Πάνω από 60 εκατ. ευρώ επιστροφές φόρου βρίσκονται στα «συρτάρια» της ΑΑΔΕ, η οποία αναζητά 185.000 φορολογουμένους για να τους επιστρέψει τα χρήματα που δικαιούνται. Οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι δεν έχουν δηλώσει το ΙΒΑΝ του τραπεζικού τους λογαριασμού στην ΑΑΔΕ, με αποτέλεσμα η Εφορία να μην μπορεί να τους πληρώσει. Πάντως με τη νέα εφαρμογή myAADEapp οι φορολογούμενοι έχουν πλέον τη δυνατότητα να βλέπουν στην οθόνη του κινητού τους τις επιστροφές φόρου που δικαιούνται και να δηλώνουν ή να αλλάζουν το IBAN του λογαριασμού τους προκειμένου να λάβουν τα χρήματα από την Εφορία. Φέτος η ΑΑΔΕ αναμένεται να επιστρέψει φόρους ύψους 6,9 δισ. ευρώ σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Διορία για αδειοδότηση
Διορία μέχρι την 1η Ιουνίου έχουν οι servicers για να ανανεώσουν την άδεια λειτουργίας τους, με έξι από τις 23 συνολικά εταιρείες της αγοράς να ετοιμάζονται να σταματήσουν τη δραστηριότητά τους στον τομέα. Πρόκειται για τις Hoist Hellas, Pepper, Resolute, Copernicus και Cerved, οι οποίες δεν έχουν ενεργά χαρτοφυλάκια ως servicers. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει πως οι εταιρείες αυτές θα κλείσουν συνολικά, καθώς έχουν επεκτείνει τις δραστηριότητές τους στον τομέα της διαχείρισης δανείων. Μεγαλύτερος, με διαφορά, παίκτης στην αγορά των servicers εξακολουθεί να είναι η Cepal.
Πλατφόρμες για οφειλές
Βγαίνουν στον «αέρα» οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες των εταιρειών διαχείρισης απαιτήσεων (servicers) που θα παρέχουν σε όλους τους δανειολήπτες με μη εξυπηρετούμενα δάνεια την πλήρη εικόνα των οφειλών τους. Οι νέες ηλεκτρονικές πλατφόρμες θα πρέπει να δίνουν πληροφορίες στον δανειολήπτη σχετικά με τα ποσά που χρωστά με αναλυτική καταγραφή των ποσών που οφείλονται ως κεφάλαιο, τόκοι, προμήθειες, τυχόν άλλες χρεώσεις, καθώς και το ισχύον επιτόκιο. Επίσης θα πρέπει να παρέχονται πληροφορίες σχετικά με την περιοδικότητα των δόσεων, το ύψος τους, την ημερομηνία πληρωμής κάθε δόσης, το τρέχον υπόλοιπο, καθώς και τον λογαριασμό εξυπηρέτησης της οφειλής.
Νέες βελτιώσεις στο e-katanalotis
Στην τελική ευθεία βρίσκεται ο ανασχεδιασμός της πλατφόρμας του e-katanalotis ώστε να ενταχθούν νέες υπηρεσίες και να καταστεί περισσότερο λειτουργική για τον καταναλωτή, σχετικά με το κόστος των προϊόντων που θέλει να αγοράσει από τα σουπερμάρκετ. Αυξάνονται οι κωδικοί που θα περιλαμβάνει η πλατφόρμα και σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τους 3.500 ταχυκίνητους κωδικούς, γεγονός που σημαίνει ότι οι συγκρίσεις τιμών στην πλατφόρμα θα αποτελούν, στο άμεσο μέλλον, το 70%-80% των προϊόντων ευρείας κατανάλωσης.
Στο μεταξύ, επανασχεδιάζεται στο σύνολό της η πλατφόρμα για να περιλαμβάνει περισσότερα στοιχεία που αφορούν την εξέλιξη των τιμών, όπως η δυνατότητα δημιουργίας προσωπικού καλαθιού που θα αναγνωρίζει την τοποθεσία του χρήστη και θα προτείνεται το κοντινότερο σουπερμάρκετ με τη φθηνότερη τιμή για το προϊόν που θέλει ο καταναλωτής ενώ θα συγκρίνει αυτόματα τις τελικές τιμές και θα προτείνει επιλογές στον καταναλωτή.
Περίπλοκες ισορροπίες
Με ισχυρή στοχοπροσήλωση υποδέχτηκε ο Daniel Ervér την ανάληψη των καθηκόντων του τον περασμένο Ιανουάριο. Ως νέος διευθύνων σύμβουλος της H&M έχει σηματοδοτήσει ότι η σουηδική εταιρεία λιανικής πώλησης μόδας θα επιδιώξει να τερματίσει τα χρόνια στασιμότητας στην αύξηση των πωλήσεων, ενισχύοντας ταυτόχρονα την κερδοφορία. Αυτό φαίνεται πως «διάβασαν» και οι αγοραστές που είδαν τις μετοχές της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας λιανικής πώλησης ενδυμάτων στον κόσμο να σημειώνουν άνοδο 13% την Τετάρτη, αφού ανακοινώθηκε μεγαλύτερη του αναμενομένου αύξηση της κερδοφορίας.
Ακολουθώντας μια omni-channel στρατηγική, ο όμιλος διαθέτει τα εμπορικά σήματα και τα επιχειρηματικά του εγχειρήματα στα φυσικά καταστήματα ή σε όλα τα ψηφιακά σημεία επαφής, όπως οι ιστότοποι, οι εφαρμογές, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι ψηφιακές αγορές. Ο όμιλος διαθέτει περίπου 4.338 καταστήματα σε 77 αγορές, ενώ οι διαδικτυακές πωλήσεις πραγματοποιούνται σε 60 αγορές.