Για «δυναμική επιστροφή του επιβατικού κοινού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας», έκαναν λόγο οι εκπρόσωποι του Υπερταμείου και των Συγκοινωνιών Αθηνών (Ομιλος ΟΑΣΑ – ΣΤΑΣΥ – ΟΣΥ), παρουσιάζοντας χθες τα έργα, τις εξελίξεις και τις βελτιώσεις που γίνονται για τους επιβάτες στον τομέα των δημόσιων μεταφορών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, η Αθήνα παρέχει το δεύτερο φθηνότερο εισιτήριο στην ΕΕ, ενώ «οι Συγκοινωνίες Αθηνών καταγράφουν πορεία ανόδου στους βασικούς πυλώνες λειτουργίας τους».

Το συνολικό πλάνο δράσης του Υπερταμείου και των Συγκοινωνιών Αθηνών  προβλέπει την περαιτέρω βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους επιβάτες, εστιάζοντας στην ανανέωση των υποδομών και σε παρεμβάσεις σε σταθμούς για την καλύτερη πρόσβαση των ΑμεΑ.

Ειδικότερα, ανακοινώθηκε ότι έως το 2025 θα ανανεωθεί σημαντικά ο στόλος των αστικών λεωφορείων με 951 νέα οχήματα, ενώ θα παραδίδονται τμηματικά και οι 14 ανακαινισμένοι συρμοί της γραμμής 1. Σύντομα ξεκινούν δρομολόγια τα 140 ηλεκτρικά λεωφορεία, ενώ θα ακολουθήσει η προμήθεια 300 λεωφορείων CNG, 300 οχημάτων με leasing και 211 λεωφορείων με ανάθεση έργου.

Καινοτομία

Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην ενσωμάτωση της καινοτομίας προς όφελος των επιβατών. Ηδη, αναβαθμίζεται το σύστημα τηλεματικής επιτρέποντας την ταχύτερη και πιο αξιόπιστη μετάδοση πληροφοριών, με την εγκατάσταση 500 επιπλέον «έξυπνων στάσεων» στους δρόμους της Αθήνας, ενώ μετατρέπονται σταδιακά σε «έξυπνες» και οι 7.500 υφιστάμενες στάσεις του συγκοινωνιακού δικτύου της πρωτεύουσας με την τοποθέτηση QR Codes. Οι νέες στάσεις θα επιτρέπουν την απευθείας σύνδεση των smartphones στην εφαρμογή OASA Telematics, ενώ παράλληλα αξιοποιείται και η τεχνητή νοημοσύνη για την ενημέρωση του κοινού, μέσα από την εφαρμογή chatbot (ήδη, το 2023 υπήρξαν 316.000 διαδράσεις με το κοινό). Επίσης, εισάγονται οι ανέπαφες συναλλαγές (EMV) με το πρόγραμμα Tap ‘n Pay για τις μετακινήσεις με τα ΜΜΜ με τη χρήση τραπεζικών καρτών.

Παράλληλα, προωθείται σχέδιο δράσεων για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής στα μέσα σταθερής τροχιάς, κάτι που πέρυσι είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση των ελέγχων (κατά 173%), των βεβαιωμένων παραβάσεων (κατά 36%) και των εισπράξεων από τις πωλήσεις κομίστρου (κατά 20,2%). Σημαντική προτεραιότητα αποτελεί και η διασφάλιση της προσβασιμότητας του συγκοινωνιακού συστήματος ισότιμα από όλους τους πολίτες με έμφαση στα ΑμεΑ.