Είναι μία από τις συχνότερες παραβάσεις στους ελληνικούς δρόμους, εάν όχι η συχνότερη, και δυστυχώς μπορεί να προκαλέσει πολύ σοβαρά ατυχήματα με κόστος τόσο τη δική μας ζωή, όσο και των υπολοίπων που κυκλοφορούν στα οδικά δίκτυα, είτε ως οδηγοί, είτε ως πεζοί.
Ο λόγος για τον τρόπο αντιμετώπισης της κόκκινης σήμανσης STOP που καθημερινά ερχόμαστε σε επαφή δεκάδες φορές.
Το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι μόλις αντικρίσουν τη διάσημη εξάγωνη πινακίδα είναι να μην ακινητοποιούν πλήρως το αυτοκίνητό τους —όπως επιβάλλει ο νόμος— και απλά να επιβραδύνουν.
Αυτό εκτός από παράβαση, αυξάνει κατακόρυφα τις πιθανότητες πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος ακόμη και εάν δεν υπάρξει επαφή με το άλλο όχημα που έχει την προτεραιότητα στην κυκλοφορία.
Ένας από τους βασικούς λόγους που πρέπει να ακινητοποιούμε πάντα το όχημα που οδηγούμε όταν έχουμε μπροστά μας πινακίδα STOP, στο ύψος που βρίσκεται αυτή, είναι για να δείξουμε και στους άλλους χρήστες του δρόμου που έχουν προτεραιότητα ότι έχουμε αντιληφθεί την ύπαρξή της πινακίδας και ότι παραχωρούμε συνειδητά προτεραιότητα.
Έπειτα από την πλήρη ακινητοποίηση του οχήματος πριν από την πινακίδα πρέπει να κινηθούμε πολύ προσεκτικά για να διασχίσουμε ή να στρίψουμε στο δρόμο που βρίσκεται μπροστά μας, ειδικά αν έχουμε περιορισμένη ορατότητα από την κατεύθυνση που έρχονται τα οχήματα με προτεραιότητα, σημειώνει το carandmotor.gr.
Σε αντίθετη περίπτωση, αν δηλαδή δεν ακινητοποιήσουμε εντελώς το όχημα μας και έπειτα ξεκινήσουμε πάλι πολύ προσεκτικά και σταδιακά όπως προβλέπει ο ΚΟΚ, ο κίνδυνος να τρομάξουμε τον οδηγό του οχήματος που έχει προτεραιότητα είναι μεγάλος.
Η αντίδραση μάλιστα του άλλου οδηγού μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε ατύχημα (ενστικτώδης ελιγμός από φόβο ή απότομο φρενάρισμα) με δική μας υπαιτιότητα, ειδικά αν πρόκειται για μηχανοκίνητο δίκυκλο, μοτοποδήλατο, ποδήλατο ή πατίνι.
Εκτός από πινακίδα, η λέξη «STOP» μπορεί να αναγράφεται και πάνω στο οδόστρωμα ενημερώνοντας τον οδηγό ότι πρέπει να διακόψει την πορεία του πριν από την συνεχόμενη λευκή προειδοποιητική γραμμή που ακολουθεί της σήμανσης και βρίσκεται αμέσως μετά από αυτή, συνήθως σε όλο το πλάτος του δρόμου.
Η υψηλή επικινδυνότητα της παραβίασης του Stop είναι και ο λόγος της αντίστοιχης αυστηρότητας που επιδεικνύει ο ΚΟΚ, ο οποίος προβλέπει πρόστιμο ύψους 700 ευρώ και ταυτόχρονη αφαίρεση άδειας οδήγησης αλλά και των πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματος για 20 ημέρες, συν εννέα βαθμούς ποινής.