Η Ελλάδα είναι μία χώρα που κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, η θερμοκρασία «χτυπάει» ρεκόρ. Πολλές φορές τυχαίνει να μπαίνει κανείς στο αυτοκίνητο και να μην μπορεί να πιάσει το τιμόνι από την ζέστη, με τον οδηγό να ανοίγει αμέσως το σύστημα με το οποίο ρυθμίζει την θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Το κλιματιστικό δεν είναι απλά σύστημα που βρίσκεται εκεί για την άνεση των επιβατών, αλλά είναι κάτι που ενισχύει την ασφάλεια κατά την οδήγηση, αφού η υπερβολική ζέστη και το κρύο μπορούν εύκολα να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στα επίπεδα συγκέντρωσης του οδηγού.
Κλιματισμός ή air condition
Σε πολλές χώρες, όπως και στην Ελλάδα, γίνεται χρήση της λέξης «air condition» για να περιγράψει κανείς την έκδοση του κλιματιστικού του αυτοκινήτου και τη λέξη «κλιματισμός» για το σύστημα που είναι πιο προηγμένο μεταξύ των δύο.
Απλούστατα, το air condition είναι με απλά λόγια η «βασική» έκδοση του κλιματιστικού του αυτοκινήτου. Ο οδηγός το θέτει σε λειτουργία και μπορεί να ρυθμίσει την εσωτερική θερμοκρασία συνήθως «στο περίπου», μέσω των χειριστηρίων που του επιτρέπουν να αυξομειώσει την ταχύτητα λειτουργίας του ανεμιστήρα αλλά και την ένταση της ψύξης ξεχωριστά.
Από την άλλη στον κλιματισμό η ρύθμιση της θερμοκρασίας μπορεί να γίνει με μεγάλη ακρίβεια, ενώ τα ακόμη πιο προηγμένα συστήματα προσφέρουν έλεγχο σε διαφορετικές ζώνες της καμπίνας. Συνήθως οδηγός και συνοδηγός μπορούν να ρυθμίσουν το σύστημα σε διαφορετικές θερμοκρασίες για τον καθένα (διζωνικός κλιματισμός).
Παράλληλα ο κλιματισμός μπορεί να λειτουργεί και αυτόματα καθώς φέρει επιπλέον αισθητήρες θερμοκρασίας και πιο προηγμένη μονάδα διαχείρισης. Αυτό σημαίνει ότι το ίδιο το σύστημα αυξομειώνει την απόδοσή του για να παραμείνει η θερμοκρασία στα επιθυμητά επίπεδα, χωρίς καμία παρέμβαση από τον οδηγό.
Στην ερώτηση ποιο από τα δύο συστήματα είναι καλύτερο, η απάντηση είναι φυσικά ο κλιματισμός λόγω των ανώτερων προδιαγραφών του που τον κάνουν όμως και πιο ακριβό έναντι του απλού air condition.