Οι αποδράσεις με το αυτοκίνητο έχουν γίνει πιο συχνές, ιδιαίτερα τώρα το Πασχα, οπότε, η προετοιμασία μας, πριν από ένα μεγάλο ή μικρό ταξίδι είναι επιβεβλημένη. Ειδικότερα, το αυτοκίνητο μας θα πρέπει να βρίσκεται σε άριστη κατάσταση, να έχει γίνει έναν έλεγχος στα καίρια μηχανικά σημεία ενώ, τα ελαστικά μας, ένας από τους πιο βασικούς πυλώνες για την ασφάλεια μας στο δρόμο, να έχουν την κατάλληλη πίεση και φυσικά να μην είναι φθαρμένα.
Πίεση ελαστικών
H πίεση των ελαστικών παίζει σημαντικό ρόλο, τόσο στην ασφαλή οδήγηση όσο και στην οικονομία καυσίμου. Αν για παράδειγμα, ένα ελαστικό έχει χαμηλότερη πίεση, τότε, είναι αναπόφευκτη η μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου, ενώ, αυτό έχει και αρνητική επίδραση στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Για αυτό το λόγο και πριν από κάθε ταξίδι, θα πρέπει να τσεκάρουμε την πίεση των ελαστικών και να τηρούμε ότι προβλέπει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου μας για τα ελαστικά που έχουν τοποθετηθεί. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις, όπου η πίεση των ελαστικών μπορεί να αυξηθεί, όπως στην ρυμούλκηση ενός τρέιλερ, αλλά για αυτό θα πρέπει να ενημερωθείτε από ειδικό σε βουλκανιζατέρ.
Φίλτρα καμπίνας για καθαρό αέρα
Ο καθαρισμός στο φίλτρο καμπίνας επιβάλλεται πριν από τις διακοπές αλλά και με την πιο συχνή χρήση του κλιματισμού που δουλεύει υπερωρίες, ιδίως την περίοδο του καλοκαιριού λόγω των υψηλών θερμοκρασιών. Οι τεχνικοί αναφέρουν ότι τα φίλτρα καμπίνας θα πρέπει να αντικαθίσταται κάθε 15.000 χιλιόμετρα ή μία φορά το χρόνο. Έτσι, με αυτόν τον τρόπο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες προστατεύονται από βακτήρια, που μπορεί να επηρεάζουν την αναπνοή των ευαίσθητων επιβατών. Ένα παλιό φίλτρο καμπίνας είναι πιθανό να μειώνει την απόδοση του κλιματισμού, ενώ όπως είναι φυσικό επιβαρύνει και τον αέρα της καμπίνας με ανεπιθύμητα αποτελέσματα, όπως την μεταφορά βακτηρίων κ.α. Τα περισσότερα μοντέλα εφοδιάζονται στάνταρ με διάφορα συστήματα φίλτρων – είτε με το αρχικό φίλτρο σωματιδίων , είτε με φίλτρα ενεργού άνθρακα. Ιδιαίτερα, τα φίλτρα με ενεργό άνθρακα αποτελούνται από δύο στρώματα, επομένως όχι μόνον εμποδίζουν την είσοδο σωματιδίων στην καμπίνα, αλλά και φιλτράρουν οσμές και καυσαέρια όπως το όζον, χάρη στον ενεργό άνθρακα.
Τσεκ – απ
Το σέρβις του αυτοκινήτου είναι επιβεβλημένο, πριν από ένα μικρό ή μεγάλο ταξίδι. Ο οδηγός θα πρέπει να τσεκάρει την κατάσταση των υγρών των φρένων, τα λάδια του κινητήρα, του ψυγείου, αλλά και την κατάσταση της μπαταρίας, όπως και τα φωτιστικά σώματα. Σήμερα, αρκετές αντιπροσωπείες προσφέρουν αρκετές δυνατότητες στο τσεκ – απ του αυτοκινήτου, τόσο για τα καινούργια όσο και τα μεταχειρισμένα, με δωρεάν έλεγχο συγκεκριμένων σημείων, αλλά και σημαντικές εκπτώσεις στα ανταλλακτικά και το σέρβις. Ειδικότερα, για τα παλιά αυτοκίνητα η υπερθέρμανση του κινητήρα είναι η πιο συχνή αιτία ακινητοποίησης του αυτοκινήτου. Η έλλειψη νερού, το σπασπένο κολάρο είναι μερικές από τις πιο συχνές αιτίες που μπορεί να προκαλέσουν απώλεια του νερού στο ψυγείο και απότομη αύξηση της θερμοκρασίας του κινητήρα. Σε μια τέτοια περίπτωση, η άμεση ακινητοποίηση του οχήματος – σε ασφαλές σημ είναι – είναι επιβεβλημένη. Οπότε, καλό είναι να ελέγχετε το υγρό στο ψυγείο , ώστε να αποφύγετε δυσάρεστες καταστάσεις.
Τι πρέπει να έχετε μαζί
Για να είστε έτοιμοι σε περίπτωση ατυχήματος, βεβαιωθείτε ότι έχετε μαζί σας τα παρακάτω πράγματα σε θέση εύκολης πρόσβασης: προειδοποιητικό τρίγωνο, γιλέκο ασφαλείας, φαρμακείο, φακό. Επίσης, θα πρέπει να ελέγξετε αν η ρεζέρβα βρίσκεται σε καλή κατάσταση, τα υλικά στο φαρμακείο αν έχουν αλλοιωθεί, αλλά και τα εργαλεία που θα χρειαστούν, σε περίπτωση μιας αλλαγής ενός κλαταρισμένου ελαστικού, αν βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο.