Ο Διευθύνων Σύμβουλος της JP Morgan, Jamie Dimon, δεν κρύβει ότι είναι all-in στην τεχνητή νοημοσύνη. Το όραμα του επικεφαλής της μεγαλύτερης τράπεζας στον κόσμο για το μέλλον του χρήματος έχει πολύ δόση ΑΙ, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει στο The Circuit του Bloomberg.
Θα μπορείτε να απευθυνθείτε στο μελλοντικό chatbot της τράπεζας – ας το ονομάσουμε ChatJPM – και να πείτε, “έχω 30 χρόνια, τι πρέπει να κάνω;” και να λαμβάνεται τη σωστή απάντηση. «Αλλά εμείς, κατά κάποιο τρόπο, μπορούμε να το κάνουμε λίγο ήδη σήμερα», είπε σε συνέντευξή του.
«Το μόνο που πρόκειται να κάνουμε είναι να μάθουμε περισσότερα για εσάς, να δούμε μοτίβα και, ξέρετε, να δούμε επιτυχημένες φόρμες», πρόσθεσε ο Dimon. «Η τεχνητή νοημοσύνη θα είναι μια τεράστια βοήθεια».
Σε πρόσφατη επιστολή του προς τους μετόχους, ο Dimon αφιέρωσε μεγάλο μέρος στη σημασία της τεχνητής νοημοσύνης για την JPMorgan και την κοινωνία γενικότερα. Παρομοίασε την αναδυόμενη τεχνολογία με τις εφευρέσεις του «τυπογραφείου, της ατμομηχανής, της ηλεκτρικής ενέργειας, των υπολογιστών και του διαδικτύου».
Η τράπεζα έχει ήδη χιλιάδες υπαλλήλους που εργάζονται στο AI. Και σύμφωνα με τα σχέδια του Dimon, η τεχνητή νοημοσύνη θα ενσωματωθεί σε κάθε μία από τις διαδικασίες της τράπεζας, συμπεριλαμβανομένων των συναλλαγών, της έρευνας, της αντιστάθμισης μετοχών και της εξυπηρέτησης πελατών, συχνά ως ένα είδος co-pilot.
Κατά την εκτίμησή του, η τεχνητή νοημοσύνη είναι πιθανό να επιφέρει δραματικές βελτιώσεις στην ποιότητα ζωής των εργαζομένων, αλλά όπως συμβαίνει με κάθε νέα τεχνολογία, ορισμένες θέσεις εργασίας θα χαθούν επίσης, είπε ο Dimon.
Οι κίνδυνοι
Τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης έχουν ήδη αρχίσει να παράγουν έσοδα για την τράπεζα και οι μελλοντικές εξελίξεις στην τεχνολογία είναι πιθανό να αποφέρουν ακόμη περισσότερα οφέλη. Αλλά η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι χωρίς κινδύνους για το χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Ο Gary Gensler, επικεφαλής της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ, έχει υποστηρίξει ότι η τεχνολογία μπορεί να δυσκολέψει την κατανόηση του γιατί λαμβάνονται οι αποφάσεις και να αυξήσει την αστάθεια. Ο Gensler έγινε ένας από τους πρώτους ρυθμιστικούς φορείς που πρότειναν κανόνες για την τεχνητή νοημοσύνη που θα ανάγκαζαν τους αναλυτές και τους διαχειριστές χρημάτων να καθορίσουν εάν η χρήση τεχνητής νοημοσύνης ή προγνωστικών δεδομένων δημιουργεί σύγκρουση συμφερόντων.
Όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη θα επηρεάσει το πώς οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με τα χρήματα, ο Dimon δεν οραματίζεται μία μόνο «superapp» χρηματοδότησης, έναν όρο που περιγράφει χαλαρά εφαρμογές που μπορούν να κάνουν σχεδόν τα πάντα (Έχουν απογειωθεί στην Κίνα αλλά δεν κατάφεραν να κερδίσουν έδαφος στις ΗΠΑ.)
Το 2018, έστειλε μια ομάδα στην Κίνα για να μάθει για δημοφιλείς πλατφόρμες όπως το Alipay της Alibaba Group και το WeChat της Tencent Holdings που ενσωματώνουν υπηρεσίες τόσο διαφορετικές όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι πληρωμές σε έναν κεντρικό κόμβο.
Η ομάδα επέστρεψε και δημιούργησε ένα γράφημα με όλες τις υπερεφαρμογές της Κίνας και τις υπηρεσίες τους, αλλά ο Dimon κατέληξε στο συμπέρασμα ότι αντί για μια κεντρική «εφαρμογή για όλα» στις ΗΠΑ, θα υπάρχει μια δέσμη «μίνι υπερεφαρμογών».
Η JPMorgan προσφέρει ήδη υπηρεσίες πιστωτικών καρτών και επεκτείνεται σε ταξίδια, εστιατόρια και ξενοδοχεία. «Σκεφτείτε λοιπόν οτιδήποτε σας προσφέρουμε θα οδηγείται πολύ από την τεχνητή νοημοσύνη», ανέφερε.
Ωστόσο, καυτηρίασε ερωτήσεις για τον γρήγορο πλουτισμό. «Τι θα συμβεί αν πείτε σε ένα μελλοντικό, υποθετικό chatbot της JPMorgan ότι θέλετε να γίνετε πλούσιοι γρήγορα; Ελπίζω να σου λέει ότι είσαι τρελός», είπε ο Dimon, επισημαίνοντας ότι η τεχνολογία έχει ακόμα τα όριά της. «Το AI δεν μπορεί να είναι επιλογέας μετοχών», ανέφερε. Ακόμα κι αν κάθε μετοχή είχε τέλεια τιμή, ο Dimon δεν πιστεύει ότι ακόμη και η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να επιλέξει άψογα. Αλλά πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μας φέρει πιο κοντά σε ένα μέλλον όπου θα μπορούμε να βάλουμε τα χρήματά μας στον αυτόματο πιλότο…