Σε κάθε υπόθεση που γίνεται προσπάθεια να κλείσει, με τη μικρότερη δυνατή ζημιά, όλες οι κινήσεις είναι προσανατολισμένες στο πώς τα πρόσωπα που πρωταγωνιστούν σε αυτή θα κρατήσουν το στόμα τους κλειστό. Ή αν το ανοίξουν, αυτό που θα εκστομίσουν να είναι η «γραμμή». Τίποτε περισσότερο… Στην υπόθεση με τα κλεμμένα e-mails που βρέθηκαν στα χέρια της ευρωβουλευτού (ακόμη) Αννας-Μισέλ Ασημακοπούλου, τα στόματα κρατήθηκαν κλειστά για καμιά δεκαριά ημέρες. Μέχρι που η κυρία Ασημακοπούλου είχε την έμπνευση (που προφανώς δεν ήταν δική της, και θα εξηγήσω παρακάτω το γιατί), να αποστείλει απολογητικό υπόμνημα σε όλους εκείνους των οποίων τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις κατείχε.
«Συγγνώμες κι άλλα θύματα/θα πάρουνε τα κύματα», που λέει κι ο Πασχάλης Τερζής σε ένα υπέροχο τραγούδι του, τον «Παλιόκαιρο», περιείχε το απολογητικό γράμμα της ευρωβουλευτού, και ο λόγος είναι απλός: ίσως έτσι γλιτώσει (κάποιες από) τις αγωγές, και τα τραβήγματα στα δικαστήρια. Σωστή κίνηση δεν λέω, αλλά πιθανόν από αβλεψία (πιθανόν λέμε), μάλλον «καίει» την υπουργό Εσωτερικών Κεραμέως, τη γνωστή… μεταρρυθμίστρια υπουργό της κυβέρνησης. Διότι τι αναφέρει η κυρία Ασημακοπούλου; Οτι παρέλαβε τα e-mails τον Ιανουάριο του 2024! Οχι τον Μάιο του 2023, όπως ισχυρίζεται, για ευνόητους λόγους, η… προσωποποιημένη μεταρρύθμιση Κεραμέως, όταν είχε αναλάβει υπηρεσιακή κυβέρνηση, ενόψει των εκλογών του Ιουνίου.
Ποιος/α όμως ήταν επικεφαλής του υπουργείου Εσωτερικών, τον Ιανουάριο του 2024; Μα ναι, η Κεραμέως. Αρα;
Ποια λέει την αλήθεια;
Εδώ τώρα, υπάρχουν δύο τινά. Ή θα ειπωθεί όλη η αλήθεια από πλευράς κυβέρνησης ή θα χρειαστεί να ανοίξει το στοματάκι του κι αυτό το παλικάρι που ο Κυριάκος είχε τοποθετήσει γραμματέα Αποδήμων της ΝουΔου, Θεοδωρόπουλος ονόματι, τον οποίο και απέλυσε από τη θέση του στο κόμμα, με το που ολοκληρώθηκε υποτίθεται η έρευνα του Μεγάρου Μαξίμου. Περί τίνος πράγματος να μας διαφωτίσει ο κ. Θεοδωρόπουλος;
Τίποτε σοβαρό, μόνο το ποια από τις δύο κυρίες λέει την… αλήθεια. Η Κεραμέως που ισχυρίζεται ότι εκείνος παρέδωσε τα e-mails στην Ασημακοπούλου τον Μάιο του 2023 όταν εκείνη δεν ήταν υπουργός ή η Ασημακοπούλου η οποία δηλώνει ότι τα παρέλαβε 8 μήνες αργότερα, όταν υπουργός Εσωτερικών ήταν (και παραμένει) η… μεταρρυθμίστρια με τα όλα της, Κεραμέως; Κι επειδή όπως μαθαίνω το παλικάρι Θεοδωρόπουλος είναι εκτός από θυμωμένος με τον Κυριάκο για τη δημόσια διαπόμπευσή του, και αρκετά ανήσυχος διότι θα εμφανιστεί κάποια στιγμή ενώπιον εισαγγελέα, νομίζω ότι το καλύτερο που έχει να κάνει, προκειμένου να ελαφρύνει τη θέση του, είναι τα «κελαηδήσει». Κρίμα είναι να φάει στο κεφάλι καμιά διετή καταδίκη, και να τρέχει και να μη φτάνει.
