Ένα βίντεο που δείχνει δευτερόλεπτο προς δευτερόλεπτο τη μοιραία σύγκρουση του φορτηγού πλοίου Dali στη γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη κάνει τον γύρο του διαδικτύου τις τελευταίες ώρες μετά τη γνωστοποίηση του άνευ προηγουμένου περιστατικού.
Όπως φαίνεται στο εν λόγω βίντεο, από τη στιγμή της πρόσκρουσης, στις 01:24:32 τοπική ώρα το πλοίο φαίνεται να χάνει ισχύ για περίπου 60 δευτερόλεπτα. Ένα λεπτό αργότερα από το πλοίο βγαίνουν καπνοί ενώ τα φώτα σβήνουν για δεύτερη φορά περίπου δύο λεπτά πριν την πρόσκρουση στην Francis Scott Key Bridge.
Πρόκειται για το σενάριο που θέλει το μεγάλο πλοίο να έχει υποστεί κάποια σημαντική βλάβη και εξαιτίας αυτής να έπεσε πάνω στη γέφυρα και το οποίο ενισχύεται από ένα βίντεο που ήρθε στη δημοσιότητα.
Το βίντεο δείχνει το πλοίο να κινείται κανονικά πριν σβήσουν όλα του τα φώτα. Πιθανόν εκεί να έπαθε κάποιο μπλακ-άουτ εξαιτίας του οποίου να έχασε το πηδάλιο ή και κάποια άλλα συστήματα. Όταν επανήλθε το ρεύμα το πλοίο είχε ήδη βρεθεί σε ανεπίστροφη πορεία προς τη γέφυρα παρά την προσπάθεια να αλλάξει πορεία (προφανώς «ανάποδα τις μηχανές»), σενάριο που ενισχύται από τον πυκνό καπνό που βγαίνει από την καμινάδα του.
Δείτε το βίντεο:
Shocking footage reveals the start of the incident in Baltimore Harbor where 20 people are now missing. Our hearts are with Baltimore, Maryland. #BreakingNews pic.twitter.com/BNfl9aPhca
— CP KAPADIA 🇮🇳 (@cpk18) March 26, 2024
Στις 01:28:44 τοπική ώρα Βαλτιμόρης το πλοίο προσκρούει σε πυλώνα της γέφυρας που καταρρέει μέσα σε μόλις 4 δευτερόλεπτα.
Μέχρι στιγμής, δύο άνθρωποι έχουν ανασυρθεί ζωντανοί από τα νερά του ποταμού Πατάπσκο μετά την κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key όπως ανακοίνωσε σήμερα ο επικεφαλής της πυροσβεστικής υπηρεσίας της πόλης αυτής του Μέριλαντ στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Δείτε live εικόνα από το σημείο
Οι λόγοι που κατέρρευσε η γέφυρα
Ο πολιτικός μηχανικός Τζούλιαν Κάρτερ δήλωσε στο Sky News ότι γέφυρες όπως αυτή της Βαλτιμόρης είναι «πολύ αδύναμες σε σημεία». Εξηγεί δε την άποψη του λέγοντας πως: «Αποδεικνύεται με πολλές από αυτές τις κατασκευές – και έχουμε παρόμοιες στο Ηνωμένο Βασίλειο – ότι είναι στην πραγματικότητα αρκετά απλές στην ιδέα… αλλά είναι πολύ αδύναμες σε ορισμένα σημεία.»
Άλλες μεγάλες γέφυρες μπορεί να έχουν κεντρικούς πυλώνες όπου η κύρια δομή είναι αποσυνδεδεμένη από τις υπόλοιπες, αλλά σε αυτή την περίπτωση η διασυνδεδεμένη φύση της γέφυρας σημαίνει ότι «όταν αφαιρείς ένα μέρος της, το διασυνδεδεμένο σύστημα αποτυγχάνει».
Ο Κάρτερ υποστηρίζει ότι η δομή της γέφυρας πιθανότατα δοκιμάστηκε κάποια στιγμή από την σύγκρουση πλοίων. Μπορεί τότε να αποδειχθηκε κατάλληλη για εκείνη την εποχή αλλά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι τώρα «διπλάσια σε μέγεθος».
Τέλος, ο πολιτικός μηχανικός ανέφερε στην συνέντευξη του ότι αναμένει ότι πολλά λιμάνια και προβλήτες γεφυρών θα πρέπει να αξιολογηθούν, για ακόμη μία φορά, ως προς τον κίνδυνο να συμβούν ξανά παρόμοιες καταστάσεις.
Τι στοιχεία υπάρχουν για το πλοίο που προσέκρουσε στη γέφυρα
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, γνωστό ως Dali, κατευθυνόταν προς το Κολόμπο στη Σρι Λάνκα τη στιγμή της σύγκρουσης. Φαίνεται να έχει υποστεί ζημιές, δήλωσε αξιωματούχος της πυροσβεστικής υπηρεσίας στο συνεργαζόμενο δίκτυο CNBC του Sky News,
Από την άλλη, η εταιρεία διαχείρισης του πλοίου Synergy Marine Group δήλωσε ότι όλα τα μέλη του πληρώματος που επέβαιναν στο πλοίο έχουν καταγραφεί και δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί.
Ακόμη, αξιωματούχος της πυροσβεστικής επιβεβαίωσε ότι το πλοίο Dali με σημαία Σιγκαπούρης συγκρούστηκε με έναν από τους πυλώνες της γέφυρας Key.Η εταιρεία δήλωσε ότι η ακριβής αιτία του συμβάντος δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί.
Πώς το πλοίο έχασε την ισχύ του
Τα πλάνα από κάμερες κλειστού κυκλώματος παρακολούθησης και θαλάσσια δεδομένα παρακολούθησης δείχνουν ότι το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχασε την ισχύ του για περίπου 60 δευτερόλεπτα.
Σύμφωνα με το βίντεο, το πλοίο που προσέκρουσε στην γέφυρα, έχασε την ισχύ του περίπου τέσσερα λεπτά πριν χτυπήσει τη γέφυρα. Φάνηκε να προσαρμόζει την πορεία του και να αρχίσει να καπνίζει πριν από τη σύγκρουση.