Χωρίς να πει λέξη ένας κωμικός κατάφερε μέσα από διάφορα βίντεο να γίνει ο «βασιλιάς» του TikTok. Η καριέρα του Khaby Lame, από το Κιβάσσο της Ιταλίας, ξεκίνησε επειδή αναζητούσε δουλειά. Μια μέρα που καθόταν στο δωμάτιό του κατέβασε την εφαρμογή και άρχισε να την επεξεργάζεται. Δεν χρησιμοποίησε κάποιο ψευδώνυμο αλλά το πραγματικό του όνομα από την αρχή των βίντεό του.

Όπως κάνουν οι περισσότεροι TikTokers, στο πρώτο κλιπ που δημιούργησε ήταν από ο εαυτός του που χόρευε, παρακολουθούσε βιντεοππαιχνίδια ή έκανε κωμικά κόλπα. Στις αρχές του 2021, άρχισε να διακωμωδεί τα βίντεο με τα trends που κατακλύζουν τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης – αντιδρώντας σε αυτά με κινήσεις του σώματός του ή ένα βλέμμα απόγνωσης.

Οι σιωπιλές αντιδράσεις 

Τώρα ο Lame είναι ο πιο δημοφιλής άνθρωπος στο TikTok, με 114 εκατομμύρια followers. Μονάχα η χορεύτρια Charli D’Amelio, μια έφηβη από την Καλιφόρνια που δημοσιεύει παιχνιδιάρικα βίντεο, συχνά με τη μεγαλύτερη αδελφή της Dixie, κονταροχτυπιέται μαζί του για τον θρόνο.

Ο Khaby δήλωσε στο CNN το 2022 ότι οι σιωπηλές αντιδράσεις του είχαν σκοπό να προσωποποιήσουν τον όρο «shaking my head» – ή αλλιώς γνωστό ως «smh» – με τα βίντεό του να δείχνουν τακτικά την αγανάκτησή για περίεργα βίντεο που κυκλοφορούν στην πλατφόρμα.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Khabane Lame (@khaby00)

Η απλότητα που τον έκανε «βασιλιά» 

Αυτές οι σιωπηλές αλλά εκφραστικές αντιδράσεις τον έχουν καταστήσει έναν από τους πιο αναγνωρίσιμους ψηφιακούς δημιουργούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Ίσως επειδή οι εκφράσεις του προσώπου μου είναι αστείες, αυτή η απλότητα κάνει τον κόσμο να γελάει και μου αρέσει», δήλωσε ο Lame.

Ειδικός στο μάρκετινγκ λέει ότι η δημοτικότητα των βίντεο του Lame δείχνει πώς η μη λεκτική επικοινωνία μπορεί να υπερβεί τα γλωσσικά εμπόδια και να δημιουργήσει συνδέσεις μεταξύ των πολιτισμών. «Δεν χρειάζεται να μιλήσεις για να σε δουν ή να σε καταλάβουν», δήλωσε στο CNN η Christina Ferraz, ιδρύτρια του πρακτορείου δημοσίων σχέσεων Thirty6five με έδρα το Χιούστον. «Η αγανάκτησή του είναι κατανοητή και τα συναισθήματα είναι καθολικά».

Tο viral βίντεο με τον Αντετοκούνμπο

Τι βίντεο μπορεί να βγει όταν συναντιούνται ο παγκοσμίου φήμης Tik Toker Khaby Lame και οι Antetokounbros; Μα φυσικά ένα μπασκετικό και ταυτόχρονα ξεκαρδιστικό βίντεο.

Η Xbox, το Netflix, η Amazon Prime, η Dream 11 και η Juventus είναι μόνο μερικές από τις διεθνείς εταιρείες με τις οποίες ο Khaby Lam έχει συνεργαστεί, ενώ το 2022, έκλεισε πολυετές συμβόλαιο με την Hugo Boss, και έγινε πρόσωπο της καμπάνιας #BeYourOwnBOSS του οίκου δίπλα σε άλλους διάσημους ανθρώπους – μεταξύ των οποίων η Κένταλ Τζένερ και ο πυγμάχος βαρέων βαρών, Άντονι Τζόσουα.

Ο Lame κατατάσσεται στην 11η θέση στη δεύτερη ετήσια λίστα Κορυφαίων δημιουργών του Forbes και είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της δύναμης και των κερδών που κερδίζονται στην καυτή οικονομία επιρροής. Φέτος υπολογίζεται ότι οι εταιρείες θα δαπανήσουν περίπου 21 δισεκατομμύρια δολάρια για το μάρκετινγκ δημιουργών, από μόλις 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια πριν από επτά χρόνια, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας κοινωνικών μέσων Influencer Marketing Hub.