Λίγο πριν ξεκινήσει το ταξίδι της Αφής της ολυμπιακής φλόγας στις 16 Απριλίου στήθηκε ένα νέο πολεμικό σκηνικό, πάντα στο πεδίο των Social media. Αφορμή αυτή τη φορά ήταν οι νέες ενδυμασίες που θα φορούν οι ιέρειες τη στιγμή που όλα τα βλέμματα του κόσμου θα είναι στραμμένα στην Αρχαία Ολυμπία, από όπου θα ξεκινήσει το ταξίδι της ολυμπιακής φλόγας για το Παρίσι. Μαζί με τις καινούργιες ενδυμασίες παρουσιάστηκε και η νέα πρωθιέρεια, η βραβευμένη ηθοποιός Μαίρη Μηνά, η οποία διαδέχεται την Ξανθή Γεωργίου.
Δημιουργός των ενδυμασιών είναι η Μαίρη Κατράντζου, η οποία δέχεται τα πυρά των ελεύθερων διαδικτυακών σκοπευτών, αφού πρώτα τιμήθηκε από τον πρόεδρο της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, Σπύρο Καπράλο, και τον πρόεδρο της Επιτροπής Μάρκετινγκ Νίκο Ιατρού. Η διάσημη ελληνίδα σχεδιάστρια κατέκτησε τη θέση της στην παγκόσμια σκηνή της μόδας για τα ιδιαίτερα prints στα οποία συχνά ενσωματώνει στοιχεία της ελληνικής ιστορίας. Τα ξεχωριστά ρούχα της έχουν φορέσει σταρ παγκοσμίου εμβέλειας όπως η Κέιτ Μπλάνσετ και πιο πρόσφατα η Σάλμα Χάγεκ.
Σαφώς υπήρξαν και θετικές τοποθετήσεις ανάμεσα στις οποίες, για παράδειγμα, χαρακτήριζαν το νέο εγχείρημα της Μαίρης Κατράντζου ως «το πιο Grecian chic style. Λιτότητα και κομψότητα, αυτά τα στοιχεία διακρίνουμε!».
Στο Διαδίκτυο πάντως πολλοί ήταν εκείνοι που εξέφρασαν διαφορετική άποψη επιμένοντας στο μοτίβο που επιλέχθηκε, το οποίο θυμίζει ρωμαϊκό και όχι αρχαιοελληνικό σχέδιο. Τα σχόλια εύκολου χιούμορ περίσσεψαν όπως για παράδειγμα «Οταν παραγγέλνεις στολή για ρωμαϊκό όργιο από το Temu…» που γράφτηκε ως λεζάντα κάτω από τη φωτογραφία των στολών. Κάποιοι επιχείρησαν τη σύγκριση με τις προηγούμενες ενδυμασίες: «Νομίζω οι προηγούμενες ενδυμασίες οι οποίες είχαν σχεδιαστεί από την Ελληνοκύπρια Ελένη Κυριάκου ήταν τέλειες. Απλές και στο αρχαίο υποτίθεται πνεύμα. Αυτές τις καινούργιες τις σχεδίασε η Μαίρη Κατράντζου. Εγώ τις βλέπω για πολύ καρακιτσαριό». Αλλοι επέλεξαν να εκφραστούν πιο ψύχραιμα: «Η Κατράντζου είναι γνωστή και καταξιωμένη σχεδιάστρια μόδας. Αλλά οι συγκεκριμένες ενδυμασίες είναι κιτς και δεν συνάδουν με την κομψότητα και τη δωρική απλότητα της τελετής αφής της ολυμπιακής φλόγας. Πολύ καλύτερη η μέχρι τώρα “παραδοσιακή ενδυμασία”».
Δύο γνώμες
Αποστάσεις από τη διαδικτυακή ένταση κρατάει ο σχεδιαστής Αγγελος Μπράτης ο οποίος τόνισε: «Δεν πρόκειται να κρίνω τη δουλειά άλλου συναδέλφου. Σχετικά με όλες αυτές τις απόψεις που διατυπώνονται στο Διαδίκτυο δεν θεωρώ ότι είναι κάτι άξιο λόγου. Ο καθένας μπορεί να πει το τι σκέφτεται δημόσια – υπάρχει άλλωστε άπλετος χώρος –, αυτό όμως δεν κάνει σημαντική την άποψή του».
Από την πλευρά της η επιμελήτρια – ιστορικός τέχνης Νάντια Αργυροπούλου λέει στο «ΝΣυν»: «”Ολοι μιλάνε για…”: είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξέρει κανείς σε τι δεν έχει σημασία, ευχαρίστηση και αληθινό ενδιαφέρον να συντονιστεί. Τα περισσότερα tweets, τα memes, τα φρενήρη posts που αποκρίνονται δεν έχουν καν τον τελετουργικό χρόνο, τον εσωτερικό βρασμό και την κοινωνική πλοκή του παλιού κουτσομπολιού, πολύ περισσότερο τη χαρά της κατανόησης και το χιούμορ του αινιγματικού. Ισως ο λόξυγγας των Social media μετά την κατάποση αμάσητης τροφής (ζάρια, κίονες, δηλώσεις, καμώματα κ.ά.) να μπορεί να αντιμετωπιστεί σύμφωνα με τη λαϊκή σοφία όπως ο κοινός “συγχρονισμένος διαφραγματικός πτερυγισμός” πριν η αυθαίρετη σύσπαση γίνει πρόβλημα. Να τρομάξει δηλαδή κανείς αυτόν που λοξυγγιάζεται. Στη συγκεκριμένη περίπτωση διά της φόρμουλας του Μέλβιλ. “Θα προτιμούσα όχι…”».