Το κόστος της ασφάλισης αυτοκινήτων στις ΗΠΑ αυξήθηκε περισσότερο από 22% τους 12 μήνες που έληξαν τον Μάρτιο, το μεγαλύτερο ετήσιο άλμα από το 1976.
Τα ποσοστά αυξήθηκαν κατά 43,7% από τον Ιανουάριο του 2020, καθιστώντας τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου μία από τις υπηρεσίες που βάζουν φωτιά στον πληθωρισμό.
To Bloomberg παραθέτει τους λόγους:
Η επισκευή είναι ακριβότερη
Τα σημερινά αυτοκίνητα είναι γεμάτα με συσκευές υψηλής τεχνολογίας που προορίζονται να ψυχαγωγούν, να ανακουφίζουν και να προστατεύουν τους επιβάτες. Όλη αυτή η τεχνολογία έχει αυξήσει το κόστος επισκευής ακόμη και ενός φτερού.
Για παράδειγμα, όταν η Toyota Motor Corp. αναβάθμισε το σεντάν Camry το 2018, ο μπροστινός προφυλακτήρας εμπεριέχει 43 εξαρτήματα από 18 παλαιότερα. Ως αποτέλεσμα, η επισκευή ενός Camry μετά από εμπρόσθια σύγκρουση κοστίζει τώρα 43% περισσότερο. Μόλις αντικατασταθούν όλοι αυτοί οι αισθητήρες, πρέπει να βαθμονομηθούν προσεκτικά για να πιστοποιηθεί ότι λειτουργούν αρμονικά για τον εντοπισμό κινδύνων σύγκρουσης, γεγονός που προσθέτει κατά μέσο όρο $500 στο κόστος μιας επισκευής.
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ακόμα πιο ακριβά
Οχήματα με μπαταρία, έχουν κόστος επισκευής 22,3% υψηλότερο από ό,τι για ένα παραδοσιακό αυτοκίνητο, ή $6.806 κατά μέσο όρο πέρυσι. Παρόλο που τα EV έχουν λιγότερα εξαρτήματα από τα βενζινοκίνητα, η επισκευή τους είναι πιο δαπανηρή για διάφορους λόγους, ξεκινώντας από τη μεγάλη μπαταρία κάτω από το δάπεδο.
Η μπαταρία είναι μακράν το ακριβότερο εξάρτημα σε EV, και δαπανηρή στις επισκευές. Λόγω του κινδύνου ανάφλεξης, πολλοί κατασκευαστές απαιτούν να αδειάσει και να αποσυνδεθεί η τεράστια μπαταρία πριν από την επισκευή. Εάν πρέπει να συγκολληθεί ή να περάσει από βαφή φούρνου, η μπαταρία πρέπει να αφαιρεθεί εντελώς. Έτσι ένα ηλεκτροκίνητο χρειάζεται σχεδόν 50 ημέρες για να επισκευαστεί, κατά μέσο όρο, 10 ημέρες περισσότερες από ό,τι τα μη EV, σύμφωνα με την CCC Intelligent Solutions.
Υπάρχουν περισσότερα, πιο σοβαρά ατυχήματα
Παρά τον πρόσθετο εξοπλισμό ασφαλείας, οι δρόμοι των ΗΠΑ έχουν γίνει πολύ πιο επικίνδυνοι. Και αυτό αυξάνει τα ασφάλιστρα. Σχεδόν 41.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα στις ΗΠΑ πέρυσι, αυξημένοι κατά 13% από το 2019, σύμφωνα με την Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας – NHTSA.
Αυτή η αύξηση ακολούθησε δεκαετίες μείωσης των θανάτων από τροχαία ατυχήματα και συνέπεσε με την αύξηση της χρήσης κινητών τηλεφώνων στα αυτοκίνητα. Τα περισσότερα αυτοκίνητα αυτές τις μέρες είναι επίσης εξοπλισμένα με οθόνη αφής στο ταμπλό για ψυχαγωγία και πλοήγηση. Το 2022 στις ΗΠΑ, 3.808 άνθρωποι σκοτώθηκαν και περισσότεροι από 289.000 τραυματίστηκαν σε ατυχήματα που περιελάμβαναν απόσπαση προσοχής, σύμφωνα με το NHTSA.
