Διαδικτυακά μαθήματα για τους μαθητές των ακριτικών νησιωτικών ή ορεινών περιοχών όπου δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ίδρυσης σχολείου, επανασχεδιασμός και αναβάθμιση της πλατφόρμας MySchool με παράλληλη λειτουργία μιας νέας πλατφόρμας (eParents) που θα απευθύνεται σε γονείς και κηδεμόνες, αλλά και λειτουργία του Ψηφιακού Φροντιστηρίου. Αυτοί είναι οι βασικοί άξονες του Ψηφιακού Σχολείου το οποίο θα παρουσιάσουν αύριο από το Γυμνάσιο – Λύκειο του οικισμού Ριζώματα Ημαθίας ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη.
Πρόκειται για κάτι το οποίο είχε περιγράψει ήδη από τον Απρίλιο σε ανάρτησή του στο Facebook o υπουργός Παιδείας. «Τον Σεπτέμβριο του 2024 οι μαθητές των πλέον απομακρυσμένων περιοχών της χώρας, ορεινών και νησιωτικών, θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό σχολείο», σημείωνε τότε ο Κυριάκος Πιερρακάκης. «Η προετοιμασία του από το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης. Οι μαθητές θα διδάσκονται από καθηγητές όλα τα μαθήματα, όπως αυτά αποτυπώνονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα κάθε σχολείου».
Πλατφόρμες MySchool και eParents
Η πλατφόρμα MySchool, η οποία αφορά το σύνολο των ψηφιακών υπηρεσιών διοίκησης που λειτουργούν σε σχολεία και διευθύνσεις εκπαίδευσης, εξυπηρετεί 16.000 σχολικές μονάδες και διαχειρίζεται 1,5 εκατομμύριο μαθητές και 140.000 εκπαιδευτικό προσωπικό. Ο επανασχεδιασμός της εστιάζει στην τεχνολογική αναβάθμιση της αρχιτεκτονικής και του λογισμικού της, στην αναβάθμιση των ψηφιακών υπηρεσιών των σχολείων ώστε τα υπηρεσιακά έντυπα (όπως είναι το απουσιολόγιο ή το βιβλίο ύλης) να αντικατασταθούν από αντίστοιχα ψηφιακά, και στην ενίσχυση της διαλειτουργικότητας των υπηρεσιών και των δεδομένων ώστε να αποτελέσει πυλώνα για την ανάπτυξη ενός ευρύτερου οικοσυστήματος εφαρμογών, όπως, για παράδειγμα, είναι οι εφαρμογές τηλεκπαίδευσης και οι εφαρμογές που απευθύνονται σε γονείς και κηδεμόνες.
Σχετικά με το τελευταίο, η νέα πλατφόρμα eParents, αποτελώντας το επίσημο ψηφιακό κανάλι ενημέρωσης του κηδεμόνα από το σχολείο, θα περιλαμβάνει ανακοινώσεις και ειδοποιήσεις αλλά και καταγραφή των δραστηριοτήτων (δίνοντας και τη δυνατότητα δήλωσης συμμετοχής στις εκδηλώσεις).
Παράλληλα, θα παρέχει πληροφορίες σχετικά με τις επιδόσεις, τη βαθμολογία, τις απουσίες κ.λπ. του μαθητή αλλά και θα ενημερώνει τον κηδεμόνα σχετικά με την ύλη που έχει καλυφθεί και τις εργασίες που έχουν ανατεθεί στον συγκεκριμένο μαθητή.
Θα αποτελεί, επίσης, έναν τρόπο επικοινωνίας με τον καθηγητή δίνοντας τη δυνατότητα προγραμματισμού μιας συνάντησης αλλά και online επικοινωνίας σε επιλεγμένες ώρες μέσω της πλατφόρμας.
Παράλληλα θα δίνεται η δυνατότητα επικοινωνίας των κηδεμόνων μεταξύ τους και υποστήριξης ομάδων σε επίπεδο τάξης και σχολείου.
Τέλος, θα περιλαμβάνει ειδικές λειτουργίες όπως είναι η παρακολούθηση της θέσης του σχολικού οχήματος, η υποστήριξη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, οι δωρεές και χορηγίες για το σχολείο κ.λπ.
Ψηφιακό Φροντιστήριο
Η πρώτη πιλοτική του φάση αφορά δυο μαθήματα του Γυμνασίου (Νέα Ελληνικά και Μαθηματικά). Από τον Σεπτέμβριο του 2024 το Ψηφιακό Φροντιστήριο θα εφαρμοστεί τόσο στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου όσο και σε όλη τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Να επισημάνουμε πως το πρόγραμμα των μαθημάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων θα είναι καθημερινό με απογευματινές ώρες διδασκαλίας.
Στο Ψηφιακό Φροντιστήριο τα μαθήματα θα γίνονται είτε ζωντανά είτε με βίντεο. Η πλατφόρμα μετασχολικής διαδικτυακής υποστήριξης μαθητών θα περιλαμβάνει, επίσης, υλικό για την αυτοαξιολόγηση μαθητών αλλά και εξατομικευμένη υποστήριξη – οι μαθητές θα μπορούν να επικοινωνούν για να λύνουν τις απορίες τους με καθηγητές μέσω chat.