Τέλος, αυτό το επιχείρημα ότι έδωσαν τα e-mails στην κυρία Ασημακοπούλου πέρυσι, έναν ολόκληρο χρόνο πριν από τις ευρωεκλογές, δεν καταλαβαίνουν πως είναι σκέτη κοροϊδία, και δεν πείθει ούτε παιδί της Α’ Δημοτικού; Τι θα τα έκανε η Ασημακοπούλου έναν χρόνο πριν; Για την προσωπική της συλλογή θα τα συγκέντρωνε; Δουλευόμαστε μεταξύ μας, πιστεύω…
Η έκκληση του Φαραντούρη
Στο κλίμα των ημερών πρέπει να τοποθετήσουμε νομίζω την ενθουσιώδη έκκληση του φλογερού Νικόλα Φαραντούρη, Κεφαλονίτης την καταγωγή, προς την ευρωπαία εισαγγελέα Λάουρα Κοντρούτσα Κιόβεσι, να ρίξει την κυβέρνηση – την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Πέραν της έμμεσης παραδοχής, του Νικόλα, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να φέρει εις πέρας αυτό το έργο, παρά τις σχετικές ενθουσιώδεις επίσης δηλώσεις του προέδρου Κασσελάκη, δημιουργούνται και ορισμένα ερωτηματικά – προφανή ερωτηματικά. Από πότε, ας πούμε, στον μισό αιώνα της Γ’ Ελληνικής Δημοκρατίας, τις κυβερνήσεις στην Ελλάδα μπορεί «να τις ρίξει» ένας ξένος παράγοντας; Δεν αναφέρομαι καν στο προηγούμενο διάστημα, διότι θα πιάσουμε χούντες και περιόδους ανωμαλίας, που φαντάζομαι ούτε και ο ίδιος θα ήθελε να σκέφτεται. Μιλάω για τη Μεταπολίτευση και εντεύθεν.
Σύσταση: ο Νικόλας, και ο κάθε Νικόλας, που βγαίνει αυτόν τον καιρό στις τηλεοράσεις, καλόν είναι να σκέφτεται πριν μιλήσει, γιατί στον ανταγωνισμό που υπάρχει, είναι πολύ πιθανόν να πετάξει τίποτε… τρίφυλλα, και μετά να τρέχει και ο ίδιος και το κόμμα του, να τα (περι)μαζέψουν!
(Ο Φαραντούρης θα είναι υποψήφιος για την Ευρωβουλή, αν δεν τον τιμωρήσει ο φαντάρος πρόεδρος για την μπαρούφα που εκστόμισε…)
Τα διόδια της Εγνατίας…
Σύμφωνα με την ειδησεογραφία, σήμερα πρόκειται να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, σε μια σύμπραξη δύο ομίλων, της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της EGIS PROJECTS. Μια διαδικασία που κράτησε 4 με 5 χρόνια και έφτασε στο τέλος της, έπειτα από σκληρές διαπραγματεύσεις, και με τους εργαζομένους να είναι εντελώς αντίθετοι. Δεν εξετάζω το γιατί, οι συνδικαλιστές πάντα, θα έχουν έναν τουλάχιστον λόγο για να απεργήσουν. Απ’ όσα όμως προτάσσουν στις ανακοινώσεις τους, θα σταθώ σε ένα σημείο, συγκεκριμένα εκείνο που αναφέρει ότι θέλουν (και καλούν και τους υπόλοιπους εργαζομένους να τους συμπαρασταθούν) να υπερασπιστούν «το δικαίωμα των ελλήνων και ξένων πολιτών να διέρχονται από τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της χώρας με ασφάλεια και οικονομία, χωρίς τα πανάκριβα διόδια που μπορεί να υπερδιπλασιαστούν άμεσα λόγω της παραχώρησης».
