Σας έχει πιάσει ποτέ έντονη επιθυμία για μπέργκερ και πατάτες τηγανιτές ή μπισκότα και παγωτό;
Λοιπόν, σύμφωνα με μια νέα μελέτη, το να μυρίζετε τα φαγητά που λιγουρεύεστε θα μπορούσε να σας βοηθήσει να μην το φάτε.
Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Νότιας Φλόριντα διαπίστωσαν πρόσφατα μια άμεση σχέση μεταξύ της διάρκειας του χρόνου που κάποιος μυρίζει κάτι με το αν θα θελήσει ή όχι να το φάει.
Η έρευνα
Διεξήγαγαν μια σειρά δοκιμών που εξέθεσαν τους συμμετέχοντες στη μυρωδιά υγιεινών και ανθυγιεινών τροφίμων (όπως μπισκότα και φράουλες).
Ανακαλύφθηκε ότι όσοι εκτέθηκαν στη μυρωδιά των μπισκότων για 30 δευτερόλεπτα ήταν πιο πιθανό να προτιμήσουν το μπισκότο, ενώ όσοι εκτέθηκαν στη μυρωδιά για περισσότερο από δύο λεπτά δεν έβρισκαν πια το μπισκότο τόσο επιθυμητό και διάλεγαν τις φράουλες. Δοκίμασαν επίσης πίτσα έναντι μήλων και είχαν το ίδιο αποτέλεσμα.
Ο Dipayan Biswas, PhD, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και καθηγητής μάρκετινγκ στο University of South Florida College of Business λέει ότι αυτό συμβαίνει επειδή ο εγκέφαλος δεν διαφοροποιεί απαραίτητα την πηγή της αισθητηριακής ευχαρίστησης, όπως η γεύση ή η μυρωδιά.
«Το άρωμα του περιβάλλοντος μπορεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο για να αντισταθούμε στην επιθυμία για απολαυστικά τρόφιμα», είπε. «Στην πραγματικότητα, τα λεπτά αισθητηριακά ερεθίσματα όπως οι μυρωδιές μπορούν να είναι πιο αποτελεσματικά στην επιρροή των διατροφικών επιλογών των παιδιών και των ενηλίκων από ό,τι οι περιοριστικές πολιτικές».