Παραδόξως, όλος ο εξοπλισμός ασφαλείας υψηλής τεχνολογίας στα νέα αυτοκίνητα μπορεί να δίνει στους αυτοκινητιστές μια ψευδή αίσθηση ασφάλειας.
Υπάρχει έλλειψη μηχανικών και ανταλλακτικών αυτοκινήτων
Οι ελλείψεις ανταλλακτικών και η μακροχρόνια έλλειψη μηχανικών έχει επιβαρύνει το κόστος επισκευής και, κατά συνέπεια, τα ασφάλιστρα. Αν και αυξήθηκαν οι μηχανικοί πέρυσι, η βιομηχανία χρειάζεται έως και 800.000 περισσότερους τεχνικούς για να καλύψει τη ζήτηση τα επόμενα πέντε χρόνια, σύμφωνα με μελέτη του TechForce Foundation, που παρακολουθεί τον κλάδο.
Μεταξύ 2020 και 2022, ο αριθμός μηχανικών αυτοκινήτου μειώθηκε κατά 20%. Καθώς το επάγγελμα που στελεχωνόταν σε μεγάλο βαθμό από baby boomer χάνει χιλιάδες μηχανικούς λόγω συνταξιοδότησης κάθε χρόνο, λιγότεροι νέοι πηγαίνουν στο επάγγελμα που πληρώνει κατά μέσο όρο $49.690 ετησίως, 20% κάτω από τον εθνικό μέσο μισθό, σύμφωνα με το Γραφείο Στατιστικών Εργασίας των ΗΠΑ.
Οι μηχανικοί EV είναι ακόμα πιο δυεύρετοι. Το ακριβό εργατικό δυναμικό αντιπροσωπεύει σχεδόν το μισό κόστος μιας επισκευής EV και είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας στη διαφορά μεταξύ των δαπανών για την επισκευή ενός ηλεκτρικού και ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Η τιμή των ανταλλακτικών αυτοκινήτων εκτοξεύτηκε επίσης στα ύψη. Οι διπλές ελλείψεις ανθρώπων και ανταλλακτικών συνεχίζουν να αυξάνουν το κόστος επισκευής, το οποίο αυξήθηκε κατά 3,1% από μήνα σε μήνα στον τελευταίο βασικό δείκτη τιμών καταναλωτή, το μεγαλύτερο άλμα από τον Αύγουστο του 2022.
Οι ασφαλιστικές εταιρίες προσπαθούν να προλάβουν
Η πανδημία μείωσε την οδήγηση κατακόρυφα και τα ατυχήματα μειώθηκαν πάρα πολύ. Αλλά η επανάκαμψη ήταν σφοδρή. Πρώτα ήρθε το αυξανόμενο κόστος από τις ελλείψεις ανταλλακτικών, μετά η τιμή των αυτοκινήτων, επίσης σε έλλειψη, εκτοξεύτηκε και τελικά οι οδηγοί επέστρεψαν στους δρόμους μαζικά. Η προκύπτουσα αύξηση των ατυχημάτων και των απαιτήσεων άφησε τους ασφαλιστές αυτοκινήτων με τα χειρότερα αποτελέσματα των τελευταίων δεκαετιών, έτσι το κόστος των απαιτήσεων ξεπέρασε τα ασφάλιστρα που εισέπρατταν.
Έτσι οι ασφαλιστικές άρχισαν να αυξάνουν επιθετικά τα ασφάλιστρα. Τα τελευταία στοιχεία του δείκτη τιμών καταναλωτή δείχνουν ότι τα επιτόκια αυξήθηκαν κατά 2,6% τον Μάρτιο, τη μεγαλύτερη μηνιαία προκαταβολή από τον Ιούλιο του 2020. Οι οργανώσεις καταναλωτών κατηγορούν τις ασφαλιστικές εταιρείες ότι είναι πολύ επιθετικές με τις αυξήσεις ασφαλίστρων. Όμως, δεδομένου ότι η ασφάλιση αυτοκινήτων ρυθμίζεται από κάθε πολιτεία των ΗΠΑ, οι ασφαλιστές έπρεπε να υποστηρίξουν τις αυξήσεις τους με βάση τις τάσεις αύξησης των απαιτήσεων, του κόστους και των ποσοστών ατυχημάτων.
Πηγή: OT