Ωραίο το επιχείρημα, αλλά όσοι χρησιμοποιούν την Εγνατία, η οποία ενώνει το Ιόνιο με την Τουρκία, (διέρχεται μέσω Ηπείρου, Μακεδονίας, Θράκης) κι εγώ συχνά είμαι ένας από αυτούς, γνωρίζουν ότι τα διόδια είναι πολύ φτηνά, για μια τόσο καίρια αρτηρία, την οποία χρησιμοποιούν για τις μεταφορές τους Τούρκοι, Βούλγαροι, Ρουμάνοι, Αλβανοί, Σκοπιανοί. Συγκεκριμένα, το κόστος ανά χιλιόμετρο είναι από χθες μόλις 0,04 ευρώ όταν στους αυτοκινητόδρομους της υπόλοιπης Ελλάδας το κόστος ανά χιλιόμετρο φτάνει έως και 0,067 ευρώ!
Τι υπερασπίζονται λοιπόν οι εργαζόμενοι της Εγνατίας που απεργούν σήμερα και αύριο; Να έχουν φθηνές μεταφορές όλοι όσοι προαναφέρθηκαν;
Εχουμε χάσει εντελώς την μπάλα, μου φαίνεται…
… και η απεργία των εργαζομένων
Να απεργήσουν γιατί με τη σύμβαση παραχώρησης θα καταργηθεί το προνόμιο των δωρεάν μετακινήσεων για τις τοπικές κοινωνίες και τους ανέργους που χρησιμοποιούν την Εγνατία Οδό, να το καταλάβω. Να πω, πράγματι, αυτό είναι ένα αίτημα στο οποίο μπορεί κανείς να βρει έναν ουσιαστικό λόγο να συμπαρασταθεί στην απεργία τους. Είναι ένα διεκδικητικό πλαίσιο το οποίο έχει κοινωνικές αναφορές. Αλλά όχι, προς Θεού «τα πανάκριβα διόδια», τα οποία κατά κύριο λόγο ευνοούν τις μεταφορές των γειτονικών χωρών. Επίσης δεν έχω ακούσει για τίποτε ανάλογες απεργιακές κινητοποιήσεις σε αυτές τις χώρες, για αντίστοιχο λόγο, από τον οποίο θα ωφεληθούν και οι ελληνικές οδικές μεταφορές.
Ο δρόμος, ένα (ακόμη) έργο ΠΑΣΟΚ, χρήζει άμεσης συντήρησης (αποτέλεσμα του οδικού βάρους που δέχεται) εξαιτίας του ότι τον χρησιμοποιούν χιλιάδες αυτοκίνητα, σε καθημερινή βάση. Το καλοκαίρι δε, που τον χρησιμοποιούν εκατοντάδες χιλιάδες τούρκοι μετανάστες από τη Γερμανία προκειμένου να κατευθυνθούν με ασφάλεια στην πατρίδα τους, θυμίζει Πανεπιστημίου, σε ώρες αιχμής. Δεν καταλαβαίνω γιατί να μην πληρώνουν τα αναλογούντα διόδια. Ή γιατί να μην τους επιβληθεί ένα περιβαλλοντικό τέλος, το οποίο να αποδίδεται απευθείας στις περιφέρειες από τις οποίες διέρχεται ο δρόμος.
Ο αλτρουισμός, και ο διεθνισμός, μας έλειπαν αυτή την ώρα. Ελεος πια…
(Αν θέλουν επίσης να πιέσουν για κάτι οι συνδικαλιστές, ας πιέσουν να κατασκευάσουν οι νέοι παραχωρησιούχοι τουαλέτες που δεν υπάρχουν, και το κυριότερο πρατήρια καυσίμων που επίσης δεν υπάρχουν στην Εγνατία. Και για να ανεφοδιαστεί κάποιος θα πρέπει να βγει από τον δρόμο, επιβαρύνοντας κυκλοφοριακά τις τοπικές κοινωνίες. Αλλά αυτά δεν τα θεωρούν προβλήματα προφανώς…)