Από την πρώτη στιγμή που αγκυροβόλησε στη Θεσσαλονίκη, αγαπήθηκε από τους κατοίκους του που άρχισαν να το επισκέπτονται μαζικά. Ο λόγος για το σύμβολο του αντιδικτατορικού αγώνα, αντιτορπιλικό «ΒΕΛΟΣ». Τον Νοέμβριο του 2023 το «ΒΕΛΟΣ» αναμετρήθηκε με τις δυνατές ριπές ανέμου και τα κύματα στη Νέα Παραλία της Θεσσαλονίκης. Η θαλασσοταραχή «τραυμάτισε» το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού καθώς προσέκρουε στο κρηπίδωμα της Νέας Παραλίας Θεσσαλονίκης με αποτέλεσμα να υποστεί σοβαρή ζημιά στην πρύμνη του.
Επισκευάστηκε γρήγορα και έκτοτε άρχισε να συζητιέται και πάλι το πού θα καταλήξει καθώς σύμφωνα με σχετικό ΦΕΚ δεν είχε πλέον θέση στο Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης δίπλα στο θρυλικό θωρηκτό «ΑΒΕΡΩΦ».
«Στο πλαίσιο της εκπλήρωσης του σκοπού του, και ειδικότερα του σκοπού της προβολής όλων των εκφάνσεων της ελληνικής ναυτικής ιστορίας και παράδοσης, το Πάρκο θα φιλοξενεί εκθέματα υψηλής ιστορικής και συμβολικής σημασίας που συνδέονται άρρηκτα με την ιστορία του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και της Ελληνικής Εμπορικής Ναυτιλίας. Συγκεκριμένα, τα τέσσερα κύρια εκθέματα με γνώμονα τα οποία γίνεται ο συνολικός σχεδιασμός του Πάρκου είναι αφενός το “ΘΩΡΗΚΤΟ Γ. ΑΒΕΡΩΦ”, η τριήρης “ΟΛΥΜΠΙΑΣ” και το “Υ/Β ΠΡΩΤΕΥΣ” για το Πολεμικό Ναυτικό και αφετέρου το εμπορικό πλοίο “HELLAS LIBERTY” για την Εμπορική Ναυτιλία» αναφέρει χαρακτηριστικά το ΦΕΚ.
«Θα το εξετάσουμε και θα το λύσουμε και το “ΒΕΛΟΣ” θα μείνει στη Θεσσαλονίκη» ήταν η αναφορά του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη συμπρωτεύουσα, εκπληρώνοντας την επιθυμία των Θεσσαλονικέων να έχουν το ιστορικό πλοίο στην πόλη τους.
Αμπάρια γεμάτα ιστορία. Το αντιτορπιλικό «ΒΕΛΟΣ D-16» (πρώην «USS CHARRETTE DD 581») ναυπηγήθηκε στην Βοστώνη των ΗΠΑ, στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Καθελκύστηκε στις 3 Ιουνίου του 1942. Το 1958, αφού εκσυγχρονίστηκε στα ναυπηγεία LONG BEACH της Καλιφόρνιας, παραχωρήθηκε στο τότε Ελληνικό Βασιλικό Ναυτικό μαζί με τρία ομοίου τύπου (αντιτορπιλικά τύπου FLETCHER), τα «Α/Τ ΑΣΠΙΣ», «Α/Τ ΣΦΕΝΔΟΝΗ» και »Α/Τ ΛΟΓΧΗ», στα πλαίσια αμοιβαίας βοήθειας ΗΠΑ – Ελλάδας. Στις 16 Ιουνίου 1959 υψώθηκε στο «Α/Τ ΒΕΛΟΣ» η ελληνική σημαία.
Τον Μάιο του 1973, το «Α/Τ ΒΕΛΟΣ» με κυβερνήτη τον αντιπλοίαρχο Ν. Παππά ΠΝ εγκατέλειψε τον σχηματισμό σκαφών που μετείχαν σε άσκηση του ΝΑΤΟ στα ανοικτά της Σαρδηνίας και κατέπλευσε στο λιμένα του Φιουμιτσίνο, όπου 7 αξιωματικοί (συμπεριλαμβανομένου του κυβερνήτη) και 25 υπαξιωματικοί ζήτησαν πολιτικό άσυλο από τις ιταλικές Αρχές διαμηνύοντας με την πράξη τους αυτή σε όλον τον κόσμο ότι οι φρουροί της δημοκρατίας στην Ελλάδα παραμένουν ακοίμητοι. Θύμισαν στον ελληνικό λαό ότι αυτός όρισε, πριν από χιλιάδες χρόνια, την έννοια της δημοκρατίας. Η αποχώρηση του «Α/Τ ΒΕΛΟΣ» αποτέλεσε επιβεβλημένη ενέργεια καθόσον το σχεδιαζόμενο Κίνημα του Ναυτικού, το οποίο είχε αρχίσει να οργανώνεται από δημοκράτες αξιωματικούς στα 1969, προδόθηκε μια ημέρα πριν από την εκδήλωσή του και καταπνίγηκε εν τη γενέσει του. Το αντιτορπιλικό «ΒΕΛΟΣ» με την κίνησή του κατάφερε να ενημερώσει και να αφυπνίσει δυναμικά την παγκόσμια κοινή γνώμη για τη θέληση της πλειοψηφίας των Ενόπλων Δυνάμεων και του ελληνικού λαού να αποτινάξουν ένα παράνομο και αντιδημοκρατικό καθεστώς που είχε επιβληθεί στην Ελλάδα από λίγους επίορκους αξιωματικούς. Το «Α/Τ ΒΕΛΟΣ» παροπλίστηκε στις 26 Φεβρουαρίου 1991.
Στις μέρες μας φυλάσσει αρχειακό υλικό, εφημερίδες του 1973, φωτογραφίες κ.λπ., με σκοπό τη διατήρηση της ιστορικής μνήμης για τη συμβολή του Πολεμικού Ναυτικού στην αποκατάσταση της δημοκρατίας.