Αυτό δεν είναι μια λίμνη, αλλά ένα καθολικό καλλιτεχνικό έργο, που κατέλαβε το αστικό διαμέρισμα στην Πατριάρχου Ιωακείμ στο Κολωνάκι όπου στεγάζεται η γκαλερί Citronne. Δημιουργός του ο Πάνος Χαραλάμπους, Ξηρομερίτης στην καταγωγή, δάσκαλος στην Καλών Τεχνών, τεχνίτης της ύλης, καλλιτέχνης με χιλιόμετρα πειραματισμών και έρευνας. Ο ίδιος λοιπόν «χώρεσε» τη λίμνη του γενέθλιου τόπου του, την έκανε γλυπτό από χυτό μέταλλο, τοποθέτησε γύρω της και μέσα στον χώρο της γκαλερί μεγάλους σωλήνες άρδευσης, από αυτούς που τοποθετούν οι αγροτοκαλλιεργητές στις εκτάσεις τους, συνέδεσε τμήματά τους με τις ιδιότυπες ηχητικές-φωνογραφικές μηχανές του και έδειξε την ψυχή του ψαρά, του γεωργού, του γητευτή πουλιών, του γλεντοκόπου των πανηγυριών, των κλαρίνων και των δημοτικών τραγουδιών, δηλώνοντας «στα πανηγύρια μάθαινα τους τρόπους για να εκφραστώ. Ηταν τα μουσεία της περιοχής που μεγάλωσα».
Η «Amvrakia mia», κατά τον τίτλο της έκθεσης, απορροφά τους θεατές της στη δίνη της μνήμης προς αυτό το κοινό «κάποτε» που η ύπαιθρος τούς δώρισε την εμπειρία της. Σε άλλους είναι τα παιδικά τους χρόνια και η αναμέτρησή τους με τις ασχολίες της γης αλλά και τις επιθυμίες τους να ενηλικιωθούν στους δρόμους της μεγάλης πόλης. Για άλλους είναι η ανακάλυψη ριζωμάτων αυθεντικότητας όταν βλέπουν τους αντικριστούς πίνακες του Χαραλάμπους, δύο ήλιους από αρμαθιασμένα, «πασταλιασμένα», όπως τα περιγράφει, φύλλα καπνού που παραπέμπουν στην αποφράδα μέρα του καλοκαιριού του 1963. Τότε που ανήμερα της γιορτής της Αγίας Παρασκευής στις 26 Ιουλίου, στο βορειοναταολικό τμήμα της λίμνης Αμβρακίας πνίγονται 26 κάτοικοι καπνοπαραγωγοί από το χωριό Στάνος… Είχαν επιβιβαστεί σε μικρό σκάφος για να περάσουν στο ξωκκλήσι της απέναντι όχθης.
Μόνο που η μετακίνηση του φορτίου και μια λάθος κίνηση προκάλεσαν πανικό, το σκάφος αναποδογύρισε και βουλιάζοντας τράβηξε μέσα στο νερό τους επιβαίνοντες. Αργότερα το απόγευμα που οι ψαράδες του αλιευτικού συνεταιρισμού ανέσυραν με την τράτα τούς πνιγμένους συντοπίτες τους, ανάμεσά τους πιάστηκαν στα δίχτυα δύο τόνοι κυπρίνοι. Σε ένα βίντεο-εγκατάστασή του ο καλλιτέχνης της Αμβρακίας ποιητικά αφηγείται τη συνέχεια του δυστυχήματος που συνέβη εκεί. Ή και παραπέρα…