Η Renault παρουσιάζει, στο πλαίσιο εξηλεκτρισμού της γκάμας της όντας κομμάτι του στρατηγικού πλάνου Renaulution Renault Group, την Ampere. Η νέα εταιρεία θα έχει ως στόχο να λανσάρει μια νέα σειρά ηλεκτρικών οχημάτων που θα είναι προσηλωμένα, στην αειφόρο μετακίνηση μηδενικών ρύπων και να καταστεί έναν σημαντικός παίκτης σε ό,τι αφορά την αγορά λογισμικού.
Τι ακριβώς όμως έχει σκεφθεί η Renault Group να κάνει η Ampere; Θα είναι όπως αναφέρει ένα νέο μοντέλο εταιρείας, που αντικατοπτρίζει το στόχο του να γίνει ο ηγέτης της Ευρώπης στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων.
Σε περίοπτη θέση θα βρίσκεται η τεχνολογική καινοτομία, παρέχοντας στοιχεία που θα έχουν ως επίκεντρο τις καινοτομίες. Η Renault αναφέρει λέξεις όπως ο εκδημοκρατισμός των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, με οχήματα που μπορούν να αντέξουν οικονομικά οι πελάτες. Η Ampere βασίζεται στην 15ετή τεχνογνωσία της Renault πάνω στα ηλεκτρικά οχήματα, συνδυάζοντας μια ευέλικτη και αποτελεσματική οργάνωση στον τομέα της σχεδίασης αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων για την ευρωπαϊκή αγορά και παρέχοντας μια μοναδική εμπειρία στον πελάτη.
Κάτω από την ομπρέλα της Ampere λειτουργούν 11 παραγωγικές μονάδες στη Γαλλία, μεταξύ των οποίων τέσσερις βιομηχανικές εγκαταστάσεις: το ElectriCity που περιλαμβάνει τα εργοστάσια του Douai, της Maubeuge και της Ruitz, αλλά και το εργοστάσιο στην Cléon.
Η εταιρεία απασχολεί πάνω από 11.000 άτομα – το 35% εκ των οποίων είναι μηχανικοί – που σχεδιάζουν, εξελίσσουν, κατασκευάζουν και εμπορεύονται οχήματα υψηλής απόδοσης, ασφαλή και βιώσιμα, κάτω από την ομπρέλα της Renault. Όλοι αυτοί ενώνουν τις δυνάμεις τους για να πραγματοποιήσουν αυτή τη μεγάλης κλίμακας μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα.
Σήμερα, η φίρμα ως ηγέτης της ευρωπαϊκής αγοράς στην κατηγορία των μεσαίων και μικρομεσαίων οχημάτων, το Renault Group, άρα και η Ampere, στοχεύουν στις κατηγορίες Β & C ( μικρά και μικρομεσαία) οι οποίες αναμένεται να αποτελέσουν και το 75% των ευρωπαϊκών πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, μέχρι το 2030. Τη χρονική περίοδο μεταξύ 2023-2030, τα δύο αυτά segments προβλέπεται να παρουσιάσουν ένα ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης της τάξεως του 25%.
Η Ampere προσφέρει μια νέα προσέγγιση στην ηλεκτροκίνηση, που ως στόχο έχει να περιορίσει έως και 40%, τα μεταβλητά κόστη μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων 1ης και 2ης γενιάς του segment C, ακολουθώντας μία σταθερή κατεύθυνση με τρεις βασικούς πυλώνες, τους κινητήρες ηλεκτρικων, τις νέες πλατφόρμες και την επιχειρηματική αριστεία, που θα δώσει τη δυνατότητα μείωσης κατά 50% του κόστους παραγωγής και logistics.
Τα πρώτα βήματα είναι ήδη εμφανή όπως στην περίπτωση του Scenic E-Tech, με την μείωση του κόστους κατασκευής .Η γαλλική φίρμα αναφέρει ότι εναρμόνιση της τιμής μεταξύ μοντέλων ηλεκτρικών και εσωτερικής καύσης αναμένεται να επιτευχθεί με τη 2η γενιά (διάδοχοι των Megane-E-Tech και Scenic E-Tech), έως το 2027/2028 . Επίσης, στη μικρή κατηγορία, τη segment Β, η Ampere θα ξεκινήσει με το Renault 5 το 2024 και το Renault 4 το 2025 (με εκτιμώμενη τιμή εκκίνησης στην Ευρώπη περίπου 25.000€), αλλά και με το νέο ηλεκτρικό Renault Twingo που θα εκτιμάται ότι στην Ευρώπη θα κοστίζει κάτω από τις 20.000€.