Συνεχίζονται οι έρευνες για τα αίτια της πτώσης του F-16 Block 52 στη θαλάσσια περιοχή της Ψαθούρας μεταξύ Χαλκιδικής και Αλοννήσου. Ο πιλότος του μαχητικού αεροσκάφους κατάφερε να εγκαταλείψει έγκαιρα το αεροσκάφος με το εκτινασσόμενο κάθισμα και έτσι αποφεύχθηκε η τραγωδία.
Όλα ξεκίνησαν το μεσημέρι της Τετάρτης, όταν το αεροσκάφος που απογειώθηκε από την 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα για την άσκηση «Ιέραξ». Κατά την διάρκεια της πτήσης, ο πιλότος διαπίστωσε ότι ο κινητήρας του έκανε «διακοπές» με αποτέλεσμα να σβήσει οριστικά. Παρόλα αυτά παραμένουν ακόμα άγνωστα τα αίτια της πτώσης.
Σημειώνεται ότι καθοριστική για τη διάσωση του πιλότου ήταν η τήρηση των κανόνων. Αμέσως μετά ενεργοποιήθηκε το αλεξίπτωτο με το οποίο ο πιλότος βρέθηκε στη θάλασσα όπου περίμενε πάνω από 1,5 ώρα για τη διάσωσή του λόγω των ιδιαίτερα κακών συνθηκών που επικρατούσαν στο σημείο.
Εξιτήριο παίρνει ο πιλότος
Όταν πλέον ο 29χρονος πιλότος χρησιμοποίησε το σύστημα εγκατάλειψης του αεροσκάφους, οι συνάδελφοι του έχει ανοίξει ο θόλος από το αλεξίπτωτο. Την ίδια στιγμή στο κέντρο επιχειρήσεων της Π.Α. το στίγμα του αεροσκάφους έδειχνε κόκκινο.
Αμέσως απογειώθηκε ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης από τη Λήμνο, ενώ στο σημείο της πτώσης έφτασαν και σκάφη του λιμενικού και παραπλέοντα. Για 89 λεπτά ο πιλότος βρισκόταν στη θάλασσα και πάλευε με τα κύματα καθώς λόγω του δυνατού αέρα ήταν δύσκολο να προσεγγίσει το super puma.
Όταν πλέον οι διασώστες κατάφεραν να τον εντοπίσουν, τον ανέσυραν σώο από τη θάλασσα και τον μετέφεραν στο νοσοκομείο της Λήμνου και από εκεί στο 251 ΓΝΑ στην Αθήνα. Σύμφωνα δε με πληροφορίες, ο πιλότος αναμένεται να πάρει εξιτήριο σήμερα από το 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.
Ο χειριστής του F-16 έμεινε στο νερό για πάνω από μιάμιση ώρα
Πώς κατάφερε να εκτιναχθεί εγκαίρως
Ο πιλότος κατάφερε να πατήσει εγκαίρως τον μηχανισμό για την εκτίναξη από το μαχητικό. Η διαδικασία που ακολουθείται είναι πολύ συγκεκριμένη. Το πρώτο βήμα που γίνεται όταν ο χειριστής του αεροσκάφους πατήσει το ειδικό κουμπί είναι ότι εκτινάσεται το κάθισμα.
Στην συνέχεια, ένας μηχανισμός απελευθερώνει το αλεξίπτωτο που κρατά τον πιλότο. Αυτοματοποιημένα κόβονται οι ιμάντες και το κάθισμα απομακρύνεται και στη συνέχεια χαμηλώνει σιγά σιγά. Κάτω από τους γλουτούς, υπάρχει το πακέτο των σωστικών όπου υπάρχουν πράγματα που τον κρατούν στη ζωή όταν φτάνει στο νερό. Μεταξύ αυτών βάρκα, σωσίβιο και ένα ολόκληρο κιτ.
Την ώρα της εκτόξευσης ο πιλότος είναι αναίσθητος καθώς υπερβαίνει τα ανθρώπινα όρια αντοχής. Όποτε όλα γίνονται μηχανικά και αυτόματα διότι είναι δεδομένο ότι δεν μπορεί να κάνει κάτι ο ίδιος. Συνήθως πριν φτάσει στο έδαφος επανέρχονται οι αισθήσεις του πιλότου. Ωστόσο, αυτό δεν είναι δεδομένο.
Οι κατασκευαστές θεωρούν πως ο πιλότος δεν ανακτά τις αισθήσεις του ακόμα και όταν φτάσει στο νερό. Τότε μέσω των αισθητήρων που έχει πάνω το σωσίβιο φουσκώνει, ταυτόχρονα φουσκώνει και το βαρκάκι που είναι δεμένο πάνω στο πόδι του. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, σύμφωνα με πληροφορίες ο πιλότος και ο εξοπλισμός του λειτούργησαν άψογα.
Τι λένε οι συγγενείς του
Ο 29χρονος Παναγιώτης Αποστολάκης έχει καταγωγή από το Πολυνέρι Τρικάλων με τα συγγενικά του πρόσωπα, μεταξύ αυτών και η γιαγιά του από την πλευρά του πατέρα του, να διαμένει στα Τρίκαλα.
Μετά την πτώση του F-16, οι συγγενείς του ανέφεραν στο Trikalanews.gr, «Σώθηκε χάρη στη ψυχραιμία του», ενώ υπογράμμισαν την μεγάλη του αγάπη για το επάγγελμά του και την ευσυνειδησία του.