Σχεδόν το ένα πέμπτο των εφήβων λέει ότι το Διαδίκτυο είναι η κύρια πηγή πληροφοριών για τη σεξουαλική υγεία και τις υγιείς σχέσεις, σύμφωνα με μια έρευνα.
Οι νέοι στρέφονται σε διαδικτυακές πηγές για να μάθουν για τις σχέσεις και το σεξ, γεγονός που τους αφήνει ευάλωτους σε δυνητικά «επικίνδυνες» και «αναξιόπιστες» πληροφορίες, προειδοποίησε η φιλανθρωπική οργάνωση Sex Education Forum.
Μια δημοσκόπηση, με 1.001 μαθητές ηλικίας 16 και 17 ετών στην Αγγλία , δείχνει ότι το 30% των νέων στράφηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως κύρια πηγή πληροφοριών σχετικά με τον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου, και έπειτα στο σχολείο (25%).
Η έρευνα, που διεξήχθη από το Censuswide για λογαριασμό της φιλανθρωπικής οργάνωσης τον Φεβρουάριο, διαπίστωσε ότι το 22% των νέων δήλωσε ότι το Διαδίκτυο ήταν η κύρια πηγή πληροφοριών για την πορνογραφία, ενώ το 15% δήλωσε ότι στράφηκε στην ίδια την πορνογραφία ως την κύρια πηγή πληροφοριών για το θέμα.
Το 30% των νέων στράφηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως κύρια πηγή πληροφοριών σχετικά με τον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου
Περίπου το ένα πέμπτο είπε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι ιστότοποι ήταν η κύρια πηγή πληροφοριών για τις ανθυγιεινές σχέσεις (21%), τις υγιείς σχέσεις (18%) και τη σεξουαλική υγεία (18%).
Η παραμέληση των απόψεων των νέων ζημιώνει την επόμενη γενιά, αφήνοντάς τους να εξαρτώνται από δυνητικά αναξιόπιστες διαδικτυακές πηγές για πληροφορίες και ανεπαρκώς εξοπλισμένους για υγιείς σχέσεις Lucy Emmerson, διευθύνουσα σύμβουλος του φόρουμ για τη σεξουαλική εκπαίδευση
Η αύξηση του σεξισμού και μισογυνισμού
Οι εκπρόσωποι στο ετήσιο συνέδριο της Εθνικής Εκπαιδευτικής Ένωσης την περασμένη εβδομάδα προειδοποίησαν ότι οι επηρεαστές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως ο Andrew Tate , συμβάλλουν στην αύξηση του σεξισμού και του μισογυνισμού που αντιμετωπίζουν τα νεαρά κορίτσια στα σχολεία.
Η δημοσκόπηση του Sex Education Forum δείχνει ότι σχεδόν οι μισοί μαθητές δεν έμαθαν τίποτα απολύτως ή δεν έμαθαν αρκετά στο σχολείο σχετικά με τις ανισορροπίες δύναμης στις σχέσεις (49%), το πορνό (49%) και τον τρόπο πρόσβασης σε τοπικές υπηρεσίες σεξουαλικής υγείας (46%).
Περισσότεροι από δύο στους πέντε ανέφεραν ότι δεν έμαθαν καθόλου ή δεν έμαθαν καθόλου στο σχολείο σχετικά με τη στάση και τη συμπεριφορά αγοριών και ανδρών απέναντι στα κορίτσια και τις γυναίκες (44%) και την ταυτότητα φύλου (44%).
Η έκθεση της φιλανθρωπικής οργάνωσης για τις σχέσεις και τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση (RSE) ανέφερε: «Είναι σαφές ότι τα σχολεία αισθάνονται έλλειψη αυτοπεποίθησης για την υλοποίηση ορισμένων τομέων του προγράμματος σπουδών που είναι θεσμοθετημένοι, αλλά είναι ιδιαίτερα ταμπού και πολιτικοποιημένοι.
«Το πρόβλημα είναι ότι αυτά τα κενά αφήνουν τους νέους ευάλωτους στην παραπληροφόρηση καθώς αναζητούν γνώση από διαδικτυακές πηγές όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή δεν έχουν καθόλου πρόσβαση σε συμβουλές».