Το μήνυμα της κυβερνητικής καμπάνιας είναι σαφές: οι πολίτες έδωσαν μια νέα εντολή έναν χρόνο νωρίτερα και δεν υπάρχει λόγος για μια ανατροπή δεδομένων. Η ακρίβεια είναι μια αρνητική παράμετρος, αλλά μόνον η παρούσα κυβέρνηση μπορεί να την αντιμετωπίσει, με στοχευμένες κινήσεις και συγκρούσεις στο ευρωπαϊκό πεδίο. Τα φορτωμένα ράφια στο διαφημιστικό στη ΝΔ δείχνουν, ως προς την εικόνα, μια υπερεπάρκεια προϊόντων σε φουσκωμένες τιμές, αλλά συνοδεύονται και από την επισήμανση ότι το πρόβλημα κόστους είναι κατά βάση εισαγόμενο. Η επιστολή του Κυριάκου Μητσοτάκη στην Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, άλλωστε, με στοχοποίηση των πολυεθνικών για αισχροκέρδεια και έμφαση στην ανάγκη να βρεθούν ευρωπαϊκά αντίδοτα, μετακυλίει την ευθύνη σε κέντρα εκτός συνόρων. Η ελληνική αγορά και μαζί της οι πολίτες και η κυβέρνηση είναι τα θύματα – και πρέπει μαζί να δώσουν τη μάχη στην Ευρώπη. Εάν η ακρίβεια και κατ’ επέκταση το οικογενειακό πορτοφόλι, μπορεί να αποδειχθούν  καταλυτικός παράγοντας για το αποτέλεσμα στις ευρωεκλογές, το Μαξίμου επιδιώκει να καταγραφεί στην ομάδα εκείνων που αντιστέκονται. Πέραν της ακρίβειας, στο πρωθυπουργικό επιτελείο εκτιμούν ότι όλα τα άλλα προβλήματα της περιόδου που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα ποσοστά και τη συμμετοχή στην κάλπη, στον ένα ή στον άλλο βαθμό είναι ελεγχόμενα.

Η ακρίβεια είναι το μόνον ζήτημα που καταγράφεται στην ιχνηλάτηση κάθε κατηγορίας ψηφοφόρων –στον ηλικιακό, κοινωνικό και ιδεολογικοπολιτικό άξονα. Αγγίζει δεξιούς, κεντρώους και αριστερούς, συνταξιούχος και νεότερους. Σχεδόν σε όλα τα focus grοup τα άλλα προβλήματα έπονται στον κατάλογο. Στις επόμενες τρεις εβδομάδες μέχρι τις κάλπες, όταν η αντιπολίτευση θα προσπαθεί να ψαρέψει στα νερά της ασφάλειας, της διαφάνειας, των ελληνοτουρκικών και εν γένει των εθνικών ζητημάτων, η κυβέρνηση θα μιλάει για την ακρίβεια – ως μέρος της λύσης.

Το δεύτερο θέμα που αναδεικνύεται μέσα από την κυβερνητική καμπάνια είναι η εντολή για αλλαγές που έδωσαν στις κάλπες του 2023 οι πολίτες. Εφόσον η εντολή δεν έχει αποσυρθεί, ο δρόμος των αλλαγών πρέπει να παραμείνει ανοικτός για τα επόμενα τρία χρόνια – συνεπώς όσοι επιθυμούν να ανοίξει ένας νέος μεταρρυθμιστικός κύκλος, δεν είναι ώρα να εκφράσουν δυσαρέσκειες σε μια εκλογική αναμέτρηση που θεωρούν αδιάφορη ή χωρίς πολιτικό διακύβευμα. Με τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, παραπλεύρως στην περιοδεία στην Ημαθία, ο Πρωθυπουργός αυτό το μήνυμα επεδίωξε να εκπέμψει, έστω κι αν στο Μαξίμου αναγνωρίζουν ότι διαπιστώνεται μια μεταρρυθμιστική κόπωση που διαχέεται και στην κοινωνία. Ενδεχομένως γιατί οι περισσότεροι ταυτίζουν τις συνεχείς αλλαγές και με ένα «ξεβόλεμα». Εξού και η χθεσινή παρουσίαση του «ψηφιακού σχολείου» δεν προβλήθηκε ως μεταρρύθμιση – στον όρο περιορίστηκαν οι εκπαιδευτικοί της περιοχής –, αλλά ως δράση που αντιμετωπίζει σύγχρονες αναγκαιότητες, πρωτίστως των περιοχών που αισθάνονται απομονωμένες. Με όχημα τα ψηφιακά εργαλεία που εξακολουθούν να αποτελούν το δικό του όπλο, ο Πιερρακάκης διεμήνυσε ότι η Παιδεία «είναι ο μεγαλύτερος ιμάντας κοινωνικής κινητικότητας της χώρας» και η κυβέρνηση θα επενδύσει σε αυτήν με κάθε τρόπο. Από τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών έως τον νόμο για τη λειτουργία των μη κρατικών ΑΕΙ και το «ψηφιακό σχολείο», η κυβέρνηση διαμορφώνει έναν καμβά αλλαγών που μπορούν να αντισταθμίσουν τους προβληματισμούς όσων δυσανασχετούν με μια συντηρητική ατζέντα σε άλλα ζητήματα. Η καμπάνια μπορεί να έχει πτυχές που απευθύνονται σε στοχευμένα κοινά, αλλά βασικός αποδέκτης για τον Κυριάκο Μητσοτάκη παραμένει το λεγόμενο «προοδευτικό Κέντρο».

Καθ’ οδόν προς την 9η Ιουνίου, στο Μαξίμου θεωρούν ότι δεν υπάρχουν εκπλήξεις στον δρόμο τους. Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις προαναγγέλλουν ότι η πολιτική κυριαρχία είναι δύσκολο να αμφισβητηθεί, έστω κι αν ακόμη αναζητούνται υπόγεια ρεύματα και μηνύματα από διάφορα ποιοτικά στοιχεία. Τα κυβερνητικά στελέχη κινούνται στην προεκλογική φάση με τη βεβαιότητα ότι για το εκλογικό σώμα δεν υπάρχει εναλλακτική – και η αντιπολίτευση ενισχύει τη βεβαιότητά τους.