών επαγγελματιών οδηγών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ισπανικού ABC, ο κλάδος των οδικών εμπορευμαυτικών μεταφορών αναμένεται να προσελκύσει περίπου 26.000 Μαροκινούς οδηγούς. Με δεδομένο, μάλιστα, ότι οι μισθοί θα κυμαίνονται από 1.600 έως 2.000 ευρώ (με βάση την εμπειρία του κάθε εργαζομένου), τα ισπανικά ειδησεογραφικά Μέσα εκτιμούν ότι οι ενδιαφερόμενοι θα είναι χιλιάδες.
Ιαπωνία
Τον ίδιο δρόμο φαίνεται πως ακολουθεί η Ιαπωνία, όπου μια εταιρεία έχει αρχίσει να εκπαιδεύει άτομα από το Ουζμπεκιστάν προκειμένου να καλύψει τις κενές θέσεις. Η εταιρεία, αξιοποιώντας τη γραμματική συγγένεια μεταξύ της ουζμπεκικής και της ιαπωνικής γλώσσας, παρέχει ένα σχολείο ξένων γλωσσών στην πόλη Tsukuba και έχει ένα αντίστοιχο πρότζεκτ στο Ουζμπεκιστάν.