Το «Maestro», η μεγάλη παραγωγή του Mega σε σενάριο και σκηνοθεσία Χριστόφορου Παπακαλιάτη, επιστρέφει απόψε με τον δεύτερό του κύκλο. Στα νέα επεισόδια, τα οποία απέκτησε για παγκόσμια διανομή το Netflix, τα νερά των Παξών κρύβουν στον βυθό τους πολλά μυστικά. Οι ισορροπίες στις σχέσεις των ηρώων έχουν αλλάξει για πάντα και κάποιοι βρίσκονται σε οριακές καταστάσεις. Ανάμεσά τους είναι και η Αλεξάνδρα, η ηρωίδα που υποδύεται η Στεφανία Γουλιώτη. Με την αφορμή αυτή μιλάει στο «Νσυν».
Τι θα δούμε στα νέα επεισόδια του «Maestro»;
Το σημαντικότερο είναι ότι σε αυτά τα επεισόδια ο Χριστόφορος εμβάθυνε στις σχέσεις, στο ανθρώπινο κομμάτι των ηρώων, στις ανάγκες και τα αδιέξοδά τους. Εμεινε λιγότερο στο να κάνει μια αστυνομική πλοκή περίπλοκη. Αυτό θα ήταν μια εύκολη λύση. Αλλά ο Χριστόφορος δεν διάλεξε αυτή την κατεύθυνση. Διάλεξε μια κατεύθυνση πιο ανθρώπινη που για μένα είναι και πολύ πιο ουσιαστική. Για παράδειγμα τον δικό μου ρόλο τον έκανε και υποκριτικά ακόμα πιο ενδιαφέροντα.
Πώς έχει εξελιχθεί ο ρόλος της Αλεξάνδρας;
Ο ρόλος είχε μια μεγάλη πρόκληση από την αρχή, επειδή πρέπει να τη δείξουμε ως τοξική σύζυγο που τα ανατρέπει όλα. Για μένα η Αλεξάνδρα είναι ένα καθρέφτισμα της κοινωνίας. Ολα τα αρνητικά κομμάτια της πατάνε πάνω σε κάποιες δυσλειτουργίες. Η μεγάλη λοιπόν πρόκληση είναι αυτή της η λειτουργία να αρχίσει να φαίνεται πιο ανάγλυφα προς τα έξω και αυτό νομίζω το καταφέρνουμε μαζί με τον Χριστόφορο. Γιατί κυρίως πατάει στη σχέση με τον πατέρα της, στην έλλειψη της μητρικής αγάπης και εκεί βρίσκει και τα κοινά της με τους άλλους ήρωες και γίνεται πιο ανθρώπινη. Το γεγονός ότι γίνεται μητέρα τη φέρνει πιο κοντά στην κοινή γνώμη.
Είναι η Αλεξάνδρα ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της σύγχρονης γυναίκας; Γιατί τη βλέπουμε να παλεύει να ισορροπήσει ανάμεσα στην επαγγελματική καταξίωση και τα μητρικά της ένστικτα που έχουν ξυπνήσει.
Τα ένστικτα παρουσιάζονται με έναν πολύ επώδυνο τρόπο στη συγκεκριμένη περίπτωση. Θα δείτε την Αλεξάνδρα να έρχεται αντιμέτωπη με την πιο σκληρή πραγματικότητα της μητρότητας. Η μεγάλη πρόκληση που έχουν οι γυναίκες στην κοινωνία μας αυτή τη στιγμή είναι το πώς θα κρατήσουν τις ισορροπίες: όχι μόνο στην επαγγελματική ζωή και το παιδί αλλά κυρίως αυτές που πρέπει να κρατήσεις ανάμεσα στο τι ζητάει το σώμα σου και τις ανάγκες σου και ποια είναι η εικόνα που πρέπει να δώσεις προς τα έξω. Μια γυναίκα τόσο επιτυχημένη δεν θα αποφύγει τις παγίδες που της φέρνει στην επαγγελματική της ζωή η μητρότητα. Για κάθε μητέρα το θέμα είναι το αυθεντικό συναίσθημα προς το παιδί και ποιο είναι που πρέπει να επικοινωνήσει. Εκεί νομίζω ότι οι γυναίκες μπερδεύονται περισσότερο.
Το δίλημμα σήμερα είναι «κάνω ένα παιδί γιατί το θέλω ή γιατί αν δεν το κάνω θα μείνει η εικόνα μου ως ημιτελής;». Διαφημίζεται ως το πρότυπο της πετυχημένης γυναίκας να είναι και μητέρα και να τα καταφέρνει και στα επαγγελματικά εξίσου καλά. Κι αυτό εμένα με θυμώνει πολύ. Θυμώνω με τους συναδέλφους μου που διαφημίζουν την ιδιότητά τους ως γονέων. Θυμώνω που ανεβάζουν τα παιδιά τους στο Instagram. Κυρίως γιατί ξέρω όχι μόνο το καλό που κάνει αλλά και το κακό σε πολύ κόσμο, το να βλέπει ότι η επιτυχία ερμηνεύεται ως το να έχεις και ένα παιδί. Με αυτή την υπερδιαφήμιση σταματάμε να ακούμε την πραγματικότητα του δικού μας σώματος και των δικών μας αναγκών.
Η σειρά πλέον έχει ξεφύγει από τα σύνορα της χώρας μέσω του Netflix. Ανεβάζει το γεγονός αυτό τον πήχη των απαιτήσεων;
Πολύ τον ανεβάζει, αλλά ευτυχώς στη δουλειά με τον Χριστόφορο, είναι τόσο ανεβασμένος από μόνος του ο πήχης που το όμορφο είναι ότι εσύ πρέπει απλά να πας να κάνεις τη δουλειά σου σωστά και να μην ασχοληθείς με τις δουλειές των άλλων. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να παίξεις καλά και αυτό είναι πάρα πολύ ανακουφιστικό. Ο Χριστόφορος είναι και ο ίδιος τρομερά απαιτητικός και τελειομανής, οπότε μπορείς να ασχοληθείς με ηρεμία με αυτά που πρέπει. Οταν ξέρεις ότι πια είσαι σε μια πλατφόρμα τόσο διάσημη, πρέπει να παίξεις όπως οι συνάδελφοί σου στο εξωτερικό.
Πέρα από το «Maestro», τι άλλο ετοιμάζετε αυτή την περίοδο;
Είμαι ακόμα στο «The doctor», σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου, με την οποία ανεβαίνουμε στη Θεσσαλονίκη μέχρι τις 27 Μαΐου. Ακόμα, κάνω πρόβες με τον Δημήτρη Καραντζά, τον σκηνοθέτη μας, με τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη και τον Γιώργο Γάλλο, γιατί ετοιμάζουμε τον «Ηρακλή μαινόμενο» σε μεγάλη περιοδεία το καλοκαίρι.